12 thoughts on “Kina bygger 180 mil järnväg för koltransporter

  1. Sveriges samlade nivå av utsläpp på ett helt år, motsvarar bara Kinas ÖKNINGSTAKT på 2 VECKOR. Så därför anser (mp) att det är vi som ska stå i skamvrån.

  2. Har MP informerats om och godkänt detta. Dom har ju lyckats förstöra svensk energiförsörjning. Det är bara sol och vind som gäller här för att rädda miljön i världen. Blir inte miljön sämre då om Kina ska elda med kol. Men hur MP tänker är omöjligt att veta. Tror inte att dom vet det själv.

  3. En sak vi kan ta lärdom om höghastighetsbanorna blir förverkligade är att bygga på pelare. Mindre påverkan på bördig jordbruksmark samt näst intill omöjligt för EU-migranter och liknande att stjäla koppartråd.

  4. Har någon informerat klimatexperten GRETA om det?

    När ska hon för övrigt företa en resa till kina och läxa upp
    kinas ledare, och spy ut sina förnumstigheter?? Troligen
    aldrig, därför blir hon och hennes medlöpare aldrig trovärdiga.

  5. Ojoj. Då måste vi höja skatten på plaspåsar ännu mer och stänga ner fler kärnkraftverk så vi kompenserar för det…

  6. Länder som satsar på kolkraft, ser huvuddelen av satsningen som kortsiktigt mellanled för att långsiktigt bygga kärnkraft.

  7. Kolkraften ÖKAR i världen. Lika stor satsning på kolkraft, som Kina/Indien, gör MENA-områdets länder. Senast invigdes ett jättelikt kolkraftverk i Förenade Arabemiraten. För 34 miljarder! Kol är BILLIGT och effektivt och inga plötsliga el-avbrott sker, samt går att styra. Nackdelen är att kolet i regel levereras av ett företag ingående i George Soros industri-imperium. Genom att marknadsföra kol som värdelöst, via de Gröna Talibanernas extremistaktioner, så har hans koncerner köpt för spottstyvrar (men säljer nu kol relativt dyrt)

    Oljan behövs bättre för annat bruk, så den exporteras.

    • De kan ju bjuda in henne för att inviga järnvägen med bandklippning och allt sådant.

Lämna ett svar till LennartAvbryt svar