Våldsamma invandrarelever har tagit makten i svenska skolor – ”lärarna vågar knappt passera dem i trappan”

INVANDRING. Man blir alltmer förtvivlad av villkoren i Sverige. Andelen icke-västerlänningar har för länge sedan passerat 20 procent. Samtidigt kan de svenska myndigheterna inte hantera den dominanskultur som många araber och afrikaner har tagit med sig.

Det verkar helt underordnat om det handlar om invandrare eller andra generationens invandrare födda och uppvuxna i Sverige. I Danmark vet vi att andra generationens invandrare är mycket mer kriminella än första generationen. .

På Hjulsta Skola, en grundskola i Stockholm, har ”våldet exploderat” sedan ledningen införde metoden med det ärkliga namnet ”low-impact treatment”, som kan översättas till något som ”motverkar genom en låg grad av påverkan”.

Metoden, som är tänkt att minska hotet från våldsamma elever, består av följande komponenter:

  • Reagera lugnt och behärskat.
  • Undvik ögonkontakt vid konfliktrisk.
  • Undvik beröring när en elev är upprörd.
  • Respektera det personliga utrymmet.
  • När du känner behov av att gå framåt, gå två steg baklänges.
  • Ställ dig aldrig mitt emot eleven.
  • Undvik att markera dig, t.ex. genom att spänna dina muskler.
  • Sätt dig, gärna på golvet. Då tar du mindre plats i elevens medvetande.
  • Prata lugnt i inledningen av förloppet. Om eleven förlorar kontrollen ska du inte prata alls.
  • Ge dig. Att ge sig handlar inte om att ge sig varje gång eleven vill något annat än vi. Ofta handlar det om att rädda en situation.
  • Avled, humor är effektivt i detta sammanhang.

Läs vidare på Den Korte Avis…

-Pettersson säger att danskarna skrattar nog gott åt oss…

Tidigare på bloggen: Larmet på skolan: ”Våldet har exploderat”

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

Sörmlands Sparbank Konto 8257-8 93 341 516-8 (olika banker har olika system), Sparbanken tillhör Swedbank och det femte siffran, 8:an, är speciellt för dem. 

Paypal garanterar att vi eller någon annan obehörig inte kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

 

29 thoughts on “Våldsamma invandrarelever har tagit makten i svenska skolor – ”lärarna vågar knappt passera dem i trappan”

  1. Det är inte fel på metoden, jag tycker den ändå visar respekt.
    Felet är på alla de främmande människor som struntar i vad orden ”att visa respekt” är menade för. De kommer aldrig att göra det.

  2. När jag läser om ligisterna i dagens skola, så kommer jag att tänka på en händelse när jag gick i åttonde klass 1966. En elev i klassen som var omvittnat en bråkig elev skulle väl testa läraren, men det skulle han inte ha gjort.

    Den manliga läraren var stenhård, men otroligt bra lärare och schysst om man var schysst mot honom. Eleven blev tillsagd, men det blev bara värre. läraren gick fram till eleven, tog tag i hans skjorta och gav honom en riktig dagsedel så han åkte ner på golvet.

    Efter 10 minuter började eleven igen att bråka, vilket resulterade i att han fick en ny dagsedel och hänvisad till dörren. Nu kan du gå hem, och så kommer du tillbaka imorgon, och du vet vad som gäller.

    Efter den händelsen var det aldrig några problem mer i klassen, lugn och ro. Visst, det var hårt, men vilket är bäst?

    Dagens flumskola som fullständigt har spårat ur och elever som inte lär sig något eller att lärarna har dåtidens befogenheter att stävja bråk och skapa studiero för dom elever som vill lära sig något.

    Jag vet att många ser med avsky nu på vad jag har skrivit, men jag föredrar en stenhård lärare som den jag hade i åttan före dagens ryggradslösa mesproppar och flumaktivister.

  3. Tycker man skall lägga till att lärarna skall göra handhjärtan samt tillåta öppen knarkhandel för att inte bli misshandlade, röka på tillsammans med eleverna? Men jag kanske är ute försent, för lärarna kanske redan har infört förslagen jag har.

  4. Sätt på alla dessa våldsamma undomar en gammal fotboja inna de går in på skolan. Vänster fjollerna som har bestämt denna misär kan ha den uppgiften. Ge även läraren befogenhet att ha en gammal gedigen rotting

  5. Att dom inte avslutar den sista punkten med ett Bäääää,
    för det hade sammanfattat mycket väl skolans och
    samhällets insatser för att lära dessa figurer vem det är
    som ska sätta upp reglerna, istället sätter man upp regler
    för dem som kommer till skolan för att studera..

    Sen när har underdånighet hjälpt sådana som skiter i våra
    regler att bättra sig???

    Sverige styrs av fårskallar, och det sprider sig ner i
    samhällsapparaten!

  6. Svensk, Löfvens och övriga 7 klöverns trygghet anno 2019, vad fint det är med helig mångkultur !
    En perfekt import som bara fortsätter och ökar.

  7. MENA-folken har en helt annan mentalitet och hela den psykosociala miljön präglas av våld dvs makt visas nästan bara med våld eller hot, och utsätts inte t ex en elev för våld så börjar denne snart själv utöva våld och tar därigenom maketen och kontrollen. Så fungerar maktordningen i MENA-Samhällen. Om läraren inte vare sig hotar med eller utövar våld mot invandrarelever tolkas det instinktivt som svaghet och eleverna tar då automatiskt över, så enkelt är det i grunden!

    Ut ur EU, stoppa massinvationen och stäng framför allt gränsen!

    • Bäst att gråta !
      Förbannad kan och får väl inte den naiva och konflikträdda svensken bli ?
      Skratta eller gråta ett typiskt patetiskt och ryggradslöst svenskt uttryck, inte konstigt att Folkhemmet är förlorat.

  8. Den där beskrivningen på bemötande påminner om hur man bör bete sig om man möter en uppretad,testosteronstinn gorilla i afrikas högland.
    Det är kanske Jonas från skansen dom bör ta hjälp av för att lära sig hur man ska bemöta dom.
    Ja så går det när man tar in sandapor.


  9. de styrande vänsterfjollorna har aldrig
    fått lära sig lyssna eller ens försöka
    förstå att delar av världen utanför EU
    ej är ngt paradis…ett folk som vårt och
    dess ledare är omhändertagna våp till
    82%…paradis, visst är sverige det för
    till stora delar av jordens avskum…de
    har lockats till ngt typ Edens Lustgård
    …bara att plocka och ta för sig, finns
    inte minsta samarbetsvilja el socialt
    beteende bland råttor, annat än mot
    de i sin egen grupp…har djurvänner
    tatt hit dessa avarter till husdjur, så
    skall givetvis alla i en demokrati se
    till att dessa avarter haret minst lika
    förspänt som vår medel-svenne har

    • Man ska väl säga, stackars alla infödda tvättäkta svenskar som inte tillhör begåvningsreserven och den mångkulturälskande extremvänstern?
      De övriga s.k svenskarna 7 klöverns svans är ju trygga och trivs i ett förlorat Folkhem.

  10. Vid Husbymordbränderna stod t.o.m. polisen och bara tittade på. Polska brandmän behövs här, och EU är en motkraft mot Sveriges självplågeri med fri rörlighet för kvinnohuggande aliens.

  11. Att visa de våldsamma eleverna att man underkastar sig och att det är de som bestämmer känns som ett lite väl överdrivet sätt att visa ”tolerans” på…

  12. Oj oj oj! Tyvärr så är det helt kört för Sverige. Man har låtit utvecklingen gå för långt. Inte ens Sverigedemokraterna kan rädda landet.

  13. Jag tror knappast att de skrattar alls, de borde vara väldigt oroliga över situationen och tillståndet i Sverige.

  14. Skulle vara väldigt intressant att veta vem som utvecklat denna s.k. metod. Och vilka erfarenheter den grundar sig på. Dessutom vilken vetenskaplig forskning som ligger bakom. Eller är det kanske en politiskt betingad inriktning, eller någon sekt som ligger bakom. Kanske att det är en fortsättning på ”Vilse i pannkakan”.

  15. Jag älskar Bo Hejlskov och metoden lågaffektivt bemötande.

    MEN !!!!!!

    DEN METODEN ÄR ENBART TILL FÖR FUNKTIONSNEDSATTA BARN OCH UNGA !!!!! (särskilt autism/adhd)

    Inga aggro invandrarebarn………

    Bara för att metoden fungerar på EN grupp som kan få ofrivilliga utbrott och aggresivitet vid ”fel” bemötande av personal så betyder det INTE att den metoden fungerar på ALLA.

    Så snälla avsky inte metoden ! Den fungerar på den gruppen den är till nämligen funktionsnedsatta barn/unga för som är en pytteliten grupp som går i skolan/dagis.

    Fråga er istället varför skolan tvingas använda enbart EN metod som är till för en marginaliserad grupp på alla !!!

    https://hejlskov.se/

    • Dom två grupper du nämner är snarlika därav att man utövar denna utomordentligt fåniga metod på båda grupperna.

      • stor skillnad vetenskapligt på funktionsnedsatta barn och invandrare barn.

    • I Svea Rike är allt möjligt !
      Men att ”ta tag i problemet” är förbjudet på det sätt som fungerar !¨
      Troligen på samma sätt de som ”bråkar” men dubbelt så mycket, varför gör inte skolorna det ??????

  16. Kvinnor och feminina män styr nu Sverige, primärt via MSM, och då blir resultatet det här. Sverige håller snabbt på att kollapsa helt.

  17. Den metoden skildrar Sverige väldigt bra, det fega det fåniga likt den undergivna löptiken kryper för hanen.
    Sverige ska stoppa is-terrorister med feminism.
    Sverige ska lära övriga världen att vara feminina.

Kommentera