En kvinna har dömts till villkorlig dom och dagsböter efter att ha slagit till en tafsande man så att hans näsa knäcktes. Hon döms för misshandel och ska dessutom betala ett skadestånd till honom.
Tafsaren går fri sedan förundersökningen för sexuellt ofredande mot honom lagts ner. Det hela hände på en nattklubb. Enligt kvinnan tog mannen henne på rumpan. Lunds tingsrätt konstaterar i domen att hon inte handlat i nödvärn eftersom mannen var på väg bort från henne när hon slog till.
Till Metro säger kvinnan: – Det här visar att det är okej för killar att ta på tjejer hur som helst. Man får inte freda sin kropp.
-Pettersson vill bara nämna det ljugmedia glömde, nämligen att Tafsaren heter Mustaffa Rashul och han hade begärt 30 000 samt ränta i ersättning. Av beloppet avser 360 kr ersättning för läkarvård, 400 kr ersättning för mediciner, 3 000 kr ersättning för tre dagars frånvaro från arbete samt resterade belopp i ersättning för kränkning och sveda och värk. Nu fick han nöja sig med 1 860 kr och det är alldeles för mycket det…