Lagen tillämpas ej när det gäller muslimer

FjärranÖsternRedaktionen

Här i Malaysia är det lag på att man man max får åka 2 på en motorcykel samt att båda måste ha hjälm.

I kinesiska och Indiska områden efterlevs detta närstan hundraprocentigt,  i muslimska stadsdelar nästan inte alls. Detta beroende på att polisen till nästan 100% består av muslimer, de sätter gärna dit kineserna och indierna men struntar i att beivra  detta i muslimska stadsdelar.  När vi i går åkte igenom ett muslimskt bostadsområde så stannade vi o räknade o fotograferade, under ca 10 minuter passerade 53 mc där ingen hade hjälm 3 mc där föraren hade hjälm men inte passageraren  och4 mc där både föraren och passageraren hade hjälm.

Polisen bryr sig inte om att beivra när det gäller muslimer, eller kan det vara så att dom tycker att dom har så lite i huvudet att det är inget att vara rädd om?

68 thoughts on “Lagen tillämpas ej när det gäller muslimer

  1. Någon som kan förklara vilket som är palestiniernas hemland?
    Palestina finns ju inte och har dessutom aldrig funnits.
    Araberna som bor i området idag kommer ju bevisligen inte därifrån.

  2. Du kan med andra ord inte nämna tre sammansatta produkter som exporteras eller kan exporteras från Palestina. Ett land som lever gott på bidrag från resten av världen, och kan köpa vapen från Iran, och andra skurkstater med Islamister i ledningen.

  3. Ali

    Var god och läs igenom min text och peka på var jag påstår att transporter spelar någon roll. För du skriver ju så här.

    ”Och precis som du säger så blir det dyrare att transportera och därmed försvinner möjligheten till att exportera till en rimlig kostnad”. Något sådant har jag dessvärre för dig aldrig skrivit. Du är inget annat än en lögnaktig arabisk muslim. Det ska bli mig ett nöje att framföra det till din högste chef.

  4. Oliirein:
    Goddag yxmördare. Nä du. Palestinier har mördats av olika sorters judar genom åren, så det är inte bara ryssar.

    Du vet mycket väl att palestinier knappast kan röra sig fritt i sitt eget hemland. OCh återigen gränshinder som hindrar export gör att ekonomin havererar. Tänk om man för totalt embargo över island. Tror du island kan exportera något då?

    På tal om uppförande så har israel verkligen uppfört sig som svin och är därför inte så omtyckta i världen.

  5. @Ali

    Goddag yxskaft!
    Det handlade ju om ifall Palestina har något att exportera, förutom Jordbruksprodukter och Jihad. Huruvida de får stå och vänta på tulldeklaration är inte Israels fel enbart. När man inte kan uppföra sig som folk, så blir det svårare att leva.
    Sist: Vad är det för snyftvals du försöker få oss att tro på. Att hela din släkt mördats av en rysk jude. Då skulle ju inte du heller ha levat! Lär dig svara på det som är väsentligt, och att inte hela tiden svara med något som inte efterfrågas.Har du varit i Israel, i det du säger vara din hemstad Haifa.
    Jag tror inte att du har det!

  6. Ollirein: Du verkar vara helt borta och verkar inte veta något om området. När israel hygger av palestinska handelsled, bygger murar runt områdena och tvingar palestinier att i bästa fall vänta flertal timmar i värmen för att passera fängelsemurarna, ja då har man verkligen skapat stora handelsbarriärer. Och precis som du säger så blir det dyrare att transportera och därmed försvinner möjligheten till att exportera till en rimlig kostnad. Att du missar allt detta tyder på två saker. Antingen är du totalt okunnig eller så känner du till detta men lotsas vara blind

  7. @Ali1948
    Den sista meningen kom inte med, så här är den
    Så varför misslyckas Palestina på exportmarknaden försäljningsekonom Ali?

  8. Ali1948
    ”Jag upprepade återigen att muslimerna var ledande inom flera områden. Och självklart är det så att om en palestinier uppfinner något vettigt så kommer israelen att ta idén och ta patent på den via sina kusiner i
    Europa eller Israel. Eller så kommer idén i bästa fall att hamn kvar hos uppfinnaren eftersom palestinier inte har samma rättigheter att exportera sina varor. Så funkar världsordningen”. Så skriver Ali 1948.
    Vad bra då, då måste det vara lätt för dig att ta fram några exempel på vad muslimerna har varit framstående i så att vi får reda på i vilken tid det också är. Vi vet redan om att man har uppfunnit de siffror de flesta länder idag använder, förutom nollan. Dessvärre så används ju inte dessa siffror av araberna själva utan där har man delvis helt andra siffror där t.ex. nollan utgörs av en punkt och fem av en rund ring alltså skrivs femtio O. Men de vanligaste tangentborden kan inte forma dessa siffror, så varför går man inte över till de siffror man har uppfunnit. Jag har för mig att de siffror de nu har kommer från Persien, eller något annat mäktigare land än Arabien, numera kallat Saudiarabien.
    Varför kan Palestina inte exportera varor och har de något utanför jordbruksvaror och Jihad att exportera. Nämn åtminstone tre sammansatta produkter, som Palestinierna skulle kunna exportera om de inte vore beroende av tullar för importen till Palestina av det mesta inom sammansatta produkter, som transportmedel, hushållsmaskiner. Processmateriel som t.ex. glas, stål, cement, egen elförsörjning med förnyelsebar energi, samt det mesta inom konsumentvaror måste importeras
    Varför påstår du att Palestina inte får exportera varor, varför säger du inte som det är att ingen köper det som är dåligt, inte ens Palestinierna gör det. Under den tiden 2008 när Gaza bojkottades av Israel på vissa inte helt nödvändiga varor och inte mat och medicin samt vård på israeliska lasarett, så smugglades t.ex. egytisktillverkade kylskåp till Gaza och även andra hushållsmaskiner. När bojkotten upphörde kunde smugglarna inte sälja sina hushållsprodukter från Egypten längre, då de var dyrare och mycket sämre än de israeliska. Kunder är smarta och köper helst det de vill ha, det med mest kvalité för pengarna, och inte för att vara solidariska mot dåliga produkter.

    • Olli, du har lite fel. De så kallade ”arabiska” siffrorna kommer från Indien men spreds av araber långt före vår tidräknings början och har inte ett skit med islam eller muslimer att göra. Jag vill se att Ali presenterar något bra som islam och muslimer har kommit på, något som är bra för mänskligheten och freden men jag tvivlar att det finns något.

  9. Ali1948:
    När du läst genom denna bok,gärna delen om Kanaan,Israelernas land,som är 23 mil långt,och 13-15 mil brett,sträcker sig från bergen i norr mot Libanon,i öster till floden Jordan och Döda havet (eller om jorden öster om räknas med- till Syriens öknar),i söder till Arabiska halvö`n och i väster till Medelhavet..Alltså kan jag inte finna en ynka mening,att detta område skulle tillhöra arabiska stammar !!
    Detta ”heliga landet Israel”,kan du läsa om i samma lärobok från sidan 479…

  10. Månsson: Förstår att du blir upprörd. Att jag tror att du ljuger beror på att jag inte tror att våra läroböcker satt och skrev så omoget. Nordstedt och Bonnier är väl kända för sina vänskapsband med israelfalangen. Att de har hållt på med detta så länge i Sverige förvånar mig dock.

    Jag ska kolla igenom om det du citerade stämmer med deras innehåll.

  11. Ali1948:
    Att beskylla mig för lögn,kan jag på inga villkor acceptera..Du får försöka hålla dig till en från vår västvärld,av kultur präglad samtals-ton.
    Som svar på din fråga om boken:
    LÄSEBOK för FOLKSKOLAN, Åttonde upplagan.
    Utgivare:P.A.Nordstedt & Söner
    Sidorna: 527-529
    Var så god,denna lärobok fanns innan landet Absurdistan,införde censur och en form av enpartistyre..
    Men under min skolgång,fanns inga sådana restriktioner.På den tiden fick vi lära vad som VERKLIGEN var dokumenterat,i motsats till dagens fabler ! För oss var en Neger eller en Arab inga skällsord.
    Önskar dig lycka till och mycket glädje,när du nu inhämtar den sanna bilden,av Muhammed och av dina ”uraner” från Arabiska halvö`n.

  12. Månsson. Din lögn är uppenbar. Kan inte du skriva vilken författare det var o vilket bokförlag som skriver så omoget? Skriv gärna vilka sidor så ska jag in i biblan och bevisa dina lögner.

    Pettersson. Ditt stora problem är att du hela tiden pekar på länder som väst har förstört och fortsätter förstöra. Att först förstöra och mörda och sedan säga ” titta hur dåligt ert samhälle är” är totalt omoget.

    Pettersson. Jag upprepade återigen att muslimerna var ledande inom flera områden. Och självklart är det så att om en palestinier uppfinner något vettigt så kommer israelen att ta idén och ta patent på den via sina kusiner i europa eller israel. Eller så kommer idén i bästa fall att hamn kvar hos uppfinnaren eftersom palestinier inte har samma rättigheter att exportera sina varor. Så funkar ”världsordningen”.

    Om vi ska konkretisera allt så kan man säga att muslimer har gott om uppfinnare, professorer, ingeniörer, kemi, affärsmän mfl på den höga nivån som du efterfrågar. Det försprång ni har beror på er förmåga att suga åt er världens pengar på ett eller annat sätt. Och med pengar kan man göra allt. Det vet du. Det kommer en dag då Allah tar allt från bedragarna och då kommer vår diskussion att vara på en annan nivå.

    Du vet att er ekonomi är en stor bubbla som kommer att spricka. Bubbla av lån, bedrägeri och till viss del egen kraft. VEt du inte att sion skakar av rädsla för Allahs krafter?

  13. Ali1948:
    Skall fortsätta citera ur Folkskolans Läsebok sid 529:
    Efter Muhammeds död spridde sig hans irrlära hastigt öfver vidsträckta områden i både Asien och Afrika.Hans efterträdare de s.k. Kaliferna,utbredde sitt välde äfven i flertalet länder där Kristna hade härskat.Länderna sköflades,städer och byar brändes och alla,som icke kunde fly,omkommo genom eld och svärd !!
    Påminner inte de dåtida förbrytelserna med dagens,och att ni fortsatt på samma vis.Nu genom era terrorister och självmordsbombare. Andra folkslag har lärt sig av sina misstag,men ni tycks vandra vidare med en bindel för ögonen.
    Denna sista historik publicerar jag,p.g.a Pettersson´s senaste inlägg och hoppas du skall inse,att er lära knappast på sikt,har någon framtid i Norden…

  14. Ali1948:
    Innan er folkras hade lyckats finna vårt gästfria land i Norden,och inlett er massinvasion,fick vi i skolan lära följande ur vår läsebok..
    Sid 527/Rubriken Muhammed:På den vidsträckta Arabiska Halvön bor ett folkslag med livlig inbillningsförmåga och lysande talegåfva. Därjemte äro de måttligt gästvänlige och ringa ädelmodige,men uppfyllda av hat mot sina fiender..
    Om är förebild Muhammed framgår på samma sida:
    Muhammed hade ett svårmodigt lynne.Med åren tilltog hans tungsinthet och han började få hallucinationer i sin mörka grotta…Han fick hänryckningar och tyckte sig se och höra öfverjordiska ting !!
    Hans lära finns upptecknad i Koranen.Denna innehåller en förunderlig blandning af groft villfarande religions-meningar från kristen och judiska trossatser..
    Ali,jag skulle kunna fortsätta utdragen från vår läsebok,men tror inte det skulle intressera så många !!
    Det som intresserar mig,är hur man kan tro på en sinnesjuk persons nedtecknade inre syner,vid dennes akuta tillstånd ??
    Eller är det rent av så,att denne er ”profet” var en bedragare av dagens arabiska klass,och att han helt enkelt plagierat sina sagor från Gamla Testamentet ??
    När det gäller ”ert” land som du påstår heter Palestina,återkommer jag i morgon när jag läst färdigt om Kaanan,Israels land…

  15. Pettersson: Du vet precis lika mycket som jag att muslimerna har haft en lång period där vi har varit ledande och där muslimska lärda exempelvis var duktiga handelsmän, matematiker, medicinare och tog fram läkemedel. Jag erkänner absolut att det har varit ett enormt uppsving i nyttiga uppfinningar senaste 150 åren. Många av dagens uppfinningar är 20-30 år gamla. Att vissa västländer har stort försprång stämmer. Mycket av det beror faktiskt på att man roffat åt sig andra länders tillgångar och sedan satsat pengarna på Forskning och utbildning. Vill du ha exempel. Du vet mycket väl att kolonialiseringen än idag lever fast med täckmantlar.

    • Ali, som vanligt är du undanglidande. Inte ett enda exempel tog du upp och jag tror det beror på att det inte finns några bra exempel. Jag vet också att kolonialiseringen lever än idag men det är utan täckmantlar. De största kolonisatörerna och imperialisterna är araberna de har roffat åt sig, inte bara ländernas tillgångar utan en hel massa länder samt deras befolkning. Den arabiska halvön är allt som tillhör araberna. Hur har det gått med ursprungsbefolkningen i Egypten, Tunisien, Libyen Algeriet, Marocko osv. Vart tog buddisterna och hinduerna vägen som var i majoritet i Pakistan. När ska mulimerna lämna tillbaks den kristna staden som numera kallas Istanbul men byggdes av kristna och döptes till Konstantinopel.

      Ali, muslimer har härjat och erövrat men ni har inte gjort något vettigt med det. 57 islamska länder finns det, inte ett enda fungerar tillfredsställande så jag tycker du ska sluta snacka och skriva skit.
      Du svarade heller aldrig på varför Muhammed hade slavar och bröt mot islam eftersom du ljuger och säger att islam är emot slavar.

    • Ali, det är för jävligt att Israelerna river icke militära anläggningar men det är konstigt att inte den samlade arabvärlden kan hjälpa befolkningen där. Varför ska EU finansiera ett folk som inte vill ha fred?

  16. Nu har jag lagt ut en hel sida om Arab/Muslimska försvarskrig på Bloggen så du kan få något att gotta dig i. Varsågod, endast det bästa är gott nog.

  17. Pettersson: Du vet lika mycket som jag att dina uppgifter är hittepå. Du rabblar massa skitsnack. Jag har meddelat dig tidigare att många judar från den tiden konverterade till kristendomen och islam senaste 300 åren. Folk byter uppfattning och religion. Judarna har aldrig varit i majoritet där. Om jag har fel vill jag att du ska ge mig en liten uppskattning av hur demografin såg ut, dvs hur många judar respektive ickejudar bodde där?

    • Ali, du har helt rätt mycket av det jag refererar till är ”hittepå” det komme rnämligen från sagoboken koranen. Varför nöja dig med 300 år? Varför inte gå tillbaks till tiden när Jerusalem och de andra städerna grundades. Hur många av dessa städer är grundade och byggda av muslimer Ali och hur många av städerna och länderna har muslimerna erövrat med våld?

      Svaret är lätt Ali – fyra bokstäver – ALLT.

      Säg några bra saker som islam gjort för mänskligheten och kom inte med kamelsadel för den är äldre utan moderna nyttiga saker, uppfinningar, böcker, läkemedel, något kanske du kan komma på. Jag har försökt men inte lyckats. Ett tag var jag inne på oljan men inte ens den har araberna lyckats hitta och utvinna själva. Islam förstör för araberna, de andra muslimerna och världen i stort.

  18. Olli: Förstår att du var där nere o spionerade och infiltrerade FN-styrkan. Du missar fortfarande att informera om att det var Isrealerna som med hjälp av terror ( sternligan) och enorm vapenarsenal ( främst brittiska och amrikanska vapen) började hela kriget mot Palestinierna och körde med etnisk rensning i många städer. Det är inte Palstinierna som åkte till ryssland, polen USA mfl för att driva bort judarna. Om du är en ryss har du ingen logisk rättighet att komma och ta mitt hus och mörda min familj.

    • …och Ali du har totalt missat att araberna inte har något i Palestina att göra, det var judiskt och kristet långt innan det fanns några araber utanför Arabien. Var sak har sin plats.

  19. De araber som flydde gjorde det ju i början av kriget, och många av dem var med de arabiska tjuvarna när de kom för att kasta judarna i Medelhavet för första gången gemensamt med sina arabvänner i Egypten. En major och bataljonschef i den egyptiska styrkan var
    Abdel Nasser som senare blev en kommunistledare och president i Egypten. De fyra egyptiska bataljonerna omringades och fick välja på att slå sig ut, eller att kapitulera och återvända till Egypten. Samma öde drabbade även Irak, Saudiarabien, Syrien och Jordanien. På sin återmarsch till Egypten passade tjuvarna med blivande presidenten Nasser på att ockupera Gazaremsan, som man behöll tills freden efter sexdagarskriget 1967. Då fick israelerna lov att besätta Sinai ända fram till Suezkanalen, och där fanns dom åter efter en kort reträtt på grund av en övermäktig fiende i början på Yom Kippurkriget, när jag kom ned med den svenska FN-bataljonen 52M som landade i Kairo på e.m. den 3 november 1973, dagen efter var vi på plats i Ismailiya, kanalstaden där Suezkanalen styrs från. Nu var inte kanalen öppen, eftersom den hade minerats efter sexdagarskriget av egypterna, då de fruktade att israel skulle komma in i det stora pytteland, med en storlek av 1 miljon km2 men en beboelig yta av ca 40 000 km2. Då hade Abdel Nazzer dött i hjärtattack ca 50 år gammal och Anwar Sadat efterträtt honom och nu lett ytterligare ett förödande anfallskrig mot Israel, samtidigt som Syrien hade attackerat med stridsvagnar över norra gränsen vid Golanhöjden, en höjd som Israel tagit från Syrien, eftersom dom hade använt höjden för att nå de yttersta av Israels kibbutzer med sitt artilleri. Så var läget när jag kom ner och Egyptens tredje armé var omringad av israelerna vid Suez. Sammanlagt fanns där ungefär 850 000 soldater i den Egyptiska alliansen, och runt 435 000 israeler i Israels armé. För FN: s övervakning av vapenstilleståndet fanns totalt 7 000 man, av dessa var hela 1 100 indonesier, som inte kunde användas, då de inte var opartiska. Detta ledde så småningom till fred med Egypten 1980. Än är den inte bruten, men det dröjer nog inte.
    !973-74 var befolkningen i Egypten ca 40 miljoner, numera är den lite mer än det dubbla ca 85 miljoner.

  20. OlleOren: såg Youtubeklippen nu. Som tur är så visas verkligheten som du missar i andra vidoeklipp när man öppnar klippen.

    Fy vilka lögnare. Etnisk rensning som innebar att Israeler med våld tvingade ut palestinierna och flyttade in judarna i många fall i palestinska hem försökte lögnaren visa oss att det är synd om de 800 000 tjuvarna som flyttade in och tränade sig till att fortsätta etnisk rensning och våld mot de palestinier som valde att vara kvar o inte fly.

    En annan lögn som bevisas är att han ville visa att judarna ville ha fred men att Palestinierna tackade nej. Han missar att säga att israelerna började den etniska rensningen med våld och massmord och att palestinierna vägrade acceptera denna ockupation och dessa nya invandrare. Fy vilka lögnare ni är.

    • Ali, judarna blev utkörda från länder i hela arabvärlden. Varför fick de inte vara kvar där de bott i tusentals år. Varför fördrev Muhammed judarna från Medina? Jag vidhåller att islam är roten till 80 % av våldet i världen, minst.

  21. Olliorein:
    Jag som Palestinier ska inte behöva leva som flykting medan tjuvarna tar alla våra tillgångar. Punkt slut.

    Du vet mycket väl att USA står för den mesta av nedskitningen och förödelsen av världsmiljön. Har du missat listan över länder som skiter ner mest koldioxidutsläpp mm.?

  22. Här är sanningen om de stackars palestinska flyktingarna, men den är du väl inte beredd att ta in. Lögnen är nog mycket bekvämare att leva med för dig och någonstans runt 10-15 miljoner arabiska muslimer. Varför får ni inte hjälp i de länder ni flytt till? Och varför ska FN specialbehandla arabiska flyktingar gentemot andra flyktingar, av vilka många har gjorts till flyktingar av just det ja araber? Araber slåss med alla och har alltid rätten på sin sida. Och varför måste arabiska flyktingar flytta till Väst, där det redan är trångt. Är araberna inte lite lata, som inte kan odla upp öknen, som bl.a. Israel och Australien har gjort. Det är bara i saltöknarna som inget växer, i resten går det med hårt arbete att få öknen att blomstra. Istället för att släppa ut allt mänskligt avfall i Medelhavet, Indiska oceanen med randhav, Stilla havet och Atlanten. Men skita ner är ni ju experter på. Det är er enda specialitet.

  23. Pettersson: Jag förstår inte hur du som inte kan arabiska sitter o påstår att din tolkning av arabiska är mer korrekt än min och andra lärdas tolkning. Arabiskan är mitt moderspråk och utöver det har du bevisligen feltolkat och ljugit för mycket om islam. Awliaa av Allah betyder självklart inte beskyddare. Det betyder allierade.

    Gällande Madoff skriver du ”och många av dem han lurade förtjänade att bli lurade. Även svenskar blev lurade genom att svenska pensionsbolagt hade investerat hos Madoff men det var i mindre omfattning”. Det var brutalt sagt. Varför förtjänar en svensk pensionär eller miljonär att bli bestulen på sina pengar? Både pensionärer o miljonärer har jobbat och skattat för att få dessa pengar.

    Pettersson: Nä du. Jag är inte blind. Och jag vet vilka smutsiga händer som förstör i dessa länder. Samtidigt har de europeiska länderna haft det mycket värre för inte så länge sedan. Och inget säger att EU inte kollapsar igen.

  24. Ali jag tror att du förstår mig. Jag vill inte ha det som ett arabland i Sverige och det vill inte heller perserna som flytt hit.

    Det är ju såklart därför så många svenskar nu kämpar för ett Sverige där mänskliga rättigheter är överordnad religion.

    Du ser det inte så för du är religiöst hjärntvättad och det har du gett otaliga bevis för här på Petterssons.

    Du en manlig muslimsk fanatiker som idkar könsapartheid i Sverige. Du passar inte in i mitt land så ock ej Abdirizak Waberi ni kan ta varann i hand och dra.
    Eva-Marie

  25. Månsson: För mig går det bra att du lägger dig i diskussionen. Tyvärr så verkar du ha uppfattningen / vill förmedla att det bara är muslimer som håller på. Jag säger klart och tydligt att sveriges största problem är kriminaliteten och kriminalitet är absolut förbjudet i islam. DVS problemet är inte islam. Tvärtom så kräver islam hårdare tag mot alla dessa brottslingar. Så ja, precis som du skriver krävs det hårdare tag. Svenska lagarna är för tama.

  26. Pettersson: Ni har inte skrivit om Madoff. Men vad tycker du personligen om hans bedrägeri på 500 Miljarder? Summan motsvarar långt mer än alla småbrottslingars stölder tillsammans i Sverige.

    När det gäller din eller den där hemsidans tolkning är det fel tolkning. Awliaa betyder inte vänner. Det betyder allierade. Och vi har idag konkret bevis på något som sades för länge sedan. Idag är sionisterna och väst awliaa = allierade och samarbetar om att förstöra och kriga mot muslimska länderna. Eftersom koranen är guds ord visste Allah vad denna allians har för konsekvenser.

    • Ali, din bortförklaring var precis vad många säger om muslimers bortförklaringar.

      Muslimer försöker bortförklara denna intoleranta föreskrivning genom att hävda att ordet awliyaa betyder beskyddare, allierad och inte vän. Det är dock inte sant att ordet awliyaa exklusivt betyder beskyddare. Ordet betonar även vänskap. Enligt följande vers läser vi att Allah har awliyaa:

      10:62
      Se! Sannerligen Allahs vänner (awliyaa) ska inte känna frukta och inte någon och inte någon sorg.

      Om awliyaa exklusivt betyder beskyddare då innebär det att Allah har beskyddare. Behöver Allah beskyddare? Detta påvisar att ordet awliyaa i Koranen även betonar vänskap.

      Madoff stölder har jag väl inte så mycket att säga om. Han bedrog spekulanter genom att lova dem en onormalt hög avkastning och människor som spekulerar har jag inte mycket till övers för. Madoff var en bluffmakare som förtjänar det straff han fick och många av dem han lurade förtjänade att bli lurade. Även svenskar blev lurade genom att svenska pensionsbolagt hade investerat hos Madoff men det var i mindre omfattning. Om spekulation tycker jag inte och det flesta som drabbas är giriga och förtjänar det. Sedan använde Madoff som försonande drag mycket av pengarna han tjänade till välgörenhet.

      Du verkar glömma att de muslimska länderna inte alltid har varit muslimska. Muhammed och hans efterträdare har erövrat dem med vapen så för min del hör araber och muslimer hemma på artabiska halvön – ingen annanstans. Muhammed är en bluff, titta på facit de 57 islamska länderna Ali. Du är väl inte blind?

  27. Olli: Jag förstår att du ”inte har tid” och ork att läsa på vad Madoff har gjort pga att han är jude. hade han varit muslim hade alla ni skrikit i åratal. Men nu har du inte ens tid att slänga större kritik än jämförelsen med Nuder.

    Jag ska inte sitta o försvara nuder, men antar att han följde vissa regler o förmåner som statsråden har. Jag vill påstå att vi har ett systemfel kring hella detta upplägg.

    Madoff stal delvis från rika, men även från många fattiga pensionärer. Vårt pensionssystem baseras ju på att pensionspengarna placeras i olika fonder i Sverige o utomlnds. Även Lehman Brothers har gjort så att finanskrisen satte igång o därmed skadade pensionärers tillgångar.

  28. Det är ju klart att jag har rätt, det har jag ju alltid eftersom jag har facit = Google. Att försöka bilda mig någon seriös uppfattning av denne Madoff, har jag faktiskt inte tid med. Jag såg dock att han var judisk, fast född fattig i Queens i New York. Det var kanske utbildning han saknade och moral. Där är ju som du kan se av min kommentar under inlägget om Per Nuder i Sossarna, hans beteende inte bättre, förr sämre. Då Madoff stal från de rika, så stal Nuder från faderlösa barn och änkor. Du får själv bestämma vem som är värst.

  29. Ali, läs igen. Jag vet inte om Muhammed har lurat pengar från någon. Han stal det mesta han behövde med hjälp av sitt svärd och mördade alla som protesterade. Muhammed var en stor tjuv och mördare och jämfört med Muhammed var Madoff en amatör. En del människor ser mördaren, tjuven, slavägaren och pedofilen Muhammed som hjälte medan Madoff kommer att få skura toaletter resten av livet.

    Vi har inte skrivit om Madoff men svenska tidningar, radio och tv har varit fulla med reportage om denne man i flera års tid så ingen kan vara ovetande om detta. Det har varit hundratals artiklar om honom sedan slutet på 2008 en nedan.

    http://www.svd.se/naringsliv/historien-om-bernard-madoff_3059309.svd

  30. Ali nu blir jag bekymrad å dina vägnar. Fast det var väntat då du hänger i moskén och lyssnar på hat så ofta du kommer åt.

    Släng din koran eller varför inte bränn den och bli fri att få vänner bland både män och kvinnor 🙂
    Eva-Marie

  31. Det går inte Ali. Du får gärna bli vän med oss men då blir Muhammed och Allah förbannade och det vill du väl inte ha Allahs vred hängande över dig i all evighet…

    4:144
    O ni som tror! Ta inte icke-troende som (era) vänner (awliyaa) istället för troende. Vill ni ge Allah ett klart bevis mot er?

    5:51
    O ni som tror! Ta inte judarna och kristna till vänner (awliyaa). De är varandras vänner. Den av er som tar dem till vänner är (en) av dem. Se! Det är inte Allah som vägleder syndare.

    5:80-81
    Du har sett många av dem bli vänner (yatawallona) med dem som inte tror. Sannerligen illa är vad de har frambringat för sig själv, Allahs vrede över dem och i straff ska de vara i evighet. Om de trodde på Allah och Hans Profet och på det som uppenbarats för honom, hade de inte tagit dem som sina vänner vänner (awliyaa). Men många av dem är av ondskefullt beteende.

    60:13
    O ni som tror! Sök inte vänskap (tatawallaw) med ett folk som Allah är vred över, (ett folk) som inte hoppas på det eviga livet såsom de icke-troende är hopplösa i gravarna.

    …och detta är plockat från en islamsk hemsida så det är inget kristet eller judiskt skitsnack…

    http://islamqa.com/en/ref/26118

  32. Ali1948:
    Brukar inte blanda in mig i andras diskussioner,men i ditt fall gör jag ett undantag..
    Konkretisera kan man t.ex.genom att öppet i”vår f.d.press” beskriva verkligheten,utan att behöva pixla såväl text som bild.
    M.a.o. ge information om vilka som förstör det samhälle,som byggts upp av generationer av svenskar.
    Ska ge dig mina inre tankar Ali.Om dina vänner som nu tillåtes invadera landet Absurdistan,och dina muslimer skulle ställas inför domare,och dömas efter de otal svåra brott som man begår,skulle våra fängelser var en form av ett arabiskt territorium..I stället låter man förfallet fortsätta,och ger er ovanpå en form av straffrabatt vid ”Dårhusets” domstolar !!
    Vad anser du om man införde samma straffskala här,som i S-Arabien..Det vore väl ur preventiv synpunkt,något vi borde sträva efter ??
    Öga för öga,tand för tand eller ???

  33. Olli: Ja du har rätt där. Petterssons hatblogg startades efter Madoffskandalen. Men nu när vi ändå tog upp det spektakulära fallet. Vad tycker du själv om detta bedrägeri?

  34. Från Wikipedia

    Den 11 december 2008 arresterades Madoff av den amerikanska federala polisstyrkan FBI misstänkt för bedrägeri.[1] När rättegången inleddes i New York 12 mars 2009 förklarade sig Madoff skyldig till elva åtalspunkter inklusive bedrägeri och penningtvätt.[2] Han dömdes till 150 års fängelse den 29 juni 2009.[3]

    Alltså ytterligare gamla nyheter, finns det ingen nutid där du är Ali. Javisst ja du är ju Muslim, då tillhör du ju medeltiden, kan du inte ta dig hem till din egen tid snart. Det är bara att kliva på ett plan ner till muslimländerna, där är det medeltid hela tiden.

  35. Detta inlägg om du inte fattar det, tar upp de olika sätt att se på lagen som landet Malaysia har. Det är olika för indier och kineser där lagen gäller och böter tas ut vid färd på motorcykel utan hjälm och andra lagstiftade säkerhetsanordningar. Men vår man vill visa på att den Muslimska polisen inte bryr sig om att lagföra muslimerna på böter, för att de inte använder de lagstiftade säkerhetsanordningarna. Något ingen av oss här på bloggen visste tidigare, så det var en nyhet för oss och våra ca 3000 dagliga läsare.

  36. Ali, brukar du alltid läsa gamla nyheter, de här är ju från 2008-o7-03, alltså inte särskilt nytt, dessutom ganska precis 2 år gamla när vi startade Bloggen 2010-07-11 som du kan läsa under vår högerspalt.
    Sedan är det sånt som andra inte skriver om som vi tar upp och det mesta från Sverige och därefter i en fallande skala som mest beror på avståndet till Sverige. Förutom här i Fjärran Östern där vi har en utflyttad svensk man som skriver för oss.
    Den här mannen står det att läsa om i ekonomitidningar och de största tidningarna och är inget att konkurrera med för oss tycker vi, som inte har några intäkter, och kan räknas in bland de ideella organisationerna.

  37. Hej Ali, helt rätt du har hamnat på en politisk partisk blogg.
    Vi som värnar det sekulära svenska kulturella samhället.
    Vi som vill känna igen oss i Sverige där svenska språket skall råda.
    Vi som inte längre vill bli lurade av de nyss komna.
    Vi som har insett att det svenska smörgåsbordet är på gång att ta slut och dukas av.
    Vi som gör skillnad i den svenska politiska debatten
    Eva-Marie

  38. Ali jag säger detsamma som Pettersson, Radio Islammannen finns han kvar?
    Det var ju Ahmed Rami som var/är lierad med nazister.

    Jag säger då det Ali, du har fortfarande inte lärt dig skillnad på ras och religion. Varför dra alla dina landsmän över samma kam? Det är väl inte snällt?

    Du kan ta alla dina trista rasiststämplar, koraner och göra en Majbrasa.
    Ni religiösa har det svårt och du i synnerhet när du tror att judar smyger omkring som låtsasmuslimer.
    Fast å andra sidan har det gjorts undercoverbevakningar av företéelser i moskéer.
    Det är inga trevliga avslöjanden för dig. Hatet gror i moskéer och det även i dessa boningar på svenska mark.

    Du kommer antagligen att svara mig och jag vet att du får enligt din religion ljuga för mig, så jag läser allah dina kommentarer med en stor nypa salt eller rättare sagt en hel rullebör full 😉
    Eva-Marie

  39. Känner ni inte till Ahmed Rami? Trots att vi i Sverige har yttrandefrihet har han fängslats för att han skriver kritiskt om judarna på sin hemsida. http://www.radioislam.org/

    Jag har varit inne på sajten och jag kan absolut säga att er o många andra rasistbloggar i Sverige är mycket värre. Men som ni skriver ovan. Lagen gäller inte alla =)

    • Välkommen tillbaks Ali. Var har du varit?

      Vi skriver inte om allt, det finns det ingen möjlighet till och Madoff var en amatörbedragare jämfört med Muhammed som lurat 1,5 miljarder människor så det räcker bra med honom ett bra tag.
      Radio Islam, finns han kvar? Tack för tipset.

      Ali – alla är välkomna till Islam säger du men vad händer med dem som inser att det är bluff och vill lämna eländet?

  40. Ali om ditt resonemang skall stämma så borde de i så fall infiltrerat din sekt och heta till exempel Ali, Hassan eller Abdirizak.

    Kör på, fortsätt rabbla så…Jäääsp går jag och lägger mig så länge.
    Eva-Marie

  41. Hm Ali nu tänkte du nog lite fel….
    För var finns de judar i Sverige som beter sig som du och dina muslimska likar?

    Eva-Marie

  42. Jag håller med er om att det finns 2 olika lagar i Sverige. Om allt ert skitsnack om islam/muslimer ändras och handlar om judar hade ni åkt i finkan för länge länge sedan.

  43. Många motorcykelstilar finns det tydligen i Malaysia. Och som vanligt måste man ha speciallagar för alla, som inte är rättrogna muhammedaner. Så det är inte så konstigt att muhammedanerna i Sverige också måste ha sina egna lagar, det ska vi dumma svenskar förstå och inte ifrågasätta. Det är ju trots allt bara muhammedanerna som dyrkar den enda rätta guden. Nå hur vet vi det nu då, har denna Gud någonsin uppenbarat sig för vare sig troende eller inte troende? Frågan kan med nej besvaras, och endast det.

  44. Helt logiskt..Dessa muslimer behöver ingen jordisk hjälp,utan förlitar sig på Allah !!!
    I och för sig ärligare,än här upp vid Nordpolen, där ju alla lagar o. regler,skyddar denna troende skara…En form av immunitet med straffrabatt !!

  45. Det verkar vara symptomatiskt, två slags lagar och regler i samhällen med muslimer. Det ser vi ju här också hur de kan, med hjälp av högre makter, undgå att underkasta sig samma lagar som alla andra,
    Skrämmande.

Kommentera