Hur tänker SN:s redaktion om de nu tänker…

MEDIA. Säga vad man vill om den Eskilstunastyrda lokaltidningen Södermanlands Nyheter, en överraskningarnas publikation är det. Varför har man valt en genrebild från Cupol, f.d. Folkets Hus för att illustrera att SD saknar en aktiv representant i Oxelösunds fullmäktige?

Vad är kopplingen? Cupol-fastigheten har ju inte ett enda dugg att göra med SD som parti eller Oxelösunds fullmäktige.

Det är sannerligen inte enkelt att förstå sig på SN:s ”journalistiska” beslut.

Det vore kul att veta hur chefredaktören på SN tänkt när man valt den aktuella illustrationen, om man nu tänkt.

Det är kanske en struntsak tycker ni men det är det inte. Samma bild och flera liknande ingick i en serie reportage om fastighetsägaren Åke Holmström där det slutade med att Södermanlands Nyheter fälldes för grova publicistiska övertramp!

Nu använder man återigen samma bild och gör samma koppling. Då ska man veta att till höger och vänster om SD-reklamen fanns reklam för andra politiska partier, det har SN inte nämnt.

För en vecka sedan hade SN också en artikel om företaget ”Vinterklasen AB i blåsväder”. Där man beskrev företaget som äger f.d. Folkets Hus/Cupol som kontroversiellt bland annat ”2014 hyrde bolaget ut Cupol (gamla Folkets hus) till Sverigedemokraternas valvaka”. 

Att bolaget hyrt ut till andra partier, alliansen, S, ABF, Kommunalfacket, kommunen med flera nämndes aldrig och heller ingen förklaring varför det skulle vara kontroversiellt att hyra ut till Sveriges tredje största parti.

-Pettersson antar att det på SN:s redaktion är lika tomt som på SD:s bänk i Oxelösunds fullmäktige…

5 thoughts on “Hur tänker SN:s redaktion om de nu tänker…

  1. Det bästa är väl att dagens ungdomar även de som är PK har helt ratat lokaltidningar och aftontidningar, bra för miljön också, döden kommer gå snabbt för tidningar som typ SN o andra skittidningar också, stort grattis.

  2. Vore kul att få ta del av SN:s hela värdegrund, som jag misstänker innehåller förbud mot att publicera ”Fake News”.

    De omnämnda nyhetsartiklarna innehåller bevisligen ”Fake News” och man kan vara ganska säker på att det bakåt i tiden finns många fler exempel av det slaget.

  3. Det kanske är en önskan hos SN, att bänken ska fyllas. Och…då…tittar de drömskt mot Cupan och tänker: ”De hade ju i alla fall valvaka här. Suck!” 🙂

  4. Men Pettersson……egentligen är det ju bra reklam, om man ser det politiska budskapet. Det är ju exakt vad vår svetsare och resten av ankdammen står och ylar om nu. Alltså kan man väl se att SD och Jimmy var ett föregångsparti redan 2014
    SN = Nyttiga Idioter

  5. Svaret är enkelt: SN föraktar demokrati, precis som resten av PK-media.

    De tänker i första hand på presstödet, i dessa tider av ständigt krympande läsarkrets.

    Det blir snart ännu fler uppsägningar av personal på i EK-koncernen.
    Från 2012 till 2016 sjönk antalet anställda till hälften…

Kommentera