Regeringen vill se en ny lag för att stoppa bilmålvakter, men nämner inte det stora problemet

BROTTSLIGHET. Infrastrukturminister Tomas Eneroth (S) vill göra det svårare för den som har fordonsskulder att äga alltför många bilar, skriver TT/OMNI. Med en ny förstärkt lag vill regeringen stoppa så kallade bilmålvakter.

– Ska vi komma åt problemet så måste vi kunna begränsa antalet bilar som en person kan äga, säger Eneroth.

Regeringen startar nu en utredning om hur en sådan lag kan se ut. Det är en vidareutveckling på en utredning från i fjol och den nya utredningen ska vara klar i september nästa år.

Ett hundratal personer står för omkring 380 miljoner kronor i skulder.

-Pettersson ser att som vanligt startar regeringen en utredning för att vidareutveckla den gamla utredningen. Det är en otrolig flathet, och som vanligt nämns inte att problemet med bilmålvakter till största delen är importerat och lika gammalt som importen av kaosfolk.

***

TIDIGARE 2019-01-08. Bilmålvakters bilar inblandade i minst 15 gånger fler olyckor och förarna är…

BROTTSLIGHET. Bilmålvakters bilar är inblandade i betydligt fler trafikolyckor än andra. De körs på ett trafikfarligare sätt och dödsolyckor har sannolikt skett, enligt Trafikförsäkringsföreningen.

Bilden har inget med artikeln att göra och bilmålvakterna heter inte Hasse…

I oktober 2017 inträffade en allvarlig olycka på riksväg 27 vid Limmared, fyra mil utanför Borås. Fyra personer skadas, varav en får livshotande skador och förs med ambulanshelikopter till Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg.

Det är en av de olyckor där en bil ägd av en bilmålvakt är inblandad. Just i det här fallet av en 33-årig man skriven i Malmö som har 3878 bilar registrerade på sig. Olycksbilen var oförsäkrad, så klart, och kördes av tre unga män skrivna i Borås, men hemmahörande betydligt längre bort.

Totalt sett är alltså oförsäkrade bilmålvaktsbilar inblandade i 15 gånger fler olyckor än andra oförsäkrade bilar.

Då skall man betänka att jämförelsen är gjord mellan personer som inte försäkrar sina bilar – inte mellan bilmålvakter och folk som sköter sina betalningar.

Mer på SVT…

Vad är skillnaden i olycksstatistik mellan dem som betalar och bilmålvakternas bilar? 1:100 eller?

Sedan kan man undra vad denna indirekta effekt av massinvandringen kostar, ingen skatt och försäkring på bilarna, mycket fler olyckor, svartaffärer på verkstäder, annan brottslighet, otrivsel vi idiotparkeringar, otrygghet vid fortkörningar inne i stan. När kommer förtjänsten Stefan?

Vi har tidigare rapporterat om att manliga bilförare från Mellanöstern är inblandade i fyra gånger fler olyckor än svenskar. Då gäller att båda har bilarna försäkrade.

Malmö har också betydligt fler omkomna och skadade per capita än Stockholm och Göteborg.

Vi kan med sannolikhet på gränsen till visshet anta att namnen på de som kör bilmålvakternas bilar och de som är överrepresenterade i trafikolyckor är liknande dem som bilmålvakterna har.

Ny lag för att stoppa bilmålvakter fungerar inte trots att de hotar hela vårt system, tio procent av Malmös bilar ägs av bilmålvakter.

-Pettersson mejlade kronofogden i april 2017 och bad om samma sak som de ”seriösa” medierna gjort ovan, men fick ett litet annorlunda svar på de tio personer som har högst skuld avseende felparkeringsavgift hos Kronofogden och det är värre en det ser ut, det är inte bara att de struntar i att betala, de struntar i alla värderingar och gemensamma regler. De struntar i Sverige.

Det verkar inte som de heter Man…de hotar hela vårt samhälle och heter Ibraahim, Mohammed, Hossein, Ahmed osv. det vill säga de har samma namn som de som skjuter och våldtar…

Listan avser namn, bostadsort, antal mål och totala skulden hos Kronofogden som jag beställde i april 2017.

  1. Sahib, Ibrahim Jalil Hamid, Malmö. 42.280 – 56.094.645 kronor
  2. Almayyahi, Mohammed, Abdulhafedh Badr, Malmö. 11.408 – 15.157.850 kronor
  3. Wandi, Majid Hossein Mohammad, Eksjö. 10.848 – 14.311.550 kronor
  4. Abdulaziz, Adnan Ahmed, Malmö. 10.706 – 14.310.050 kronor
  5. Stenberg, Hasse, Göteborg. 11.185 – 13.774.245 kronor.
  6. Rahim, Thoalfekar Alaa, Utvandrad. 10.176 –13.427.305 kronor
  7. Hakulinen, Eero Andreas, dödsbo, Göteborg. 7 611 – 9.417.800 kronor
  8. Kourdieh, Mustafa Ismail, Malmö. 6.639 – 8.750.768 kronor
  9. Mohammed, Fares, Malmö. 5.419 – 7.183.925 kronor
  10. Al-Shaikhli, Jamal Abbas Shihab, Okänd. 4.657 – 6.185.280 kronor.

När Expressen/kvällsposten delar med sig av namnen ser det ut så här:

Aftonbladet vill inte vara sämre, de anklagar till och med en göteborgare…

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

Sörmlands Sparbank Konto 8257-8 93 341 516-8 (olika banker har olika system), Sparbanken tillhör Swedbank och det femte siffran, 8:an, är speciellt för dem. 

Paypal garanterar att vi eller någon annan obehörig inte kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

16 thoughts on “Regeringen vill se en ny lag för att stoppa bilmålvakter, men nämner inte det stora problemet

  1. 2009 startade Malmö kommun en utredning om de dyra inköpen med lyxbilar. Kommunen skulle ta reda på varifrån pengarna kom, då många av ägarna var bidragstagare..
    Plötsligt lade de ner utredningen av någon okänd anledning. Man fick inget svar vid frågan om varför det aldrig slutfördes.Jag antar att hotet blev för omfattande så kommunen fegade
    Det är så här man ger bort landet bit för bit.

  2. Att tillsätta en utredning är ju väldigt bekvämt för ansvariga politiker. Då behöver de ju inte svara på obehagliga frågor utan kan bara hänvisa tii pågående utredning. Utredningen den kan ju sen ta hur lång tid som helst.
    När sen alla har glömt bort problemen, då kan man lägga ner utredningen.

  3. Intressant att inte kronofogden går in och tar bilarna i beslag, kallas för utmätning.
    Har du skulder så får du inte äga något av värde och frågan är då om man kan komma undan med 100 bilar som är värda under 10 000 kr/st men du får inte äga en bil som är värd över 15 000 kr.

    https://www.kronofogden.se/Utmatning2.html

    Är bara för polisen och en utmätningsman att gå runt i Malmö och kontrollera nummerskyltar så kan de ta de bilar i beslag som står på en målvakt.

    • Problemet, vad jag gissar, är att bilarna inte finns där målvakterna bor. Bilarna finns säkert över hela landet. Nästa problem. som jag också gissar, är att polisens dataregister inte är synkade med kronofogdens.
      Borde ju vara den enklaste sak i världen att plocka in alla dessa bilar i annat fall.

  4. Man kan köpa sig en luffare i princip som äger ingenting som målvakt. Det bör vi alla göra så staten skulle sluta förfölja oss bilister.
    Eller en person skriven utomlands, när systemet tillåter det.

  5. Dehär lovade dom ta itu med redan för länge
    sen och nu skall man fundera på saken några år så kanske man gör någonting sen längre fram

  6. Det här bör ha stoppats för 20 år sedan. Beslagta bilarna.
    En med över 40 miljoner i skuld är skamligt.
    jag fick precis 650 kronor i böter från SKV eftersom mitt företags deklaration hade kommit in för sent.
    Inom vissa områden är de minsann effektiva.

  7. Hur svårt kan de göra det? Bilar som ”ägs” av en bilmålvakt drivs in digitalt. När fordonet påträffas tas det i beslag och eventuella förare och passagerare lagförs för stöld och medhjälp till stöld.

    • I teorin,ja. Polisen kan/vill inte ta tag i sånt
      här,tyvärr. I ett normalt land skulle dessa
      bilar köras till skroten,förarna buras in.
      Men Sverige nej nej vansinnet fortsätter.
      Arma land

  8. Man vet vilka de är, så det bör inte vara några problem att skicka dem till Allah plus att skrota varje bil som är registrerad på dessa livsformer

  9. Denna brottslighet är så pass allvarlig att den borde leda till automatiskt indraget medborgarskap och livstids utvisning!

Kommentera