Malmölärare börjar gråta, blir slagna och ställer in lektioner

INVANDRING. Lärare som känner rädsla, faller i gråt och ställer in lektioner. Lärare som förnedras, blir dödshotade och misshandlade av elever.

Kränkningarna mot Malmös lärare har ökat med 121 procent. Sydsvenskan granskar vittnesmål från tio Malmöskolor, tyvärr bakom betalvägg så ag länkar inte.

-Pettersson är dock övertygad om att Sydsvenskan inte skriver vilka det är som hotar och bråkar…

Nu ska det erkännas att när jag var ung slogs det också, men bara kille mot kille, aldrig flera mot en, aldrig sparkar, aldrig på en som låg, aldrig killar på tjejer och framförallt slog och hotade inte elever lärare…

Det är katastrof! Flatheten och normlösheten förstör eleverna och samhället. 87:an har en hel del att förklara.

Ompröva uppehållstillstånden för eleverna och deras familjer!

Det finns dock några exempel i Sydsvenskan från 2016…

  • 1 februari

  •  Flicka viftar med sina strumpor framför pojkes huvud i Kulladalsskolan. Pojken skriker: ”din jävla hora” till flickan.
  • Elev blir hånad genom nidsång och sparkar på Söderkullaskolan.
  • Elev ringer sin mamma och berättar att hon har blivit knuffad och retad på Blankebäcksskolan. Uppger att hon har låst in sig på toalett. Skolledningen söker igenom alla toaletter, innan de hittar flickan i slöjdsalen.
  • Flicka kränks på Kulladalsskolan när andra elever ropar ”Du är så ful att det borde vara åldersgräns för att titta på dig”.
  • Bråk på Husieskolan. En elev blev kallad ”psykopat” och ett slag mot huvudet utdelades.
  • Bråk i Söderkullaskolans idrottshall. Slag utdelas och skor kastas.
  • ”Knulla din pappa” ropar en elev till en annan i samband med bråk på Annebergsskolan.
  • ”Den lilla bitchen har tagit min plats,” säger annan elev efter att nya platser delats ut i klassrum på Lindeborgsskolan.
  • En pojke slagen i ansiktet och bröstet med knytnäve i samband med klättring på Annebergsskolan.
  • En elev räcker långfingret mot en annan på Sorgenfriskolan.
  • 2 februari

  •  Elev och lärare på Dammfriskolan kommer i konflikt och knuffar varandra. I tumultet fångar läraren elevens ben. Eleven faller till golvet.
  • Bråk vid gungorna på Annebergsskolan. En elev blir slagen, hotad och får en boll kastad i ryggen.
  • Klasskamrater har uttryckt sig kränkande om en elevs kropp i idrottsomklädningsrummet på Västra hamnens skola.
  • Elev har, enligt målsman, tvingats ligga på soffa eller brits i klassrummet i flera timmar på Kirsebergsskolan.
  • Elev på Sofielundsskolan har blivit trakasserad av annan elev genom busringningar, slag med skåpsdörr och puffar.
  • Elev hotad av annan elev på Kulladalsskolan.
  • 3 februari

  • Elev på Sockerbruksskolan sprang mot annan elev, slet honom hårt i tröjan och försökte bita honom i ryggen. En ryggspark utdelades när personal ingrep.
  • Bråk mellan två elever på Rönnenskolan. ”Din jävla rosa gris,” säger den ena, ”din jävla hora,” säger den andra.
  • Rönnenskolanelev som är troende muslim blir enligt mentor mycket kränkt efter att ha kallats rosa gris (se ovan).
  • Flicka på Kirsebergsskolan kommer ledsen till fritids. Säger till personal att hon har blivit kränkt på skolan och på webben.
  • Bråk på Sorgenfriskolan. Efter hård ordväxling blir en elev sparkad i bröstet. Eleven tappar andan och börjar gråta.
  • Fotbollsbråk på Sorgenfriskolan. En elev spelar vidare som om ingenting hänt efter att ha trampat en motspelare på foten i en närkamp.
  • Elev på Holmaskolan uppmanas av andra elever att dricka en mugg vatten. Sedan säger de att muggen innehöll kiss.
  • Elev börjar gråta efter örfil på Mosaikskolan.
  • Elev blir inträngd i hörn på Örtagårdsskolan, neddragen på golvet och sparkad i huvudet och i magen samt fick huvudet dunkat i väggen. En elev gjorde försök att stoppa misshandeln.
  • Kungshögsskolan får mejl från vårdnadshavare till elev. I mejlet uppges att flickan har blivit angripen med ord och hätskhet av en vuxen på skolgården två gånger på kort tid.
  • Elever på Sofielundsskolan jagar varandra och kallar varandra fula ord.
  • Elev på Möllevångsskolan räcker ut långfingret och tungan samt gör fula ansiktsuttryck mot annan elev.
  • 4 februari

  • Elev på Söderkullaskolan blir attackerad med halsgrepp och slag av tre okända ynglingar. Eleven faller handlöst till marken.
  • Elev kränker enligt lärare två andra elever på Söderkullaskolan. När pedagog går emellan sparkas och bits eleven.
  • Kurator på Bulltoftaskolan anmäler att en elev har slagit och tagit struptag på en annan elev.
  • Flicka på Ängslättsskolan blir påhoppad. Två pojkar kastar hennes väska mellan sig.
  • En elev spottar en annan i ansiktet i Stenkulaskolans trappa.
  • Flicka på Kirsebergsskolan blir kallad ”hora” och får en lapp där det står ”N [flickans namn] är en hora”.
  • Elev på Kirsebergsskolan går rädd och ledsen hem efter att annan elev hotat med stryk på rasten.
  • 5 februari

  •  Pojke får nacksmärtor efter bråk på Blankebäcksskolan.
  • Kvinnlig elev blir uppringd av någon som hon tror är ungdomsmottagningen. Hon svarar på flera privata frågor. Kränkningsanmält sedan det via lärare avslöjats att andra elever ringde samtalet.
  • Elev meddelar kurator att tre andra elever kränker honom så att han inte vill leva. Kränkningar rör bland annat nidsånger och sparkar.
  • Elev på Kryddgårdsskolan uppger att hon har blivit kallad ”choklad” av klasskamrat.
  • Någon höll fast elev och ville pussa henne på Rörsjöskolan. Eleven slog sig fri men blev väldigt upprörd och ledsen. Säger också att hon har blivit knuffad.
  • Skolbibliotekarie går in på en lektion och ställer elev till svars för att elevens föräldrar har framfört synpunkter till skolledningen om bibliotekets öppettider.
  • En elev gömmer en annan elevs mössa en dag och skor nästa dag på Bulltoftaskolan.
  • Elev blir slagen flera gånger i Lindeborgsskolans rasthall.
  • Rektor anmäler, efter samtal med elev och vårdnadshavare, att en elev blivit kränkt, diskriminerad, mobbad och exkluderad i sociala sammanhang i tre års tid.
  • ”Din hund är cp-skadad,” får en elev på Annebergsskolan höra innan det kommer fler kränkande fraser som ”jävla hora”, ”loser” och ”du är en dålig människa”.
  • Elev på Sofielundsskolan skriker kränkande ord åt annan elev.
  • Elev blir kallad ”cp-mongo” och ”nigga” av annan elev på Rönnenskolan.
  • Elev uttrycker två gånger hat mot annan elev inför fritidspedagog på Sorgenfriskolan.
  • Elev blir dragen i håret, slagen och sparkad i ansiktet. Andra elever på Lindeborgsskolan filmar och lägger ut på sociala medier.
  • Elever på Ängslättsskolan leker en lek där de klämmar varandra på brösten. En elev som inte är med i leken blir också klämd på brösten. Rektor anmäler kränkning.
  • 9 februari

  • Elev på Kryddgårdsskolan har blivit kallad ”hora” och ”horunge” samt blivit slagen på handen.
  • Elev på Kungshögsskolan har enligt vårdnadshavare blivit ”angripen med ord och hätskhet” av en vuxen på skolgården.
  • Elev på Rönnenskolan mycket ledsen efter att ha blivit kallad ”neger” flera gånger av klasskamrat. Klasskompisen fortsätter trots tillsägelser.
  • Resurslärare anmäler att elev kallat annan elev ”neger” fler gånger. (se anmälan ovan).
  • Elev blir sparkad och kallad ”jävla kuksugare” på Sorgenfriskolan.
  • 10 februari

  • Flicka i nian blir kallad ”naken blekfis” i duschrummet på Kroksbäcksskolan.
  • Rektor på Sofielundsskolan anmäler att en elev har berättat att en annan elev har slagit honom och ”hindrar honom från att skaffa andra vänner”.
  • ”Du luktar illa,” har en elev på Örtagårdsskolan fått höra av klasskompisar.
  • Flicka på Sorgenfriskolan pressas mot väggen medan annan elev ropar ”sug min kuk”.
  • Elev på Rönnenskolan ”upprörd, rädd och kränkt” efter att klasskamrat hållit en tändare mot hans huvud.
  • Mamma uppger för rektor på Höjaskolan att hennes barn är mobbad av klasskompisar.
  • 11 februari

  • Andraklassare på Örtagårdsskolan får penna kastad mot sig av sjätteklassare.
  • Söderkullaelev blir dragen i luvan under kapplöpning till matsalen. Eleven blir ledsen.
  • Person har vid ett fler tal tillfällen kallat elev för ”fula saker och sagt kränkande saker om hennes mamma” på Kulladalsskolan.
  • Elev blir enligt mentor på Pilbäcksskolan dagligen knuffad och får möta skällsord som ”fuck you”, ”idiot” och ”dum i huvudet”…

osv…

 

46 thoughts on “Malmölärare börjar gråta, blir slagna och ställer in lektioner

  1. Det var andra tidar bare för få år sen. Om någon unge öppnade kjeften på skolan och forsökte vara tuff, så var det et par mannliga lärare som klemte dom mot en vegg och skrek ”nu fan, nu är det slut!”. Och dom lärarane såg ut som boxare, ingen torde göra något.

    Det var dom bästa lärarane jag hadde. Om inte dom hadde reagerat, så hadde jag och många andra fortfarande varit skitungar. Dom borde få en diplom.

    De här lärarane som setter sej ned och gråter, dom kan åka till helvete. Dom får finna sig arbete på nån hippie kollektiv. Patetisk trams.

  2. Våra svenska skolor förvandlas i allt snabbare takt till etnopluralistiska terrorfabriker, där komplett dysfunktionalitet och asocialt beteende tjänstgör som garant för att behålla de primitiva våldsverkarna på lägsta möjliga nivå och därmed säkra deras status som icke anställningsbara, kriminella, bidragsberoende och samhällsodugliga redskap för den nya världsordning som nu tar gestalt.

    Ovan beskrivna scenario, där det mentala klimat eleverna kontinuerligt exponeras för effektivt förhindrar att normala och studiebegåvade elever utvecklas och där de illitterata och aggressiva klasskamraterna representerar såväl elevernas som lärarnas fiender, är ett av de mest socialt nedbrytande effekterna av tvångsimplementeringen av det svenska korruptionsetablissemangets värdegrundsdiktat.

    Det enda moraliskt defekta aktörer som Fridolin och hans gelikar förmår åstadkomma är att förneka och relativisera de verkliga förhållandena och utlova mer pengar till en skola som i realiteten förlorat greppet för mycket länge sedan och där dagordningen stipuleras av den importerade våldspotentialen.

    Tyvärr kommer det redan alarmistiska läget att förvärras och petitesser som studieresultat och lärande för livet elimineras.
    Här torde det blott vara en tidsfråga innan någon auktoritetsberövad och dödshotad ”handledare” blir måltavla för ett dödligt skott, eller avlider till följd av svår misshandel.

    Vi skall också bära i minnet att det alltid finns en mängd hot och allvarliga överträdelser som aldrig kommer till polisens eller allmänhetens kännedom.
    Andreas.

  3. Kanske elakt att ta upp och tro inte att jag är någon språkpolis, men hur har läraren skrivit! Är detta verkligen en anmälan som någon har lämnat iväg med den texten förstår man skolresultaten!

    ”Jag har fått sparkar, boxar” Vad är det för språk?

    Jag har blivit sparkad och slagen med knuten näve, hette det när jag gick i skolan!

    • Naturligtvis måste hen vara med! Varför det?

      Pennor har kastats på mig, tycker jag hade räckt utmärkt!

    • Läraren kanske fick julklappar i form av boxar med någt i . En handgranat eller en marsipangris t ex.

  4. Haha haha roliga timmen, PK lärarna måste ju tycka det här är toppen. De har verkligen hamnat på rätt plats i livet. Det är bara att jobba på

  5. Som Mia säger ! Det är bara för läraren och slå näven i bordet ! Tycker Mia och andra verklighets frånvarande att besöka verkligheten som dom har skapat !

    • Det kanske är bättre att låta störande elever få övertaget?
      Och gråta en skvätt när det blir för ohanterligt.

      Förr kunde lärarna hålla en viss disciplin och visa auktoritet vilket gjorde att eleverna fick mer respekt.
      Och att förmedlingen av kunskap gick fram till alla utan störningsmoment.

      • Men Mia har du fortfarande inte fattat situationen med elevpengen och rektorns kamp att inte bli arbetslös?

      • Jag tvivlar starkt på att elever byter skola för att en lärare skapar ordning i klassrummet.

        Du verkar tro att Sveriges alla rektorer är beredda till vad som helst för att behålla sina elever.
        Och att Sveriges alla lärare går med på att godkänna det.

      • Mia
        Jag känner många som arbetar som lärare. Det finns många elever som byter skola för att få högre betyg. När elever söker till gymnasiet finns det elever som söker gymnasium där man får höga betyg utan att man har kunskaper för det. Ta lärarviksjobb på skolor så fort du själv uppleva hur det är ute på skolorna!

      • Till Mia
        Många lärare får sluta på skolor för att de vägrar att sätta för höga betyg. Sen får de inga jobb för rektorerna känner varandra – de har gått rektorsutbildning tillsammans och de har haft rektorskonferenser tillsammans.

        En del lärare slutar självmant som lärare för att rektorerna trycker på så mycket att de ska sätta för höga betyg.

      • Till Mia
        Eleverna är idag kunder, elever har alltid rätt. Elever ska få det betyg – de vill ha-klagar de på undervisningen-de ska de få den undervisningen de vill ha-säger en lärare till en elev och eleven klagar på det får läraren sluta…
        Ta lärarviksjobb på skolor – så får du se själv!

      • Lärare och rektorer är vuxna, det är inte eleverna.
        Alltså är det de anställda på skolan som har ansvaret för hur det ska vara där.
        Att ge efter och låta eleverna bestämma eller rätta sig efter dem för att få behålla elever låter helt oacceptabelt.

        Och jag tror fler elever byter skola för att där är för mycket stök och bråk. Om inte annat så ser föräldrarna till det.

      • Mia ! Tycker du ska besöka verkligheten . Lärare kastar in handduken .
        Det här är dock inte den största anledningen till att Anna-Karin nu kastar in handduken och slutar som lärare. Hon slutar på grund av ett arbetsklimat där vissa elever tillåts köra över lärare, men även sina klasskamrater, menar hon. Enligt henne tillåter inte skolchefer att lärare till exempel kastar ut stökiga elever ur klassrummet – trots att man har den befogenheten enligt skollagen. Framtiden ser ljus ut ??????

  6. Min tid i skolan som skedde tidigare än Petterssons,hade samma regler, vad gällde bråk mellan elever.På den tiden skulle aldrig en elev vågat ens viska om angrepp på en lärare/inna.
    Dåtida lärare var inte som dagens, utan var en auktoritet som knappast skulle backat för hot.
    Minns en från realskolan som nämndes ”niggern”.Denne man med mörka buskiga ögonbryn,behövde enbart med en blick titta på någon som sökte störa lektionerna så blev det lugnt.
    Med andra ord knallhård,liksom en av våra kvinnliga klassföreståndarinnor,som redan vid första mötet med klassen, ”förklarade var skåpet skulle stå”.
    Den dåtida lärarkåren skulle jag önska fanns att tillgå idag !

    • Men lärare dom säger till elever, får sluta. Rektorer vill behålla eleverna för att få elevpengen, om skolan får för lite elever läggs skolan ner.

  7. Skulle vara intressant att veta vad dessa lärare röstade på i senaste valet.

    Jag har en egen övertygelse om att de ingår i ”87%-gänget”.
    I så fall är det ”rätt åt dom”!

  8. Varför går inte lärarna samman och pressar rektorerna till bra beslut , ett fantaskiskt medel är avstängning och då får föräldrarna ta hand bäst de vill om sina drägg till ”barn”!
    Sedan dag ett och invällningen från utomeuropeiska länder startade så har problemen eskalerat !

    Förstår nu att man som förälder har rätt att hemskola sina barn, inte en timme att mina barn hade fått tillbringa bland dessa gangsters från dysfunktionella länder och familjer !
    Agera eller ni samtycker !

    • Till Lena
      Lärarna konkurrerar om jobben. Rektorerna ger fackombuden och gullegrisar bra schema, bra tjänst och hög lön. Den/de som kommer ny/nya får tung tjänst och blir lurade på lönen.

      När den/de som kommer ny/nya får problem antingen låtsas rektorn/ fackombuden/ gullegrisarna att inget har hänt eller så säger de vad konstig att du har problem med de eleverna – de är så trevliga.-Är man en duktig lärare – då har man inga problem.

      Många gånger så blir den läraren som har en jobbig klass/klasser mobbad av rektorn och en del kollegor. Det är svaret på varför lärare aldrig gör något ihop.

      • Bra beskrivning av den skola jag mötte då mina nu vuxna barn gick i skolan. En f d man i mitt liv berättade samma sak om skolan, bara förra året. Att barn slår vuxna är ofattbart, att det får fortgå. Jag är förstummad, saknar ord för vanvettet!

  9. Många lärare brukar vara så funtade att man älskar mångfalden, det nya Sverige och rabiat förnekar vår existens som folkslag.
    Många lärare är varma anhängare av folkutbytet.
    Så känner jag något å deras vägnar?
    Ska jag tycka synd om dem?
    Aldrig!
    Hoppas de får det ännu värre.

    • Många lärare som jag har träffat. De gick själva i bra skolor, och utbildade sig till lärare. När de kom ut och jobbade upptäckte de hur dåligt allting var. En del slutade och fick ett nytt jobb, en del slutade och blev arbetslösa. De lärare som jag har träffat vill sluta men har inte fått ett nytt jobb och klarar inte ekonomiskt att vara arbetslös.

      Jag har inte träffat någon lärare som vill arbeta som lärare. Jag kan tänka mig att det finns lärare som vill arbeta som lärare på de skolor som fortfarande fungerar.

      • Där ser man.
        Men jag undrar om de lärt sig något, eller snarare ändrat åsikt om saker och ting.
        Tror inte jag.

      • Jag har efter att för 30 år sedan flyttat ut ur Sverige endast en före detta lärarkollega som pratar med mig och då med stor möda.
        Hon håller kontakten med mig av andra skäl.

      • Lena & Jenny.
        Tänka sig, det hjälpte tydligen inte med studierna på lärarhögskolan i vissa fall.
        Trots högre studier så ger man upp.
        Sicket bakslag för sätena av lärdom alltså.
        Till och med lärare som vill dra till ett land som inte släpper in utlänningar tydligen.
        Lite ironi där bara, kunde inte låta bli. 🙂

      • Sixten :
        Min flykt var mitt sätt för att den fanns tillgänglig, framförallt för mina barn.
        Lyssna på denna intervju, den är alldeles strålande och jag hade magkänsla då !
        Författaren är så klok så att jag nästan föll i trans, helt underbar.
        Vi måste sprida denna bok , kanske att den gör skillnad !

      • Till Sixten
        Du skriver trots högre studier ger man upp. Men lärarna har inget att säga till om när det gäller skolan, det är politikerna i Riksdagen som drar upp
        riktlinjerna för skolan och kommunpolitiker som förverkligar dem. Politikerna lyssnar inte på lärarna och så har de har varit så i många år.

        På nittiotalet blev skolan kommunal och kommunerna sparade pengar och drog in lärartjänster samtidigt tog man hit folk från andra länder som behövde extra hjälp på grund av att de inte kunde svenska. Sen fortsatte det med besparingar i skolan, elevpengen etc.

        Sedan 90-talet slutar lärare och det kommer hela tiden nya som slutar ganska snart.

        Våra tidningar fungerade dåligt på 90-talet och 00-talet, de favorit inte en korrekt bild av svenska skolan, så många som började på lärarhögskolan visste inte om hur hemskt det var ute på skolorna.

  10. Den enda lösningen torde vara att skolorna anpassar sig till mångkulturen vad gäller disciplin.

    Att en kvinnlig lärare (enligt klassisk svensk manér) diskuterar med eleven som beter sig illa hjälper ofta ingenvart då eleven alltid har möjligheten att helt enkelt inte lyssna på läraren. Istället borde det finnas storvuxen manlig personal på plats som var utrustade med fullständiga befogenheter att använda även fysiska medel för att få elever att lyda. Överhuvudtaget borde man ha mycket mer fokus på bestraffningar än vad som är fallet idag. Ordentligt kännbara straff borde följa varje gång en elev visar tecken på att inte acceptera lärarens auktoritet i disciplinära frågor.

  11. SRP1s reportrar brukar ju bada i snyftreportage med gråtande människor när de reporterar från flyktingläger eller platser som varit krigsskådeplatser, utsatta för terrordåd, sjukdomsutbrott, etc. med förlorade kroppsdelar och anhöriga som följd. Jag vänder mig inte emot rapporteringen, utan sättet det görs på hela upplägget! Snyftandet, redovisning av krossade drömmar osv. samt gärna en liten sång- eller musikpresentation mot slutet. Så mänskligt!(elak ironi).
    Ett tips till dessa reportrar: det är bara att besöka en svensk skola, gärna i Malmö eller annat utanförskapsområde så får ni allt som behövs.

  12. Nej och åter nej. Dessa kan vi inte sparka ut. Då blir det en jätteförlust för Sverige. Både Thorwaldsen och Löfven har lövat att dessa sk ”nyanlända” kommer att bli ”lönsamma lite längre fram”
    Ja, ja men hur korkad får en statsminister vara och ändå behålla jobbet?

  13. Mobbing i skolan har tyvärr alltid funnits, men nu har det ju spårat ur totalt.

    Att vara lärare på dagens skola måste var aen sann utmaning, få stå ut med massor av skit, och inte få göra nånting.

    Men, tacka flanellkäringarna för detta, det är deras fel att Sverige halkar neråt på listan över Europas bästa skol-land.

    • Jag är så trött på ordet #utmaning#. Journalister och politiker säger/skriver att Sverige står inför utmaningar och det har de sagt/skrivit i många år. Varför ska Sverige hela tiden skapa nya utmaningar? Vem ska arbeta med utmaningarna?

      Journalister och politiker tar förgivet att de skapar nya utmaningar och så finns det massor med folk som vill jobba med utmaningar. Men finns det massor med folk som vill arbeta med #utmaningar#?

      • Ja, jag kanske uttryckte mig lite fumligt där.

        Det jag menade var, att det kan f-n inte vara roligt för en lärare att gå till jobbet under rådande förhållanden. Det är en utmaning att ta sig mod och gå dit.
        Och den utmaningen ska ingen behöva känna inför jobbet.

        En utmaning för en politiker är en omskrivning för nåt som är i princip omöjligt att genomföra, som t.ex. ett vallöfte (som sedan ändå aldrig infrias..)

      • Jag kommer att rösta på den politiker som INTE ANVÄNDER ORDET UTMANING utan brukar det mer svenssonlika ordet problem.

Kommentera