Män med skägg bär på fler bakterier än hundar

GOTT OCH BLANDAT. I en ny studie från schweiziska läkarkliniken Hirslanden slår forskare fast att ett skägg innehåller fler bakterier än en hundpäls. I den färska studien hade forskare samlat in prover från 18 män med skägg, i åldrarna 18 till 76, samt prover från pälsen på 30 hundar.

Det är inte bara odemokratiskt och fult…

Det visade sig att samtliga skägg innehöll höga bakterienivåer och i hälften av dessa hittade man även kryp som kan vara rent hälsofarliga för människor. I hundarnas fall hade endast 23 av 30 samma bakterienivåer i sin päls.

Målet med studien var att undersöka om människor riskerar att smittas att sjukdomar som hundar bär på, genom att använda en röntgenapparat som även använts vid veterinärundersökningar.

– Med den här undersökningen som grund kan vi konstatera att hundar bör anses vara minst lika renliga som skäggiga män, säger Andreas Gutzeit, professor vid kliniken, till Daily Mail.

Studiens urval var litet till antalet, och debatten kring hur hygieniskt det är att ha skägg har pågått under en längre tid. För några år sedan visade en mikrobiolog i USA att skägg är smutsigare än toaletter, vilket vi skrev om i maj 2015, läs nedan.

Att låta skägget växa är waajib, obligatoriskt, för alla män som kan göra det. Det finns gott om bevis för detta i sunnah och det är den enhälliga åsikten hos islams ulamaa, lärda. Man borde inte låta sig vilseledas till att försumma denna sunnah genom några få nutida shaykhs och genom att de ger ut svaga fatwas för att stödja deras handling. Genom att göra det så gör de att folk följer dem till fel väg…

-Pettersson säger att skägg är obligatoriskt enligt den oföränderliga koranen och islam, även i gamla testamentet slogs fast att man inte får kapa skägget men kristendomen har gått vidare…

TIDIGARE 2015-05-05. Islamistskägg är bakteriebomber som toaletter

ISLAM. Att låta skägget växa är obligatoriskt för alla män som kan göra det. Att raka sig är en olydnad mot Allah och Muhammed. Nu visar det sig enligt forskning på ett laboratorium i den amerikanska delstaten New Mexico, att håriga ansikten kan innehålla lika mycket bakterier som en smutsig toalett.

2015-05-05_0856

Laboratoriet testade skägg och många av dem innehöll så mycket fekaliebakterier att de skulle kunna jämföras med toalettskålar. Om samma tester gjordes på dricksvatten skulle vattenkällan stängas omedelbart på grund av hälsoriskerna det medför.

Detta betyder inte att skägget måste bort, det är bara några tumregler som gäller. Som att tvätta händerna noggrant efter att ha använt toaletten och att rengöra ansikte och skägg varje kväll.

Det är möjligt om man håller hålla händerna borta från ansiktet hela dagen uppmuntrar forskare…

The Mirror

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

Sörmlands Sparbank Konto 8257-8 93 341 516-8 (olika banker har olika system), Sparbanken tillhör Swedbank och det femte siffran, 8:an, är speciellt för dem.

Paypal garanterar att vi eller någon annan obehörig inte kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

11 thoughts on “Män med skägg bär på fler bakterier än hundar

1. Kanske till och med vägglöss? I sådana fall kan vi avliva myten om att svensken reser för mycket ..

2. Handlade det om hundar som får hjälp med sin pälsvård utav människor som duschar/badar dem eller hundar som klara detta själva? Om det handlar om det senare, så är det intressant eller inte … Det räcker väl att konstatera att en hund med fet och smutsig päls inte är trevlig att klappa.

3. Här är ett alternativt tankesätt och en klar åsikt och kanske varför vad som händer just nu !!

• Men samtidigt så varför SKA VI ALLA SKRÄMMAS !!
      Är det inte så att vi alla ska vara RÄDDA ???
      Varför ska vi vara det ??????
      Den frågan bör alla tänka på !!!A

4. Alex Schulman har satt ett ”Äntligen” på en bild av Notre Dame när den brinner.
    Det måste väll ändå vara Hets mot Folkgrupp?? Han tycker att en Kristen katedral som brinner upp är bra, nåt han väntat på.
    Alltså hatar han kristna, han är en hädare enl mig, eller en Kättare….
    Hoppas nåt åtalar han…men Herrens vägar äro outgrundliga..

5. Dagen till ära jag fick SKRATTA !!!

Ska gränspolisen raka av alla ”skäggmän” som vill komma till Sverige nu ??

6. Om nu hundar anses som orena enl. allah, så borde ju då de skitiga muhammed-tomtarna knappast ens få komma i närheten av moske´n.

• De skitiga hundarna får inte komma I närheten av min jycke.
      Släpp inte in skiten over gränsen. Ger mig faan på att de har andra otrevliga parasiter…..