Flyktingprofit

Av Stefan K

Regeringen vill se över ersättningsreglerna för bolag som driver hem för ensamkommande flyktingbarn.

Höll nästan på att sätta kvällskaffet i fel strupe när jag läste detta.

Anledningen är att bolaget VoB, som ägs av flera skånska kommuner ökat sin vinst från fyra till femton miljoner på ett år.

(Texten är tagen från SVT Text den 16/11 klockan 17:16)