Unga norrmän: Norsk är lika med svag…

kashmir-aper
kashmir-apor

Apropå veckans gladnyhet att Sveriges sämsta  skola Rosengårdsskolan, äntligen stängs: Norska Finansavisen har intervjuat några av de kvarvarande norska eleverna i en riktigt islamiserad stadsdel, Groruddalen i Oslo, och på en skola, som verkar som den norska motsvarigheten till Rosengårds- skolan.

Två unga norrmän, som gjorde uppror mot sin permanenta dhimmisstatus, berättar:  Det är en hierarki, där etniskt norska pojkar står lägst på rangstegen. Ingen vill vara norrman här. Norsk är synonymt med svag. En inställning som inte minst förmedlas av lärarna.

Låt oss kalla honom Omar. Han försöker att övertala Andreas till att bli muslim. Han berättar om domen och helvetet som väntar alla som inte underkastar sig islam i tid. Han berättar hur Andreas måste sluta leva, och hellre satsa på det nästa livet och försaka idag.

Men Andreas säger att han är skeptisk till islam, ja t.o.m. starkare än det: Han gillar inte islam, med underkastelsen, hängivenheten, kvinnosynen, mycket om de dygdiga kvinnorna, slöja inte för de vill, utan för att de ska. De diskuterar, diskussionerna utvecklas till argument.

Han sa att han skulle döda mig, så jag hotade honom tillbaka. Andreas knyter kontakter med etniska norrmän inom motorcykelgängen, för att få beskydd, en 1% klubb. Hade jag inte känt dem, skulle han Omar ha mördat mig. Andreas är fortfarande rädd. Han lyfter skrot på gymmet för att bli starkare.

Han överväger att börja gå knivbeväpnad, men han vill inte bli tagen i polisens knivkontroller. Han avtalar med vänner att de gemensamt ska stå upp för varandra. Även vännerna lyfter skrot och tränar kampsporter. Muslimer slåss inte en mot en. Möter du dem ensamma är de fega.

 Möter jag Omar ensam, går han förbi mig. Om vi möts och jag är ensam, men han är med i ett gäng, får jag i bästa fall stryk.

muslimer vänder brunögat till
muslimer vänder brunögat till

Marius lyfte blicken. Nu kan han börja att analysera det hela. Det är en hierarki, där etniskt norska pojkar står allra längst ner på rangstegen. De kommer att plågas om de inte lägger sig platt ner, om de inte blir norska invandrare.

Om en norsk yngling kommer i bråk, har han oftast bara en liten familj och ett litet nätverk runt sig.  I motsats till en pakistanier eller somalisk yngling  så har han inte en klan med bröder, kusiner, farbröder och morbröder, som kommer stormande till varenda konflikt.

Ofta är allt de har en ensamstående mor. Han känner att den norska kulturen blir utkonkurrerad. Ingen vill vara norsk här. Norsk är synonymt med svaghet. Det är den känsla, som inte minst förmedlas av lärarna. De är rädda. De törs inte säga ifrån.

Dom borde tala om hur många rektorer det varit på Vestli skola de sista åren, och fråga dom varför dom har slutat. De har ingen kontroll, men dom gör allt för att lägga tillrätta för de muslimska eleverna. Under hemkunskapstimmarna måste alla tillreda halalkött.

Invandrarna slipper nynorskan, medan jag måste ha den. De muslimska flickorna slipper gymnastik, självklart kan de inte byta om tillsammans med andra flickor. Vi måste anpassa oss till deras kultur – inte de till vår.

HRS berättar hur artikeln gett en närmast explosiv debatt om katastrofsituationen i de islamiserade skolorna.

JIHAD I MALMÖ

Översättning från norska av Olli Rein, som kommer tillbaka med kommentar till artikeln imorgon. Nu säger jag God Natt till er som likt mig tänker tryna några timmar. Till er andra, sitt inte kvar för länge, ni vet Petterssons är vanebildande, och kan i värsta fall ge lätta till måttliga besvär i ett övergångsskede och eller i för stora doser.

Angående den utlovade kommentaren, så finns den bland kommentarerna nedanför här. Ni vet nog att jag hellre debatterar med er, än att skriva något okritiserbart inom inläggets ramar, och att jag sedan kan avstå att kritisera det som skrivs emot mig.  Vänner det är inte min avsikt att inte lufta mina åsikter i detta ämne, och andra med för den delen. Men jag gör det gärna i ert sällskap.

Får 50 000 genom DO

Minns ni Merdieh Alrobeyi?

Förmodligen inte, men om jag säger kvinnan som sökte jobb som städare på Ronneby Brunn, men som inte fick jobbet för att hon vägrade acceptera den klädkod man alltid förhållit sig med. Källa: SVT

Alrobeyi vände sig förstås till DO och kände sig diskriminerad. Nu kan hon sälla sig till alla de muslimer som fått tiotusentals kronor i ersättning för att de vägrar acceptera de regler som gäller på svenska företag. Grattis Merdieh, nu kan du köpa en ny iphone och en slöja av senaste modell. När pengarna är slut kan du söka nya jobb där det råder en klädkod som strider mot islams egna. Källa: DO

Under länken till DO står det uppgifter om ni vill ha mer information om deras syn på saken. Ansvariga på Ronneby Brunn kan ni kontakta här.

PS
Om du läser detta Merdieh, glöm inte att tipsa dina muslimska tjejkompisar om hur man tjänar pengar på ett enkelt sätt i Sverige.

Rätt att slippa slöjor på arbetsplatsen

”Rätten att bära slöja på jobbet är inte större än arbetskamratens rätt att slippa se den.”

Med de orden utmanar professor emeritus Reinhold Fahlbeck alla de fall av påstådd religiös diskriminering som anmäls till DO.

Fahlbeck har studerat flertalet av Europadomstolens domar och därefter skrivit boken ”Bed och arbeta – om religionsfrihet i arbete och skola”. Kritiken lät förstås inte vänta på sig, men Fahlbeck står på sig och menar att rätten till religion kan begränsa rätten att slippa den. Han tar bl.a. upp fallet med mannen som vägrade skaka hand med en kvinnlig chef och beklagar att domen inte blev överklagad av arbetsgivaren. ”Arbetsgivaren har rätt att neka vem som helst, som vägrar skaka hand med halva befolkningen, praktikplats”, säger Fahlbeck och tar upp ytterligare fall där religionen hindrat att människor fått en anställning.

Källa: Lag & ordning

Här kan du köpa boken

 

Tidningen City

Tidningen City är Malmös motsvarighet till Metro och tidningen visar det Malmö som blir allt vanligare.

I dagens tidning kan man bl.a. ta del av följande (klicka för större version).

Snyftreportage om papperslösa ungdomar om tvingas hushålla med ekonomin (var får de pengar från?), som demonstrerar när kompisar utvisas och vilka socialtjänsten vill att Malmös invånare ska öppna dörren för.

 

Sedan har vi reportaget om Mona som inte fick jobba i slöja och som på traditionellt manér vände sig till DO. Artikeln är för säkerhets skull på tre språk.

 

Till sist visar tidningen en annons för Cancerfonden och för att göra Malmös befolkning riktig glada så visar man bara texten på arabiska. Nu kanske Malmös nya adel känner sig kränkta för att kvinnan på bilden inte bär slöja eller är svart, men vi kanske får se en fortsättning som även gör de grupperna glada?

IOK ger upp och tillåter slöjan

Av Stefan K

Den saudiska judobrottaren Wojdan Sherekani får bära slöja under tävlingen.

Den muslimska världen jublar när mångåriga regelverk åter ställs åt sidan för att gå muslimer till mötes. Den 16-åriga Sherekani hade hotat med att lämna spelen om hon inte fick följa islams klädkod under tävlingen, men efter förhandlingar med judoförbundet och den saudiska OS-kommittén gav IOK sitt ja. Varför ständigt dessa muslimer, varför?

Undrar förresten hur tjejen ser ut…?

Månadens Malmöbo

Av Stefan K

Tidningen City Malmö, anordnar varje månad en omröstning där man kan rösta fram en person som gjort något speciellt.

April månads kandidater är:

  1. Christian Kjellvander, som förlorade sin lillebror förra året och återvände till sina vänner i bandet The Loosegoats som nu släpper sin första platta på elva år, enbart med låter som hyllar Kjellvanders avlidna bror.
  2. Emma Nilsson, en av de studenter som gått i bräschen för högre ingångslöner för sjuksköterskor.
  3. Rayan Abdel Rahman, känd för att ha nekats praktikplats på en frisersalong för att hon ville bära slöja.

Jag hade mina förutfattade meningar, det erkänner jag gärna. Jag trodde slöjan skulle ta hem en jordskredsseger, men så här ställningen ut i skrivande stund.

Tycker ni att Slöjan Rahmans upprättelse i domstol är absurd, så kan ni stödja Vicky Sjöberg, salongsinnehavaren som dömdes att betala 27 500:- i skadestånd till slöjan. Vicky Sjöbergs blogg