Självmordsbombare i Nigeria mördar 23 människor

En självmordsbombare dödade minst 29 människor i en procession av shiamuslimer i nordöstra Nigeria på måndagen. Ytterligare en självmordsbombare vars laddning ej utlösts greps på platsen.

I en separat incident natten till måndagen i Kogi, trängde beväpnade män som sprängde ett hål i fängelsemuren  sig in i ett fängelse i staden Lokoja, dödade en vakt och släppte ut 144 interner. Det uppges ej om några av rymlingarna var medlemmar i  Boko Haram.

Eder fjärranösternrapportör säger: ”The usual suspects”

LÄNK

Kommentera