Thoralf är trött på dolda kostnader för invandringen

MASSINVANDRINGEN. När jag håller på och gräver och får tag i dokument som är oändligt långa med utbetalningar av våra skattemedel till ”asyl o flyktingindustrin” blir jag bara så trött. Sida upp och sida ner.

Tänk om alla skattebetalare, pensionärer, arbetslösa ungdomar, kommunanställda, privatanställda och politiker såg hur skattepengarna bara öses ut! Jag tror det skulle bli uppror!

Nu döljer media alla sådana tänkbara granskningar. Men egentligen gör jag deras jobb!

Här kommer en mycket liten del av ett dokument som har drygt 1000 rader!

2014-04-25_0644

  • Tänk vilka hål dessa ersättningar skulle kunna täcka i den kommunala verksamheten.
  • Tänk så mycket bättre många gamla skulle kunna få det.
  • Tänk så mycket bättre lärartäthet vi skulle kunna få i skolan och på dagis.

Thoralf Alfsson 

7 thoughts on “Thoralf är trött på dolda kostnader för invandringen

  1. […] …och lägger ner! Bor själv i Kalmar läns Landsting / Västervik varför jag tvingas betala för det du tar… Har nu… Talkwalker Alert: 50 results for [landsting kalmar] […] Talkwalker Alert: 50 results for [landsting kalmar] […]

  2. […] …det enorma arbete Du har lagt och lägger ner! Bor själv i Kalmar läns Landsting / Västervik varför jag tvingas betala för det du tar upp med straffskatt och allt längre tider för att få vård. Har nu… Talkwalker Alert: 50 results for [landsting kalmar] […]

  3. Tack Thoralf Alfsson för det enorma arbete Du har lagt och lägger ner!
    Bor själv i Kalmar läns Landsting / Västervik varför jag tvingas betala för det du tar upp med straffskatt och allt längre tider för att få vård. Har nu tvingats vänta över 1 år på en operation, troligen p.g.a. s.k. ålderism.?
    Har Du lyckats få Västervikstidningen att ta in de ovannämnda och andra tidigare ekonomiska fakta Du tagit fram för att väcka ”det sovande folket” i Kalmar Län? – Du vet väl att vi har hela 57 belastande Landstingspolitiker som kostade oss 19.000.000 kr. 2013 och kommer att kosta oss 21.000.000 kr. för 2014 enligt budget?
    – För Vem och till vad behövs de?
    / 70-årig pensionär

  4. Alfsson slängde SD ut från riksdagen. Satte in stolpskott som Bieler och andra istället. Förresten, har ni hört något från SD det senaste halvåret.

    Sitter de bara och räknar pengar i valvet?

    • En som borde åkt ut med huvudet före borde vara
      skitstöveln Linus Bylund, vars nytta för partiet ingen
      känner till, mer än att han kallar medlemmar för
      Bonnläppar, ett typiskt Stockholmsdrägg, som tror
      att Sverige består enbart av Stockholm.
      Istället sparkar man ut en som gör ett hästjobb
      för partiet, som denne Alfsson. Här har partiet nog
      gjort sin största dundertabbe, och anledningen till
      att många inte lämnat partiet för denna tabbe är
      nog att det utöver SD inte finns något att rösta på!

      • De SD räknar med är att många känner inte till Alfsson. Även om han har många läsare så är det inte många som känner till vad SD sysslar med för skit.

        T.ex. en valberedning som väljer sig själva är förmodligen unikt för SD.

Kommentera