5 thoughts on “Trafik i Hanoi

  1. Fungerar mycket bättre än vilken bonnhåla som helst i Sverige som förstörts genom farthinder, trånga rondeller, flaskhalsar, och en mångfald av övergångsställen samt hastighetsbegränsning till enorma 30-40 km/h….

  2. Om alla fordonen framförts av muslimer, hade vi i stället fått se bilder på ett av väldens största gatuslagsmål. Ingen skall försöka tränga sig före mig!

  3. Känner igen den där obegripliga ordningen i trafiken från min tid i Indien.
    På nåt lustigt vis funkar det utmärkt.

  4. Som i Sverige om vintern när alla skyltar och vägmarkeringar är övertäckta och bilen glider på bredden på vad man tror kanske kan vara en rondell under snön. Går alldeles utmärkt ändå. Jag tycker att 90% av alla trafikskyltar i bebyggda områden borde plockas ned. Fult, distraherande, dyrt och uppenbarligen helt verkningslöst. Förare använder sunt förnuft, inte skyltfilateli.

  5. Man har i Storbritannien börja med korsningar i städer utan markeringar som tydligen ska öka framkomlighet och minska olyckor. Anledningen ska vara att folk kör saktare och interagerar med övrig trafik bättre.

Kommentera