Skatten på drivmedel ska höjas successivt…

SKATTER. Sveriges miljöminister och vice statsminister, Isabella Löven, har säkert inga problem att klara en skattehöjning till, efter de fem gånger de höjd drivmedelsskatten som regeringen lovade att inte höja 2014. 

Lövin tjänar 136.000 kronor i månaden eller 1.632.000 kronor om året.

Sveriges Radio twitter.

Sedan 2014 har drivmedelsskatten fem gånger

-Pettersson kan som kuriosa nämna att i Kina såldes 22,7 miljoner nya bilar under 2018.

***

Stöd bloggen

Petterssons blogg drivs ideellt och är reklamfri. Vill du uppmuntra oss och hjälpa till med de kostnader som finns så är du välkommen med ett bidrag!

Sörmlands Sparbank Konto 8257-8 93 341 516-8 (olika banker har olika system), Sparbanken tillhör Swedbank och det femte siffran, 8:an, är speciellt för dem. 

Paypal garanterar att vi eller någon annan obehörig inte kan se dina betalningsuppgifter. Se till höger i datorn och längre ned i mobilen.

Du kan även SWISHA till 0760 858 480 

IBAN: SWEDSESS SE1580000825780933415168

13 thoughts on “Skatten på drivmedel ska höjas successivt…

  1. Skatter måste höjas därför asylinvandringen kostar mycket stora pengar, därför blir det nu i första hand på drivmedel där man kan skylla på miljön.

    När ett land har för stora utgifter i förhållande till inkomsterna faller valutan, som den nu gör, kronan har fallit 20-25% under 1 år och tycks inte finnas något stopp på fallet.

    Den här erfarenheten med minskade inkomster och ökande utgifter har länder som Zimbabwe, Chile och nu Venezuela fått erfara, och nu är Sverige i en något liknande situation.
    I Zimbabwe, Chile och nu i Venezuela blev de här ländernas valuta i princip värdelös.

    Politikerna kunde inte inse konsekvenserna med röstimporten (asylinvandringen) att den kommer att dra landet i misär.

  2. Nu kommer kilometerskatt på elbilarna.
    Jag köper ingen bil så länge MP finns i riksdagen.
    Min gamla volvo få kämpa så länge MP finns kvar.

  3. Skönt att inte ha bil och slippa gnälla och oroa sig över kommande förmodligen höga höjningar av fossila bränslen !
    Undrar vad bensinen och dieseln kostar 2022 när Löfvens 4/V-trojka har fått härja fritt ?
    En spännande migration och bränsleframtid som väntar i Folkhemmet.

    • Valet är 2022 !!!!!!!
      Om det nu inte blir extraval innan vilket inte är troligt när dörrnattan kommunisterna nu indirekt bestämmer agendan.

  4. Som vanligt är det privatbilisterna, som har den renaste förbränningen av fossilt bränsle som finns och som inte kan vältra över kostnaderna på andra, som ska straffbeskattas! Inkompetent, vansinnigt och orättvist!

  5. Inga problem alls för dessa så kallade folkvalda, dom höjer bara sina löner med 10%. Och vips så spelar det ingen roll ifall man betalar mer skatt, även det att man inte behöver betala för sin färd till jobbet heller.

    Kim Jong Un har ärvt sin plats som ledare och blir kallad diktator, våra är folkvalda och fortfarande inte så stor skillnad bland båda länders ledare. Förutom att våra ledare visar ett stort förakt mot alla skattebetalare, så fort en skattebetalare gnäller lite då ska man straffa den ännu hårdare.

    När dom märker att skattebetalarna börjar visa missaktning mot landets folkvalda, då börjar dom bli rädda att förlora makten. Svaret på det är att importera lite mer röster från andra länder, helst ska det vara folk utan riktiga id handlingar. Dom röster man importerar ska sättas före alla andra, så man kan behålla makten, lönen och alla andra förmåner

  6. Hur blir det då med ”bränsle” till elbilar?
    => Kilometerskatt?
    => Hur drabbas då elhybrider?
    => Alla hastig- och vägmätare har en tolerans!
    => Vem kalibrerar vägmätaren?
    => Eller blir det ”på heder och samvete?
    => Då blir stora hjul populära?

    • Varför inte en kilowattmätare i samma stil som man har till hushållselen. Man kan förslagsvis ha samma pålagor i form av elskatt, moms på skatten, fast och rörlig överföringsavgift vid laddning och givetvis fast och rörlig avgift på den förbrukade elen, samt en massa obegripliga miljöavgifter inte att förglömma.
      Det finurliga med det här är ju att bilägaren tvingas betala två gångrr för elen denne förbrukar.
      Det är inte många som kommer att begripa detta vilket vi vet av erfarenhet och kan genomföra detta utan något märkbart motstånd. Till detta lägger vi även vägskatt och en saftigt dyr försäkring.
      Tänk så mycket sköna stålar som snabbt kan föras över till
      landets största arbetsgivare invandringsindustrin, så enligt LOs Bommersviksutbildade ekonomer bnp ökar och vi i landet Sverige blir rikast i EU enligt DN.

Lämna ett svar till FyllfinnenAvbryt svar