Reklam

En reklamkampanj för en fransk hårvårds-serie har uppmärksammats. Inte så mycket för själva hårdvårdsprodukten, utan för den kvinnliga modell som döljer sitt hår under en religiös symbol.

De flesta förvånas nog över att ett stort företag gör reklam för något som inte syns, men nu visar det sig att kvinnan i fråga inte är ensam.

Den brittiska kvinnan på bild från själva reklamkampanjen.

Också den här mannen gör reklam för för ett välkänt schampoo.

Här har vi en kvinna som gör reklam för manikyr.

Till sist en kvinna som gör reklam för en ny och modern bh.

Ni förstår säkert att det är på skämt…ja förutom den draperade kvinnan som gör reklam för schampoo och balsam. Att hon finns med i reklamen, beror givetvis på att varumärket som sådant är tvingat i denna globaliserade tid och att kvinnan representerar en kultur som växer så det knakar.

Om reklamen på bloggen…

5 thoughts on “Reklam

  1. Det torde vara ogörligt att söka efter någon tillstymmelse till logik inom det ideologisk-religiösa läger som utövar en masspsykos som har sitt ursprung i själva helvetet, där som bekant ingen konsekvens och följdriktighet står att finna.
    Det som ter sig än mer egendomligt än de koranförslavades vettlösa trauma kring huvudhåret, är varför dessa förnumstiga och förfulade fruntimmer helt sonika inte tar och rakar av sig hårväxten, när nu denna anses som en sådan källa till skam och förargelse.
    Tragikomik blir inte tydligare än vad ovan avbildade satansnunna förevisar!
    Andreas 🙂

  2. Köp grisen i säcken / köp grisen i särken borde stå på de nya låtsaspengarna Sverige producerar.

  3. Hur fantastiskt fel det kan bli, när man ska vara politiskt korrekt till varje minsta del. Ha ha ha! Man faller på eget grepp så att säga. Men det var på håret! 🙂

  4. Nej Stefan K, modellen ifråga har inget ursprung i något av folken som hör hemma på de Anglokeltiska öarna. Nationalitet har ytterst med ursprung att göra. För den konspiratoriskt lagda kan jag rekommendera att läsa om L’Oréal och dess grundarfamilj. På engelska Wikipedia finns intressanta detaljer.

    Vad L’Oréal råkat ut för börjar bli allt vanligare där ”Social Justice Warriors” (hittar inget bättre svenskt namn) nästlar sig in på företag för att bedriva sin propaganda. Mönstret är känt sedan länge från media men nu har tydligen rekryteringsprocesserna hos företagen kapsejsat troligen beroende på att många företag inte har en tydlig ägare. Även om ägandet är tydligt verkar socialister och globalister vara i majoritet där.

Kommentera