Mårtenssons knock out av Tele2 – rond 4

INSÄNDARE. Rond 1 – 3: Mårtensson sparkar sig trött och Tele2 duckar

I mina två inlägg (13 juli och 25 juli ) beskrev jag mina problem med Comviq, ett varumärke inom Tele2, som har skickat faktura till mig på helt felaktiga grunder. Enligt Tele2:s datasystem skickade jag 66 MMS från Sverige till ett polskt nummer i Polen. Att jag skickade MMS till ett polskt nummer – det stämmer.

Jag gjorde det dock medan jag var i Polen på semester. Trots att jag har bestridit fakturan, skickat bevis och dessutom påpekat att från min samtalshistorik framgår tydligt att jag verkligen var i Polen under den angivna tiden – kunde jag likväl sparka mig trött. Om och om igen från trötta anställda på Tele2 kundrelationer via telefonsamtal, mail och sms och fick jag samma nonsens svar: ”enligt Tele2:s datasystem skickade jag MMS från Sverige… och därmed beloppet på fakturan är korrekt”.

Efter mina tidigare erfarenheter (som ni gissar inga positiva sådana) med Tele2 bestämde jag mig redan på ett tidigt stadium skicka ett mail till företagets VD, Samuel Skott.

Så gick det sedan

Första mail – VD läser och duckar – läs: ingenting händer.

Andra mail med länk till min första insändare – samma som ovan.

Tredje mail med länk till min andra insändare och frågan om Tele2 önskar ännu mer gratis marknadsföring –  uppenbarligen rak vänster och kanske också höger… – läs: oppsan, nu börjar saker hända.

Rond 4: Knock out! Mårtensson vinner – Tele2 golvad

Uppenbarligen VDn önskade inte fler insändare… Morgonen därpå ringde Christer Wennerlund, Tele2 Kundrelationer, mycket väl påläst på caset och medgav att Mårtensson knockade Tele2.  

Yes, VD har bett honom att ringa…

Tyvärr, det blev mycket fel…

Beklagligtvis, Mårtensson debiterades helt fel för MMS…

Alldeles riktigt, Mårtensson hade rätt att det framgår från samtalslistan att hon var i Polen vid den angivna tiden..

Självklart, skall inte abonnenten behöva skicka bevis i självklara case…

Vi beklagar, Tele2 skall göra en teknink undersökning…

Det stämmer, Tele2 har haft problem med roaming i vissa EU-länder.

Olyckligtvis, Tele2 datasystem har inte kopplat rätt med polska teleoperatörers datasystem.

Sorry, anställda på Kundrelationer har inte visat sig vidare kompetenta…

Absolut, Tele2 skall vidare utbilda sina anställda på Kundrelationer…

Naturligtvis, Tele2 skall korrigera omgående min och sekondens (min mans) fakturor…

Givetvis skall Tele2 se igenom och förbättra rutiner när kunder bestrider felaktiga fakturor…

Självfallet skall Tele2 kompensera Mårtensson för frustration och extra arbete… Mårtenssons man – som Christer Wennerlund ”har förstått hade liknande problem med sin faktura” likaså.

I alla högsta grad arbetar Tele2 för att bli bättre och bättre och bättre…

Uppenbarligen fler personer i Tele2:s ledning har hittat till Petterssons blogg och mina insändare. Inte en dag för tidigt! Utan mina insändare hade det inte hänt något eller hur? Personalen på Kundrelationer meddelar inte sina chefer om de dumheter de hittar på. Chefer sitter högt upp i sina glastorn utan att komma i närheten av verkligheten, dvs. läsa mejl som frustrerade abonnenter skriver till anställda på Kundrelationer.   

Pettersson gör skillnad!

Där ser vi att Pettersson gör skillnad! Helt uppenbart i case Mårtensson mot Tele2. Låt oss hoppas att Tele2 verkställer också alla sina löften. För att kolla om så blir fallet behåller jag mitt abonnemang några månader till. Om fyra veckor skall min man och jag åka till Polen igen och … skicka massor med MMS. Hoppas jag slipper rond 5! Skall ni också resa inom EU – skicka MMS och kolla. Om fler abonnenter håller ett öga på Tele2 och sina fakturor desto större blir sannolikheten att Tele2 blir bättre och bättre och bättre…

Mårtensson 

8 thoughts on “Mårtenssons knock out av Tele2 – rond 4

  1. Tele 2 är en skandal. Jag sa upp mitt abonnemang för ett år sedan och faktureras varje månad! Tele 2 påstår att jag begärt ”vilande” , vilket jag inte gjort och bett dom bevisa det!! Vilket dom inte kan!!

  2. Comviq ett kvalificerat skojarföretag. Ingen uppsägningstid ingen bindningstid. Sa upp mitt Comviq, fick genast ett nytt tillfälligt nummer av Hallon, fick ändå räkning från Comviq. Varför? ”Våra rutiner är så, betala så krediterar vi dig” Tokig gjorde som galen sa, fick en kreditfaktura som skulle betalas om jag kontaktade Comviqs kundtjänst. Comviq hade dragit av för 3 dgr och skulle kreditera mig 2 månader senare. De smarta Fjollträskarna lånar pengar av folk gratis i två månader. Har ni Comviq? Dags att byta!

  3. Grattis Mårtensson.
    Det är enda vägen att gå, höra av sig till chefen, och hota med konsumentprogram eller msm.

    Men håller med dig fullständigt Tele2:s och Comviq:s kundtjänster är fullständigt bedrövliga och inkompetenta.

  4. Och Tele2 är bara ett exempel på företag för kunderna känner sig maktlösa och ledningen sitter väl avskärmad från verkligheten effektivt skyddad av ofta uppnosiga och stöddiga kundtjänstmedarbetare.
    Bra jobbat Mårtensson!

  5. Det blev en obegriplig djungel och kaos sedan Televerket försvann och ersattes av massor av odugliga och giriga efterföljare.
    Det blev också kaos sedan SJ delades ut till olika aktörer u.p.a.
    Och Kungliga Postverket försvann och ersattes av lokala korvhandlare. Ett av dom bästa totalförsvar i världen ruinerades och ramponerades till oigenkännlighet och oduglighet. Dyra och fina maskiner monterades ner och såldes som skrot.
    Den svenska välfärden skrotas också, alltså den del som gäller oss svenskar.
    Hela landet är i näst intill total ruin och det lilla som ännu finns kvar bränns nu ner i en rasande fart. Allt medan pajasen Eliasson petar navelludd och ”sjunger” otrevliga sånger på sitt eget obegripliga pladderspråk!
    Fy fan för Sverige och dom som har skapat detta helvete och förstörelse. Var finns den domstol som dömer dessa as till lagens strängaste straff?

Kommentera