Välkänd artist: ”Jag sympatiserar med stora delar av vad de står för”

”De” i det här fallet är Sverigedemokraterna och den välkända artisten är Peter Jezewski från The Boppers.

Peter Jezewski från Boppers är den hemlige gäst som i helgen uppträder på SD:s sommarfest i Sölvesborg.

Till skillnad från de fega hararna i Black Ingvars och mesproppen Jan Johansen, vågar Peter Jezewski erkänna att han inte är rädd för att uppträda på SD:s festival och att han med största säkerhet kommer att få skit i media.

”Jag sympatiserar med dem, och jag räknar med att få någon smäll på käften”.

Skönt med någon från artisteliten som vågar stå för sin sak. Heder Peter!

GP