3 thoughts on “Somalisk minister uppmanar somalier i Uk att åka hem

  1. Norge fick för drygt ett år sen besök av en somalisk minister som vädjade att de skulle skicka hem somalierna för de behövdes för att bygga upp sitt land. Norge svarade upp med att repatriera många somalier. Säkert fick de en liten slant och kanske hemresan men för båda länderna säkert en win-win situation.

    När den rumänske ambassadören pratade med våra politiker om att skicka hem zigenarna så gick det inte lika bra.

  2. Jag lovar, ingen kommer att hindra den som följer denna uppmaning.

    Ryktet, obs, ryktet säger att just somalier är i väst för att utbilda sig, skicka pengar till hemlandet, för att åka tillbaka och bygga upp sitt land. Utnyttja allt som går att utnyttja för syftet.

Kommentera