I flyktingförläggningens korridorer bor hedern

INVANDRING. Jonathan Bessou är moderat ekonomstudent som jobbat på flyktingförläggning. Läs hans upprörande ögonvittnesskildring inifrån flyktingförläggningen.

Som det står i min beskrivning så har jag spenderat tre av mina år i en ledande ställning på en flyktingförläggning två mil norr om Alingsås.

Jag tycker nu att det är dags för mig att dela med mig ett par erfarenheter därifrån. Förutom mina erfarenheter från de höga bidragsnivåerna, svårpenetrerade arbetsmarknaden, och de systematiska kompetensutvisningarna, så fanns det en strukturell hedersproblematik. Främst den som uppstår mot kvinnor. Det fanns vissa mammor som ALDRIG fick lämna sina rum. Det fanns män som blev helt ursinniga på mig och min kollega när vi pratade med deras fruar i enrum(tänk om vi hade prat-sex liksom?). En av de jag lärde känna allra bäst blev bombarderad med våldtäktshot och kukbilder pga. att hon vägrade slöja. Det fanns små 5-åringar som tvingades bära niqab varje dag. Jag såg hur 10-åriga bröder såg till att syskonen inte umgicks med killar. För att inte tala om den transsexuella personen som slussades runt mellan olika flyktingförläggningar för att tillslut hamna på vår för det va där det va minst förjävligt.

Ett citat som fortfarande går på ångestladdad repeat i mitt huvud är ”Jag trodde jag flydde från det här”

Som ni förstår kan man skriva en mindre bok med upplevelser likt dessa. Men då har jag ännu inte ens hunnit nämna den andra formen av ”heder” som existerade i flyktingförläggningen korridorer. Den som jag inte sett en enda artikel om, någonstans!

Den heder som utmynnar sig som en hierarki mellan olika kulturer. Det är väldigt lätt för oss svenskar att prata om de nyanlända som en ensam homogen grupp, utan att inse faktumet att det bland de nyanlända finns flera subkulturer, med ensam gemensam nämnare att de betraktas vara olika högt i en hierarki av kulturer. T.ex. kunde Syrier, och afghaner inte bo i samma rum pga. Syriern skulle sätta sig på afghanen(nästan bokstavligen). Syriern ville inte bo med afghanen för det va under hans värdighet. Och afghanen ville inte bo med syriern av ren rädsla. Finns ett par fall där man bokstavligen valt att sova ute framför sitt tilldelade rum. Det finns fall där syrier stängde ute afrikaner från second hand-shoppen som fanns på anläggningen(upprättad av vår fantastiska volontärförening), för att enbart släppa in ”sitt eget folk”. Varför? De va afrikaner. Finns fall när afrikaner betett sig lika illa mot andra.

Läs hela inlägget på Jonathan Bessous blogg…

-Pettersson konstaterar återigen att det är vissa invandrare som är de verkliga rasisterna…

7 thoughts on “I flyktingförläggningens korridorer bor hedern

  1. Har en nära bekant som också jobbat med invällare.
    Han orkade inte längre.
    Hade mindre betalt för full (tuff) arbetstid än vad invällarna hade i bidrag.
    Dessutom hade de gratis boende, mat och mycket mer.

    Min uppfattning grundar sig delvis på hans beklämmande och upprörande beskrivning av hur vi bjuder bort vårt land.

    • Skam översätts ofta felaktigt med ”Heder”.
      ”Skam-mord” heter det.
      Familjen skäms över sin familjemedlem, och tar livet av vederbörande.

  2. Ja och fega är krakarna som lämnat kvinnor och barn och njuter av tryggheten i Sverige. Kvinnorna får klara sig bäst de kan, redo att våldtas, ingen mat till barnen. Fina kräk som kravlar runt på våra gator och lever på mina pengar

    • Visst är de fega men, frågan kvarstår, om inte grönsakerna är ännu fegare i varje fall är mer än halvruttna. Hela Grönsakslandet med sina kålhuvud är en avfallshög med stinkande sopor med sina importerade skithögar men, ännu värre stinker de inhemska soporna 87%.

  3. Intet nytt under solen, men för godhetsmaffian helt okända företeelser. Tänk om de lärde sig något om livet innan de fick tillträde till vår Riksdag.
    Alla som arbetar, eller åtminstone cheferna, borde ha minst 5 års utlandspraktik i MENA eller liknande områden innan de kunde anställas till migrationsarbeten.

  4. De religiöst och relationellt traumatiserade koranslavarnas förvridna hedersbegrepp speglar med all önskvärd tydlighet härskarideologiernas fanatiska och extremt destruktiva sexualfixering, där de mest utsatta som kvinnor och barn utan undantag tvingas betala med liv och ära.

    En människofientlig förnedringsprocess som saknar motstycke, vilket de rabiata radikalfeministerna bekvämt bortser från, till fromma för den prioriterade hetsjakten på den civiliserade vite mannen.
    Andreas.

Kommentera