Kan man lita på Google när det gäller klimatet?

INTERNET. Google är värdens största och mest använda sökmotor och säkert bra i de allra flesta fall. Det är tveksamt om det finns någon bättre, men Google har en stor nackdel de sparar data om alla användare och kan vi verkligen lita på resultatet?  

-Pettersson hör på Sveriges Radio Ekot 12-sändningen att det i kallare än normalt i norra Indien, det är faktiskt det kallaste som uppmätts sedan 1901 då mätningarna började. Det är c:a 10 grader kallare än normalt och det i sin tur medför att luftföroreningarna ökar eftersom folk eldar mer.

Jag söker då på Google ”kallare än normalt i Indien” och resultatet blev om rekordhettan i Australien förra året. Är Google köpt av klimatlobbyn eller…?

Jag hittar heller ingen utförligare artikel om kylan på Sveriges Radio men massor om hettan i Australien.

Är det som jag länge misstänkt att värme och torka är klimat medan kyla och nederbörd är väder?

Fjärran Östern skrev om ”Klimatkatastrof” i norra Indien”” tidigare idag.

Några alternativ till Google nedan men det finns många fler och framförallt lita inte på mig när det gäller Internet och datateknik:

Duckduckgo – använder egna sökresultat och lovar att inte spåra användarna.

Startpage – använder Googles sökresultat, men skickar inte vidare information om dig till Google.

Search Encrypt – även detta är en sökmotor som säger sig sätta integriteten först.

Searx – en sökmotor som bygger på öppen källkod med fokus på integritet.

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

Sörmlands Sparbank Konto 8257-8 93 341 516-8 (olika banker har olika system), Sparbanken tillhör Swedbank och det femte siffran, 8:an, är speciellt för dem. 

Paypal garanterar att vi eller någon annan obehörig inte kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

 

16 thoughts on “Kan man lita på Google när det gäller klimatet?

  1. Det enda du säkert nu kan lita på när du söker på google är att du får svar! deras sanningshalt och fullständighet vet du dock ej längre INGENTING om!

  2. Klimatet kan vi lita på att det ändrar sig gång på gång som
    det alltid gjort, däremot ska ni inte lita på vad klimatclownerna
    hasplar ur sig om just klimatet,

  3. Bara att söka lite på Google sedan kolla på bilderna

    white american family

    white american inventors

    happy white american couple

    Dessa resultat kan bara en vänsterbliven lita på

  4. Googles ägare är globalister. Så vad väntar ni er? Använd aldrig Google som sökmotor.

  5. Nu har jag en allvarlig fråga att ställa till expertisen. Som alla märkt har vi hittills haft en varm vinter, hur många hundratals miljarder kommer vi att spara i uppvärmningskostnader om det fortsätter så här?

  6. Adam Lundgren reser till Silicon Valley

    Skådespelaren Adam Lundgren har alltid varit superskeptisk till sociala medier. Han är minst sagt orolig för hur de påverkar honom och världen.
    Adam reser till mörkrets hjärta Silicon Valley för att snoka. Vad är det de vet som inte vi vet?

    ”Online webcommunities” skulle ge vanliga människor en röst. Men så blev det inte. Makten är nu extremt koncentrerad till de fem största bolagen Google, Facebook, Microsoft, Apple & Amazon. (Speltid för videon nedan 40:11)

    https://www.svtplay.se/video/23482334/vagra-sociala-medier

  7. Man inte lita på Google mm, men använda det som redskap ändå. Och det kalla vädret i norra delen av indiska subkontinenten beror på ett inversionsläge som då och då blir långvarig under vintern. Man fryser alldrig lika mycket som kalla dagar i varma länder och svettas aldrig lika mycket som varma dagar i kalla länder.
    Vad politik anbelangar fortsätter jag försöka vara konstruktiv som här:
    https://www.vlt.se/artikel/debatt-glom-ej-de-sjuka-funktionshindrade-och-arbetslosa. Önskar Petterssons och kommentatorerna ett Gott Nytt År!

  8. The Madness of Crowds av douglas murray

    söker man på hetropar får man upp gifta gay par för folk ska lära sig via ggogle vad som är rätt. Söker du på gay par får du inte upp ett enda hetropar i sökningen.

    Douglas Murray bok om The Madness of Crowds skriver han om media och sökmoteter och sociala medier som bara vill ge några få nyheter varje dag: om rasister – förtryckta etniciteter – om gay eller homofobi eller klimat eller klimatförnekare eller feminister eller förövar män.

    Han är själv helt vansinnig. Han är en väldigt konservativ man som råkar vara gay och han hatar alla gayparader och ”gay nyheter”. Han menar på att man använder grupper mot varandra och att det är väldigt få procent som får plats i dessa grupper. Vem pratar om ”folket” som inte är fokuserade på sexuell läggning? ras – kön etc som bara vill ha det tryggt och trevligt och fredligt?

    Han pratar om masshysterin om hur ”crowdes” och media och sökmotyoter och social media vill ha krig för att få pengar och klicks samtidigt som hela samhället får lida.

  9. Läste någonstans att Google försökt infiltrera det amerikanska valet till Clintons fördel. Detta genom att placera artiklar med negativt innehåll om Clinton, på en mer undanskymd plats. Och följaktligen artiklar med negativt innehåll om Trump, på en mer framträdande plats. Bara detta tilltag gav Clinton ett antal milj. extra röster, men det hjälpte ju ej denna gång. Annars så ska det ju vara antalet klick/sökningar som ska avgöra placeringen.
    Likadant ska det då vara om de s.k. klimat-forskarna/experterna. Alarmisterna (alltså de som bara får nya anslag om de alarmerar om något), hamnar då längst fram i raden, medan vetenskapen längst bak. Det gäller alltså att läsa mellan raderna och tänka själv.

    • Facebook skickade påminnelse om att gå och röste vilket gav Hillary mellan 2-7 miljoner fler röster, eller ännu fler. Enligt en av cheferna som fick vittna i senatsförhör.

  10. Google är ett mycket allvarligt hot. Googles sökningar censurerar, döljer och promoverar speciella sökresultat. Google promoverar till exempel den socialistiska och antisemitiska brittiska dagstidningen ”The Guardian” som vid politiskt relaterade sökningar prominent hamnar i topp.
    Dessvärre så har Google också den bästa sökmaskinen.

Kommentera