Var är EU:s gränsbevakning Ylva?

OLAGLIG INVANDRING. Sea-Watch är en tysk icke-statlig organisation som verkar i Medelhavet , genom att flera fartyg köra migranter till Europa. De har även ett flygplan som används till spaning. Fartygen ligger nära Afrikas kust och lockar på så sätt ut Afrikanerna på Medelhavet, det är organiserad människosmuggling.

Sea-Watch hämtar illegala migranter utanför Afrika. Foto: Sea-Watch

Den svenska EU-kommissionären, socialdemokraten Ylva Johanssons har ansvaret i EU för migrationsfrågor och så kallade inrikes frågor, det vill säga gränskontroller, brottsbekämpning och antiterrorarbete för EU. För det har Ylva Johansson en grundlön på 245.000 kronor i månaden plus tillägg.

Sea-Watch: ”Efter dagar till sjöss och 48 timmar efter ankomsten till hamnen i Augusta på Sicilien, Italien så kunde våra 482 gäster lämna SeaWatch4 . Vi önskar dem all lycka på deras framtida resa i EU❤️

Här ser ni var de icke-statliga organisationerna plockar upp migranterna.

-Pettersson undrar varför inte Frontex som är EU:s gemensamma gräns- och kustbevakningsbyrå. Beslagtar fartygen, flygplanen och arresterar besättningarna som helt uppenbart sysslar med illegal människosmuggling i stor skala. Dessutom tar reda på vem som finansierar dettaoch stryper pengaflödet, det kostar många miljoner att driva flera fartyg och flygplan.

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

  • Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
  • Från andra banker konto 8257-933415168

Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

12 thoughts on “Var är EU:s gränsbevakning Ylva?

  1. Rätt intressant att när Lukashenko gör det är det hybridkrigföring men när NGO:er gör det så är det hjältedåd.

    Det är naturligtvis precis lika illa när NGO:er gör det. Snäppet värre eftersom det lockar folk att drunkna. Många fler har dött på Medelhavet än vid Polska gränsen och det är Taxibåts-NGO:erna som lockar ut dem i vågorna. Fy fan så djävla vidrigt det är.

  2. Förstår inte vad folk väntar sig av Ylva Johansson. Hor är bara en i raden, av blåsta kvoterade kvinnor, på topptjänster. Ganska obegåvad fd kommunist, med de mentala begränsningar det medför. Hennes överskuggande utbildning, går ut på att haspla ur sig meningslöst svammel. När man hör henne yttra sig i någon fråga, förstår man att hon ”tagit del, ej förstått”.
    Sverige bör snarast lämna EU, samt omedelbart inrätta en konstitutionsdomstol, som ställer politikerna inför skranket. Ett lämpligt första offer är Rikspuckot Stefan Löfven. Ingen tidigare politiker har skadat Sverige mer!

    36
    • Bra sammanfattning !!
      En av samma sort,har idag valts med minsta möjliga majoritet som Abzurdistans Statsminister….
      Må gudarna ha överseende.

      12
  3. Ansvarig för finansieringen av smugglingarna är via bulvaner just EU-kansliet med Ylva i spetsen. Hon kan utföra i stort alla tänkbara skurkstreck inkl mord då enl EU kan inga ministrar eller topptjänstemän åtalas internationellt eller nationellt. Sveriges Riksdag har f ö antagit denna EU-lag.

    35
    1
  4. Detta är inte klokt hur det är ,ingen koll alls:-( . Dessa PK människor välkomnar dessa unga män som ingen vet något om ,kanske många är kriminella mördare och våldtäktsmän. 🙁

    33
  5. De som betalar kalaset är de godhjärtade Katholikerna o. Evangeliska kyrkorna i Tyskland,när det gäller ”Sea Watch”…. Men även smuggelkretsar från Norge har blivit ertappade med sina laster. Som bekant finns det även en stor grupp idioter inom EU,som blundar för den kriminella slussningen.(däribland Abzurdiens företrädare)

    34
  6. Och varför gör inte kustbevakningarna visumkontroller på dessa fartyg?
    De vet var de är och var de kommer ifrån så när de anropar hamnen eller närmar sig hamnen är det bara att åka ut och göra en pass och viseringskontroll. Finns inte detta är det bara att neka dem tillstånd att lägga vid i hamnen.

    48
  7. Om Italien beslagtar fartygen och fängslar besättningen lär ju intresset för sådana aktiviteter minska…

    54

Lämna ett svar till StenbockAvbryt svar