VALET 2014. Nu vägrar busschaufförer i Stockholm att köra SL-bussar med Sverigedemokraternas valreklam. I morse tvingades resenärer att kliva av vid Slussen när treans buss togs ur trafik. ”Det är ett ställningstagande mot rasismen”, säger busschauffören som inte heter Lasse, utan något som Metro inte vill skriva.
Syndikalistiska Bussarbetarsektionen i Stockholm gick förra veckan ut med ett varsel om blockad mot att köra de bussar i Stockholm som har Sverigedemokraternas valreklam. Detta trots att Arbetsmiljöverket gjort bedömningen att det inte är ett arbetsmiljöproblem och därmed hävt kommunals skyddsstopp, vilket innebär att trafiken ska rulla på som vanligt.
Vid niotiden i morse togs den första bussen ur trafik. – Jag sa att bussen skulle tas ur trafik eftersom Syndikalisterna har satt Keolis i blockad gällande de bussar som har Sverigedemokraternas reklam, så alla fick gå ur bussen, säger busschauffören Lasse, som är medlem i Syndikalisternas bussektion.
-Pettersson undrar hur det är med syndikalisternas läsförståelse och kunskaper i det svenska språket, det finns inget rasistiskt i SD:s reklambudskap…låt de busschaufförer som vägrar köra SD-reklam söka nytt jobb…

[…] -Pettersson tycker busschaufförerna ska tvingas söka nytt jobb om de inte vill köra med Pride-flaggorna men är förvånad över reaktionerna som är helt annorlunda än när en förare vägrade köra med SD-reklam som de påstod var rasistisk… […]
Den chauffören ska omedelbart tas ur tjänst, utan lön.
Om det görs då får etablissemanget spader och går i spinn. Slutet på historien, chauffören får skadestånd av DO. Slutet gott, inget gott!
En notis från Absurdistan.
Liksom dina kommentarer, ingen vart.
Vad tycker svenska folket om Olli Reins kommentarer.
Har du inte kommit vilse ? Sådana figurer som du hör hemma i en skämttidning! 😉
Vem fan är Olli Rein som dag ut dag in är så ovederhäftig? Vem är du? Träd fram ur din unkla vrå. Är du ett nät troll? Ellere uppför duj dej som ett sådant?
Bra med sånt här! Innan tyckte jag synd om busschaufförerna när dom utsattes för stenkastning, men nu kan dom gott ha det!
Du tycker att det är bra när folk kastar sten på bussar, är du en SD sympatisör, Fattar du inte att folk kan skadas. Om du hade ett barn i bussen skulle du tänka likadant?
Då kommer min fråga till dig: Varför tror du de kastar sten på bussen? Jo dör det är SD reklam,och så är det V-folk oftast som ej har några hjärnceller kvar efter att ha luktat på ammoniak – för denna typ av ”grupp” handlar först tänka är inte deras starkaste gren!
Länken leder ju ingen vart!
Hans rätta namn var nog Nasse Hassan !
Arbetsvägran är väl släl nog till uppsägning?
Samma idiotiska tilltag kör Skånetrafiken med, man ville
inte ha SD s reklam, men det går bra att köra omkring
med” BLÅ DUNSTERS”= M, jag ger mig fan få att det
det ynkliga förbundet Transport som tillsammans med
Kommunistexpo är regisörer till detta Demokratiförakt!
Ja åka kring med en bild där bak på ”Ägget”,lär enbart ge en avskräckande verkan,för såväl chaufförer som passagerare !
Liksom du är en skam för denna blogg.
Stenbock, efter att ha läst dina kommentarer i en vecka så är du ett tragiskt ex, J.Å skulle inte ens ta i dej ens med tång. Du är borta, glömd, föraktad. Ingen förutom Petterssons blogg tar dej på allvar. Lägg om stil, försök att vara en individualist.
Jag börja bli trött på att blattarna indirekt via proxy börja styra Sverige.
Här gapa de om demokrati när det passar dessa svarta och bruna svartmuskiga apor. Europa ha verkligen satt sig en fett lus i pälsen med sin iver att vara så mänsklig. Det hela kommer att sluta med även större blodbad här i Europa. Ett blodbad som kommer WWII att liknar ett dagisbråk bland 3 åringar.
Arbetsvägran bör vara avsked på grått papper.