Pettersson nås av beskedet att Telekomföretaget Ericsson lanserar nu ett nytt sparprogram. Från och med 2017 ska det ge besparingar på 9 miljarder årligen åt bolaget och att de kan slå mot de anställda i Sverige.
Volvo lastbilar redovisade nyligen en rejäl vinstökningen men ska trots detta spara tio miljarder till så u väntar neddragningar i bolaget.
-Det är glädjande besked för enligt 7-klöverna råder arbetskraftsbrist i landet och nu frigörs människor till den offentliga sektorn…
Jag har aldrig förstått det här med vinst och besparingar. Jag har trott att en vinst är det som blir över när alla skulder är betalda. Om man har en vinst på flera miljarder så behöver man väl inte permitera folk? Det är väl då man skall investera?
Dom hade budgeterat med en vinst på 50 000 000 000, men det blev bara 49 000 000 000, så dom gick med förlust och måste spara!