Taxichaufför svårt misshandlad av kollega

 Av Pettersson

En taxichaufför misshandlades svårt av en annan taxichaufför i Helsingborg under natten mot söndagen.

– Han har blivit slagen i huvudet med någon form av tillhygge. Enligt sjukhuset har han skallskador och ev. hjärnskador och vårdas nu på intensiven, säger Kenneth Andersson, inre befäl vid polisen i Helsingborg.

Den andra taxichauffören är anhållen, misstänkt för grov misshandel. – Han är förhörd, men han är inte så talför. Men de här två har något gruff sedan en tid tillbaka, säger Andersson.

Ytterligare en person som åkte i bilen misshandlades, men klarade sig utan allvarliga skador.

-Pettersson noterar att taxiyrket verkar spännande och minst lika spännande är det för passagerarna men mångkultur är bra…

HD.se

6 thoughts on “Taxichaufför svårt misshandlad av kollega

  1. Jotack lite ”hermods” skulle inte skada i deras fall
    På tal om dödsriket så ligger det nära tillhands för nästa klantskalle
    Tror att en väldresserad apa skulle ha stor framgång i taxiyrket

  2. aos:
    Något tyder ändock på att exoterna har läst i vår asatro…Frigga o.Frej var ju syskon,även om Frigga är den som födde Hermod,och därför mer betydande.Denne Hermod som var en verklig hjälte,och bl.a var under på ett besök i dödsriket,för att hämta tillbaka en avliden !!

  3. En ”lustig” detalj
    Jag bor på Friggagatan när jag ringer taxiväxeln
    Och tom bokstaverar gatan
    Så ringer i nio fall av tio idiotchaffisen och säger ”nu står jag här på Frejgatan”
    Detta retar mig enormt
    Brukar fråga vad dom har sina displayer och gpser till
    Gissar att dom är analfabeter som har fått göra alla test muntligt med tolk då givetvis

  4. Kan berätta att på ”taxiremoten” på arlanda
    Finns en arabtoalett dvs ett hål i golvet och en vattenslang på väggen
    Har sett den med egna ögon
    Varför denna strävan mot medeltiden ?

  5. Var har alla SVENSKA chaufförer tagit vägen ??
    Förr kunde man i varje fall själv välja,vilken Taxi man satte sig i..I dag får man välja mellan att promenera eller förlita sig på en kameldrivare !!

  6. Betänk då hur spännande det kan vara för tex en japan
    Som blir robbad på tusentals kronor Arlanda till stockholm
    Jag skäms över mitt land när jag har sett hur bra det funkar i England Tyskland tom i Ungern mfl
    Det är så fruktansvärt pinsamt

Kommentera