”Svensk” toppmodell dömd till livstids fängelse i Dubai

Den 29-årige manlige toppmodellen kommer från Stockholm och greps i maj på 5-stjärniga Armani hotell i Dubai. Hotellet är inrymt i världens högsta byggnad, Burj Khalifa, och kostnaden för ett rum börjar på 5 000 kronor per natt. Polisen slog till mot mannen efter tips om att han sålde kokain. Enligt tipsaren skulle mannen haft elva plastpåsar med kokain på sig. När den svenske modellen greps hittade polisen 21 gram kokain i hans fickor.Read More »

Norden hyllas med en bild av en viking

I februari publicerade den välrenommerade ekonomitidningen The Economist en bilaga om de nordiska ländernas framgångar. Sällan har en bilaga möts med ett sådant intresse.

Den nordiska modellen fascinerade bl.a. Bill Gates från Microsoft, men också många andra.

Norden framställs i bilagan som ett föredöme när det gäller tillväxt och ekonomisk stabilitet, men också privatiseringen och nationalstatens välbevarande nämns. På omslaget till bilagan syns en man klädd i vikingamundering och detta kan jag tänka mig rör upp känslor hos många i framför allt Sverige, där vi lärt oss att allt som har med vår kultur att göra nedvärderas och där vår historia ska förnekas till minsta lilla atom. Det mångkulturella Sverige får här stryka på foten, för givetvis hade regeringen och kulturvänstern hellre sett en somalier eller en kvinna i slöja på omslaget, men detta till trots så är det så här omvärlden ser Norden.

viking

Tyvärr missar The Economist att Sverige av idag inte är samma Sverige som igår. Skolan raseras, välfärden havererar, våra äldre misshandlas på sina boenden och i Sverige är det fult att vara vit, etnisk svensk och framför allt är allt som vi i decennier förknippat med svenskt nedvärderat så till den grad att etablissemanget räds att ens nämna ordet svensk. Att författaren till bilagan, Adrian Wooldridge, har en koppling till Bilderberggruppen hör säkert inte hit.

Källor:

SVD: Den nordiska modellen fortsätter att fängsla

The Economist: De nordiska länderna, den nya supermodellen

Skandal i Serbien

Serbiens premiär- och inrikesminister Ivica Dacic har blivit offer för ett erotiskt skämt. Han har redan beordrat en utredning av incidenten och uppmanat att hitta de personer, som är skyldiga för den besvärliga situationen han hamnade i för ett par dagar sedan.

Dacic kom till en tv-studio för en intervju utan att vara medveten om att den ska ingå i den populära tv-showen Omöjligt uppdrag av den serbiska underhållningskanalen Pink. Politikern fick intervjuas av en ex-Playboymodell som inte bar trosor. Kameran följde Dacics reaktion.