H&M: Varför fortsätta spela med i vansinnet?

”Här om dagen rasade alla på H&M:s produktbild som föreställde en mörkhyad pojke iklädd en hoodie med texten ”Coolest monkey in the jungle” och idag berättar H&M om vad de tänkt göra åt saken.”

Läs mera t.ex. här:

https://nyheter24.se/modette/mode/901132-hm-reklambild-pojke-rasistiskt-svar-ursakt

Min kommentar:

Det är som att ljuga, när man väl börjat är det nästan omöjligt att sluta. Ju längre det hela fortgår desto vansinnigare och vildare blir färden.

Att H&M sedan länge har  ”bundit sina händer” är oss alla bekannt, t.ex. nästan idel svarta manliga med vita kvinnliga modeller.

Men likt en lögnare faller man snabbt på ”eget grepp” för så lätt kan något gå fel:

  • vit barnmodell => OK men inte ”för ofta”
  • svart barnmodell => OK alltid
  • tröja med apa => OK
  • vit barnmodell, tröja med apa => OK
  • svart barnmodell, tröja med apa => NOK, Crash Boom Bang

Den tvångskorsett som man självt satt sig i blir med tiden alltmer omöjlig och den enda säkra lösningen vore att lägga ner verksamheten, då komplexiteten på det dynamiska regelverk som skulle krävas  inte bara överstiger H&M ingenjörernas tanke- och föreställningsförmåga utan även vår allas.

9 thoughts on “H&M: Varför fortsätta spela med i vansinnet?

  1. Men att störa sej på den tröjan på den modellen är rasism i sej. Det ger en vink om att den som stör sej på något sätt tycker att svarta personer är jämförbara med apor! Illa!

  2. Att försäljningen har gått ned för H&M är inte förvånande med den marknadsföring som görs numera av företaget.
    Företaget tycks ha fallit in i någon politisk socialdemokratisk multikultur med sin marknadsföring, som har gått fel.
    USA är ett betydelsefullt land när det gäller mode och trender.
    Reklam med en svart man tillsammans med en vit kvinna är inte säljande, därför de svarta ser en vit kvinna tillsammans med en svart man som negativt, och den vita befolkningen ser det inte heller som positivt.
    Det görs naturligtvis reklam i USA med svarta män och kvinnor, separata och tillsammans, och sådan reklam säljer också.
    Att kalla en svart ung grabb för ”apa” är det mest nedvärderande mot den svarta befolkningen, som någon kan framföra.
    Att ta in en sjal i reklamen som påminner om Palestina sjalar går inte hem i USA, där media till stor dels styrs av judiska intressen, och de ser inte positivt med reklam för Palestina.

    • H&M var ett lysande företag när marknadsföringen och reklamen var inriktad på de stora målgrupperna, som skapade lysande försäljningssiffror och vinster med expansion av fler butiker.
      Idag tycks de bedriva en marknadsföring som är inriktad på multikultur, där butikerna är fullkletade med svarta män och vita kvinnor tillsammans.
      Sannolikt är det många som backar innan de klivit över tröskeln och söker sig till andra butiker, och ser H&M reklam som osmaklig.
      Man kan inse att reklamen och marknadsföringen är inriktad på en liten eller smal målgrupp, som gör att försäljningen blir inte vad den borde vara.
      Samma sak om man marknadsför med reklam ”arbetshandskar” till zigenare, sannolikt blir det en dålig försäljning av den varan.

      • Aktiekursen på H&M har fallit med ca 70% sedan toppnoteringen, därför måste radikala åtgärder vidtagas.
        Eftersom företaget sitter med en stor kassa och är ett multinationellt företag, borde konsulter från exempelvis USA tas in som vidtar de rätta åtgärderna.
        I USA finns företag som behärskar marknadsföring och omstrukturering, de skulle sannolikt vända utvecklingen i H&M mycket snabbt.
        Det behövs lite av Trump anda, som omedelbart skickar iväg folk som inte håller måttet, och satsningen på multikulturen borde gå i graven med batikhäxor och annat vänsterfolk som proklamerar för multikultur.

      • Sverige var också ett lysande företag till slutet av 1970 talet därefter skulle bli ett multikultur land som nedgången började komma och som har fortsatt sedan dess.
        I slutet av 1970 talet hade Schweitz och Sverige den högsta levnadsstandarden i Europa 1 Schweitzer franc var värt 3,20 kr och idag är den värt ca 8,50kr.
        Sedan slutet av 70 talet har Sverige tappat mot det övriga Europa, som inte har att göra med nedgång i industrin.
        Den svenska industrin och omstruktureringar har hävdat sig mycket bra mot den europeiska, utan orsaken är satsningen på multikultur med enorma sociala kostnader som blivit konsekvensen.
        Sedan den här okontrollerade asylinvandringen på senare tid från ”rövhålsländer” (enligt Trump) kommer att accelerera nedgången, därför den gruppen kommer inte att integrera sig i det svenska samhället, utan de menar att Sverige skall integrera sig för dem och deras kultur.

  3. Mycket bra sammanställning ovan om vad som är acceptabelt och inte.
    Jag har läst den högt för min familj och vi skrattade.
    HM har visat flera gånger vilken sida de står på, precis som Åhléns och trodde sig därmed vara fria att göra som de vill.
    HM står på min bojkott lista och jag handlar bara där ytterst sällan och med stor motvilja (ibland finns grejer som ngn i min familj behöver).
    Tycker det fortfarande är märkligt att svarta sydafrikaner slår sönder HM butiker. Går man in i en HM butik i Sverige ser det ut som deras klientel är mestadels Sydafrikaner, reklam på väggar med enbart färgade personer.

  4. Det blir värre. Nu kommer skattepengar (8 miljoner) att läggas på att filtrera nyheter

    Fyra projekt får finansiering där Sveriges Television, NTM, Bonnier, Schibsted Sverige och Sveriges Radio samarbetar.

    ”I ett unikt utvecklingsprojekt ska flera ledande svenska nyhetsredaktioner motverka att ”fake news” och ogrundade påståenden får spridning och spelar en avgörande betydelse i det svenska valet 2018.”

    ”Ska utveckla en ”personaliseringsmotor” för att automatiskt matcha innehåll, funktionalitet, design och publicering efter faktiska digitala konsumtionsbehov. Personaliseringen ska erbjuda nya och alternativa perspektiv i avsikt att slå hål på filterbubblor.”

    ”Projektet ska utveckla ett digitalt verktyg som automatiserar processer och flöden för faktakontroll på nyhetsredaktionerna som kan användas för att höja kvaliteten och minska risken för att falska och irrelevanta fakta når publiken.”

    Vem ska avgöra vad som är irrelevant? Blir det PK-media så vet vi ju hur det går. Allt som anses ”olämpligt” att veta tas bort.
    Ingen ska kunna säga mot propagandan….

    Och allt är sekretessbelagt om detta projekt! Nu är DDR tillbaka!

    Läs och häpna vad den gode Thoralf grävt fram!
    Länk ute till höger—->>

  5. Att dylika vansinnigheter aldrig upphör, hur besvärliga de än blir att försvara med tiden, tyder på att det finns en dold agenda bakom dem.

    Det egentliga syftet, med att lansera alla dessa tabun, är ju förstås att skapa rädsla, obehag och förvirring hos svenskarna. Det har ingenting att göra med själva sakfrågorna, som ju ofta är tämligen oskyldiga bagateller.

    Ni kommer kanske ihåg de faktiskt mycket grova skämt, som gänget i Mosebacke Monarki drog i TV, som riktade sig mot norrmän. Fr.a. allt minns jag Moltas Erikssons (till vardags psykiatriker i Uppsala!) osmakliga nidvisa, som fortfarande tillåts ligga kvar på Youtube.

    Det riktades ju mot vita människor och framfördes av det socialistiska etablissemangets etablerade gycklare, så då var det ju OK, eller hur? Men akta er för att skoja med andra folk, utan att ha makteliten bakom er – då skriker patrasket i högan sky.

    Jag tror att det viktigaste skälet till hela denna cirkus är att visa vilken makt, som etablissemanget har i Sverige idag. Själva tillåter de sig att förtala vem som helst, men nåde den som tar sig sådana friheter gentemot dem eller deras skyddslingar. Hyckleri är bara förnamnet!

Kommentera