Körde 274 km på Öresundbron

BROTTSLIGHET. Den danska polisen stoppade i går kväll en svenskregistrerad Mercedes AMG som körde hela 274 kilometer i timmen över Öresundsbron. Köpenhamnspolisen skriver på Twitter att maxhastigheten på sträckan var 90 kilometer i timmen.

Föraren, en man i 20-årsåldern, fick byta plats med sin passagerare som fick köra hem bilen till svenska sidan igen.

Mercedes AMG är ett dotterbolag till Mercedes-Benz, som bland annat utvecklar högpresterande motorer. Ovanstående ett exempel. Bild från Mercedes.

– Föraren blev på stående fot fråntagen rätten att köra bil i Danmark på grund av den höga hastigheten, säger Michael Andersen vid Köpenhamnspolisen till Ekstrabladet.

-Pettersson tycker att i detta läge borde föraren åtalas för framkallande av fara för andra samt lämna ifrån sig körkort. Bilen hade den unge mannen lånat av pappa och papporna brukar inte vara som papporna var för…

Araber farligast i trafiken, Malmö hade högst antal omkomna och skadade människor i trafiken per capita under 2012. 660 skadades eller dödades per 100.000 invånare på kommunens vägar. I Stockholm var siffran 391 och i Göteborg 246. Det visar statistik från Transportstyrelsens olycksdatabas som Nationalföreningen för trafiksäkerhetens främjande, NTF, och Statoil låtit sammanställa.

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vi säljer inga varor eller tjänster. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

  • Från Swedbank eller sparbanken konto 8257-8933415168
  • Från andra banker konto 8257-933415168

Paypal används av miljoner över hela världen för att överföra pengar utan att någon obehörig kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

25 thoughts on “Körde 274 km på Öresundbron

  1. Från Samhällsnytt:
    Enligt Statens väg- och transportforskningsinstitut, VTI, är risken för inblandning i trafikolycka högst bland körkortsinnehavare som är födda i Mellanöstern och Nordafrika. I dessa grupper är det hela 270 procent högre risk för trafikolyckor än bland infödda svenska. ”Vissa av invandrarna kvalificerar sig knappt för ett kamelkort”, är bara en kommentar bland många:
    https://samnytt.se/forskningsinstitut-270-hogre-risk-for-trafikolyckor-bland-invandrare

    För övrigt, – enl. uppgift på nätet, så har andelen som får godkänt på första försöket sjunkit från 78-80% till dryga 47%, – på bara fyra decennier.

    ”Har han körkort? Kan han köra bil?”

  2. Tja varför skulle han rätta sig efter trafikregler när dom inte lyder
    andra regler? Han var väl ute efter att sätta hastighetsrekord. Slyngeln?

  3. I flera arabländer är trafikolycka en av de vanligaste dödsorsakerna. Om bilsprängningar ingår i statistiken är osäkert.

  4. Jag har ägt en mercedes som var riktigt dålig och kass. Köp hellre en BMW eller ännu hellre en japanare eller volvo. Romska bilköpare är lite som stressade svenska hus spekulanter som mest ser det ytliga vackra i husköpet.

  5. Jag tror inte att det var någon Jönsson från Sjöbo. Vem det var och som har råd med en sådan bil får vi inte veta.

  6. Rumänien och Bulgarien är med i EU! Rumänien och Bulgarien får bidrag från EU genom bland annat svenska överskattade skattebetalare! RUMÄNSKA OCH BULGARISKA FULLT FRISKA 30-40 ÅRINGAR SITTER OCH TIGGER ÅR EFTER ÅR UTANFÖR ICA COOP SYSTEMBOLAGET OSV: OC VILL INTE JOBBA, EFTERSOM DEN DUMME ARBETANDE SKATTEBETALANDE SVENSKEN TYCKER MER SYND OM LATA ZIGENARE ÄN OM SIG SJÄLVA!!! JÄVLAR DET RÄCKER NU!!!

  7. Chauffören, svart tonade rutor Mercedes.
    Låt mig gissa namn xx , körkort? Försäkrad? Inkomst? Finns i div. Register.
    Arma land.

  8. Det är nog värre idag år 2020, eftersom koncentrationen av araber per capita med all säkerhet är mycket högre.

  9. AUDI…Hmm…f.d. DKW. Det har sannerligen hänt ett och annat sen den gamla goda tidens dagar. Den äldre bilen var inte lätt att skrämma upp i några högre hastigheter. Nu är det väl förvisso inte tillverkarens fel att folk är bakom flötet, men man kunde ju önska att fordonen spärrades på de högre hastigheterna, precis som det är med tyngre fordon. Även autobahn har ju numera viss hastighetsbegränsning. Men vissa tycks ju ha ett obegränsat behov av snopp-förlängning.

  10. Vi fick inte veta om föraren var svensk eller ”svensk”.

    Bilar i den kategorin brukar tillhöra ”svenskar”.

    Vi, Södertäljebor, har en viss kännedom om det …..!

    De står oftast parkerade utanför marmorslott
    i Södertäljes norra förorter (av någon anledning ? ? ? )

    • ”Andersson!”

      – och jag har en Audi 100 – 88,
      specialbeställd med 4 cyl. motor,
      K-jetronic och katalysator
      (Det blev krav på katalysator – 89)
      Bilen är som ny, men skattefri –
      och bensinsnål.

      • Jag har en Ford Transit. Skulle inte byta det till någonting annat. Det beskriver min personlighet och passar för mina behov.
        Eftersom man inte får köra över 110 om i timmen varför skaffa sig en lyxbil.

      • Skojade Maja. Jag har ingen bil alls. Synen är inte vad den har varit. Min sambo har en Audi A3. Den är röd och kör som en biltjuv. Jag tror det är en turbo.

Lämna ett svar till centurionAvbryt svar