Hundratals taxibilar i Malmö kan få tillståndet indraget

BROTTSLIGHET. Mellan 150 och 200 taxibilar i Malmö har kört utan att ha sin taxameter ansluten till en redovisningscentral, rapporterar SVT Syd. Detta kommer nu troligen att leda till att taxibolagens tillstånd för de aktuella bilarna dras in.

Den nya lagen som kräver att alla bilar ska vara anslutna till en central infördes för ett år sedan och senast 1 maj i år skulle bilarna ha anslutits. Enligt Transportstyrelsen är problemet med icke anslutna taxibilar större i Malmö än i andra städer.

-Pettersson är inte ett dugg förvånad för det mångkulturella paradiset Malmö är inte som andra städer. Malmö går back 15 miljoner om dagen. 5,5 miljarder om året som landets övriga skattebetalare får ställa upp med för att undvika stadens konkurs.

Det beror delvis på att stadens invånare inte betalar skatt som på andra platser, trots att kalifatets styrs av socialdemokrater i över 100 år.

Heter alla verkligen Man eller försöker de ”seriösa” medierna dölja något för oss? 

– Pettersson mejlade kronofogden i april 2017 och bad om samma sak som de ”seriösa” medierna gör, men fick ett litet annorlunda svar på de tio personer som har högst skuld avseende felparkeringsavgift hos Kronofogden.

Det verkar inte som de heter Man som PK-medierna skriver utan de som hotar hela vårt samhälle heter Ibrahim, Mohammed, Hossein, Ahmed osv. det vill säga de har samma namn som de som skjuter och våldtar…

Listan avser namn, bostadsort, antal mål och totala skulden hos Kronofogden.

  1. Sahib, Ibrahim Jalil Hamid, Malmö. 42.280 – 56.094.645 kronor
  2. Almayyahi, Mohammed, Abdulhafedh Badr, Malmö. 11.408 – 15.157.850 kronor
  3. Wandi, Majid Hossein Mohammad, Eksjö. 10.848 – 14.311.550 kronor
  4. Abdulaziz, Adnan Ahmed, Malmö. 10.706 – 14.310.050 kronor
  5. Stenberg, Hasse, Göteborg. 11.185 – 13.774.245 kronor.
  6. Rahim, Thoalfekar Alaa, Utvandrad. 10.176 –13.427.305 kronor
  7. Hakulinen, Eero Andreas, dödsbo, Göteborg. 7 611 – 9.417.800 kronor
  8. Kourdieh, Mustafa Ismail, Malmö. 6.639 – 8.750.768 kronor
  9. Mohammed, Fares, Malmö. 5.419 – 7.183.925 kronor
  10. Al-Shaikhli, Jamal Abbas Shihab, Okänd. 4.657 – 6.185.280 kronor. 

Nu hävdar journalisterna med hänvisning till sina egna gummiartade publicitetsregler att man noga ska överväga konsekvenserna av en namnpublicering eftersom den kan skada människor.

Dom (journalisterna) och vi på fria medier ska avstå från sådan publicering om inte ett uppenbart allmänintresse kräver att namn anges.

Vad tycker ni om att vi publicerar namnen? Är det ett allmänintresse att få veta att det är ”nysvenska entreprenörer” som plundrar vårt land och förstör tilliten bland människor?

Var tionde bil i Malmö ägs av en målvakt. Stadens tio mest aktiva bilmålvakter äger tillsammans över 14 000 av stadens bilar och har under tio års tid utnyttjat luckor i lagstiftningen för att kunna göra så, skrev Sydsvenskan år 2014.

-Pettersson säger att ovanstående är bara några få exempel. Det finns hundratals och det värsta är att politiker och journalister uppmuntrar eländet. De skryter över hur duktiga invandrare är och när de åker dit döljer de vilka brottslingarna är. Hur går det med tilliten och är det möjligt att driva ett företag ärligt i Malmö idag?

Om Sverige i morgon blir som Malmö idag, hur blir Sverige då?

8 thoughts on “Hundratals taxibilar i Malmö kan få tillståndet indraget

  1. När Sverige var ett icke mångkulturellt land så rullade spårvagns, tåg, taxi och busstrafiken med hjälp av infödda svenskar idag skulle denna trafik stanna utan mångkultur enligt vissa !
    Varför, vad jobbar infödda svenskar numera med istället för att köra buss, taxi tåg och spårvagn ?
    Bara en dålig och patetisk bortförklaring för en katastrofal politik.

  2. En sorglig verklighet, som flinas bort av riksdag och regering. Bedrägerirepresentationen av Malmöbor tycks vara i symbios med kommunens överlägsna minusbudget på 5 miljarder om året. När alla kommuner blivit, som Malmö är en tidsfråga och då är kulorna slut. Men tillståndet misstänker jag är en naturlig följd av riksdagens gränslösa invandrings- och asylpolitik. Jag förstår inte varför men gissar att de är i stort behov av väljare och kallt räknat ut att de skall betalas av skattebetalarna. Kanske man då kan tituleras en human stormakt?

  3. Jag håller med Pettersson.
    Svenska lagar är anpassade till svenska behov. Det fungerar inte när många som kommer hit bara har som intresse att lura alla inkl. samhället.

    Att anklaga oss som vill ha en rejäl åstramning av immigrationen för nazister, är ett enkelt sätt att slippa nämna deras egna älsklingars bidrag till samhället. Ingen av dem nämner varför SD har fel.

  4. Ser egentligen inga problem, de målvakterna har gjort är brottsligt, ge dem fängelsestraff, dryga böter eller utvisning. De som har sin bil hos någon målvakt, ge dem dryga böter, funkar inte det så utvisning. Vi måste visa att man driver inte med svensk lagstiftning, passar inte detta de som utnyttjar målvakter så utvisar vi dem, svenskar som fuskar får dryga fängelsestraff. Så var är problemet, bortsett från en totalt inkompetent regering och en massa FEGA politiker och en uppsjö PK journalister som tydligen aldrig gör fel.

Kommentera