Det publicistiska haveriet

MEDIA. Erik Hörstadius skriver en krönika i Affärsvärlden som är väl värd att läsa. Pettersson återger ett stycke nedan, läs hela på länken. 

”…Vi såg det länge i invandringsfrågan, när medierna kolporterade ut en grovt vänstervriden världsbild där omsorg om den framtida välfärden tolkades rasistiskt. Och vi ser det alltjämt i jämställdhetsdiskussionen, där biologiska och vetenskapligt grundade perspektiv på könsskillnaderna nästan aldrig kommer fram.

Vi ser det också i de perversa kraven på att amerikanska bjässar som Google och Youtube ska sätta gränserna för svensk yttrandefrihet. Den redan genomförda bortrensningen från Youtube av maktkritiska samhällsmagasinet Granskning Sverige,trots att inga som helst lagbrott kunnat påvisas, anger den totalitära färdriktningen.

Att ledande medier från och med i år ska samarbeta med statliga Vinnova i jakten på ”fake news” är ännu en signal om att någonting är ruttet i medieriket Sverige. Medierna ska granska staten. Inte sitta i dess knä.

Till sist några glimtar av hopp. Både dagspressen, radio och tv tappar i förtroende, enligt senaste Förtroendebarometern. Och alternativmedierna tycks fortsätta växa.

Vågar vi kanske ana slutet på gammelmedias förnedrande toppridning av oss medborgare?”…

Om Erik Hörstadius på bloggen 

5 thoughts on “Det publicistiska haveriet

  1. Är det inte så att metoo rörelsen var lika långt från den svenska kvinnan som Fi?
    De som har makten över media strävar väl i första hand att fylla sina egna fickor inte att demokratisera Sverige. Medianerna, nytt ord, vill inte tala med, bara tala till, de som de uppfattar ha fel värdegrund. ”Fel värdegrund har alla som inte bejakar vad vi säger” lär vara deras motto.

  2. #Metoo och PK-samhället – tillsammans den ruttna dynga som numera är grundklimatet i Sverige.

  3. Maktgalna radikalfemenister såg sin chans att vinna ett maktövertag och helt ensamma sätta den politiska agenda genom metoo.
    TV4 framstår alltmer som rena ddrkanalen. Jag brukade titta på nyhetspanelen och kunde finna den intressant för det mesta. Med tiden har det blivit mer och mer urvattnat med ointressanta deltagare främst med deltagare som extrema vänsterfemenister som t ex Veronica Palm.

  4. Sanningen rör om i den förödmjukande soppa som de som har makten har skapat. De som verkligen står för fake news klarar sig tack vare makten.

  5. DDR stilen på frammarsch i Sverige liksom efter den muslimska politiken av de ”Små stegs politiken”! Allt startade med demagogen Olof Palme.

Kommentera