Motborgare lämnade bilen – skyldig 9,5 miljoner i parkeringsböter

INVANDRARBROTT. Efter en viltolycka på Öland smet föraren från bilen som låg i diket. Vid kontroll visar det sig att ägaren till bilen har nästan 9,5 miljoner kronor i parkeringsböter.

Natten till onsdag blev ett rådjur påkört på väg 136 på norra Öland. Föraren smet från olyckan och hittades inte av polisen. Men vid kontroller hos polisen visar det sig att ägaren till bilen har parkeringsböter på nästan 9,5 miljoner kronor och står som ägare till ett 60-tal fordon.

– Att den här killen är en så kallad målvakt råder det inga tvivel om, tydligare kan det inte bli, säger Thomas Lönnqvist, områdespolis till Ölandsbladet.

-Pettersson säger att det enda som biter är utvisning och har de lyckats få svenskt medborgarskap ska det dras in och sedan utvisning. Dessa personer är inga medborgare, de är MOTBORGARE…

TIDIGARE 2017-03-02. Polisen storsatsar mot bilmålvakter – Pettersson säger att de ljuger…

INVANDRARBROTT. Sedan årsskiftet har minst 80 målvaktsbilar försvunnit från Malmös gator, med hjälp av polisen. Det är mer än en bil per dag. Totalsiffran är ännu högre. – Vi gör rätt så stora insatser mot målvakterna nu, säger Lars Förstell, pressinformatör på polisen.

Socialdemokraternas huvudstad sedan 100 år, Malmö,  har under lång tid fungerat som bilmålvakternas heliga plats i Sverige. Tiotusentals bilar, ofta rena vrak, står registrerade på ett fåtal personer med miljoner i skulder.

Alla bilar vars ägare har mer än 5 000 kronor i skuld, till exempel obetalda p-böter eller avgifter, kan numera beslagtas direkt. Lagstiftningen ändrades 2014. Bilarna förvaras i tre månader och ägaren får en chans att lösa ut dem. Sedan skrotas de eller säljs, om det finns något värde på fordonet.

Kommunens arbete har försvårats av att alla slagningar på fordon måste ringas in av p-vakterna för en kontroll. Sedan kopplas fordonsflyttare in och ser till att bilen försvinner. Det har tagit tid och kostat pengar.

Polisen har bättre verktyg och kan få fram samma underlag om skuldläget direkt på gatan. Patrullerna spanar nu aktivt efter målvaktsbilar, ofta nattetid, och pekar sedan ut dem för flyttarna. På det här sättet går upprensingen av den skuldtyngda fordonsparken snabbare.

– Polisen har fått upp ögonen och vill inte heller ha bilarna ute. De har kommit på att de kan se skuldsaldot i sina system och berättar om det för oss, säger Jill Arneholt, gruppchef på fordonsflyttarna.

Läs mer…

-Pettersson undrar varför det tar så lång tid, lagar finns mot det mesta, använd dem eller är politiker, myndigheter och polisen rädda för att bli kallade rasister?

Nåväl, myndigheterna tycker de är duktiga för att de plockar bort en bil om dagen. Då är problemet med topp tio löst om 40 år, sedan är resten kvar…myndigheterna i Malmö skojar med oss eller också är de dumma i huvudet.

I februari 2014 såg det ut som nedan bland skåningarna som inte vill göra rätt för sig i Malmö.

  1. Adnan Abdulaziz, 41 år, 3 866 bilar
  2. Majid Wandi, 53 år, 3 835 bilar
  3. Jalal Baltaj, 52 år, 2 569 bilar
  4. Ibrahim Sabih, 29 år, 1 929 bilar skuld 41,1 miljoner
  5. Yousif al-Itabi, 24 år, 817 bilar
  6. Mayssam Al Hellani, 30 år, 558 bilar
  7. Ibrahim Mahmoud, 28 år, 352 bilar
  8. Kamal Hussain, 30 år, 105 bilar
  9. Ahmad Kahlid, 51 år, 80, bilar
  10. Bilal Diab, 31 år, 16 bilar.

När Expressen/Kvällsposten ställer sig på samhällets sida ser det ut som…

2015-09-27_0804

Aftonbladet vill inte vara sämre, de anklagar till och med en göteborgare…

2015-09-27_0807

 

23 thoughts on “Motborgare lämnade bilen – skyldig 9,5 miljoner i parkeringsböter

  1. Detta är del av dn organiserade brottslighetens asylindusti. Motvet är ej att kunna parkera var man vill et c. Marknaden består i att socialbidragstagare ej kan regsitrera bil , då ska man sälja den först. Bilinnehav är en av de få kontroller i samhället som funkar. Marknaden är således bidragstagare so hyr bilen av maffian. Om man slarvar med betalningarna så brinner bilen upp, men skulden kvarstår på känt maner. 10 % av alla bilar i Malmö är detta och det är ej bara skrotbilar. Med två användare per bil kan amn således säga att 20 % av Malmös invånare har en kriminell livsstil.

  2. Ett gott förslag såg jag idag i BZ… Vid tysk/polska gränsen kontrollerades igår skåp-och lastbilar av polisen.Detta visade sig vara en verklig vinstlott.
    Under dagen hittade man bl.a. en skåpbil till bredden fylld med stulna märkeskläder.I en lastbil påträffades drygt 170 TV-apparater,som var stulna några timmar tidigare,ur en långtrader där chauffören låg och sov. Otaliga mindre mängder stöldgods,och även stulna fordon fastnade i nätet.
    Hade vi haft kvar polis i landet,skulle ju dessa på enkelt sätt vid Bro`n och färjeterminalerna,kunnat fånga upp tjuvligorna som utsätter oss för brott !
    Men som sagt om….
    http://www.bz-berlin.de/data/uploads/2017/10/bildschirmfoto-2017-10-12-um-11-54-19_1507802093-480×270.jpg

  3. Polisen har befogenhet att ta bilarna men vill inte.
    Jag själv hade gjort likadant.
    Av vilken anledning skall polisen bry sig.
    Tror ni löven eller polischefen tackar dom.

  4. Om man mobiliserade ett gäng kraftiga poliser, några gubbar från kronofogden och några bilbärgare, skulle man uppnå snabba resultat.
    Det är ju bara att åka runt på Malmös gator och samla in bilar. Dåliga bilar till skroten, resten på auktion.
    Hur svårt kan det vara?
    Eller vågar man inte?
    Vi bevittnar kollapsen av den svenska rättsstaten!

    • Utvisningar:

      Vid verkställande av utvisningar klaffar inte allting till 100%.
      Tisdag 10 oktober 2017 hade polisen i Sverige tagit ombord 10 personer på ett chartrat plan med destination Kabul i Afghanistan.

      Efter mellanlandning i ett annat EU-land tillkom ytterligare återvändare och medföljande personal från det landet.

      Vid framkomsten till Kabul accepterades inte 1 av de utvisade personerna av de afghanska myndigheterna och denne fick då följa med tillbaka till Sverige. Så netto genomförda utvisningar från Sverige vid den flighten blev bara 9. ”Återbäringen” till Sverige blev 1 person. Sen får vi se om återvändaren får stanna och skapa högvinster som täcker hans egna förbrukade kostnader + bidrar att betala för kostnaderna i Sverige som de 9 exporterade förbrukade i Sverige under sin sannolikt långvariga vistelse här.

      Löfven har ju deklarerat att det blir en förtjänst för samhället lite längre fram.

      https://polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Gemensam-2017/Oktober/Genomford-verkstallighet/

      • Ett bevis för att Afghanska myndigheter har bättre kontroll vilka som är verkliga landsmän,än de som skall kolla deras uppgivna statstillhörighet i Absurdistan.Kan möjligen ligga i att tolkarna ät korrupta i ”vårt land !
        Liksom bland gorillorna finns olika läten bland dem.En uppvuxen berikare från Iran,eller Pakistan stöter ut helt annorlunda ljud !

  5. Det fanns då inte många Jönsson eller Persson på den listan, och ändå hävdar PK-vänstern att brotten inte har ökat i samband med invandringen.

    För sådär har ju alltid svenskarna hållit på, sägs det…

  6. Ett effektivt sätt att ta till mot Lögn media är att inte köpa
    deras skit, så var det med allas lika värde, hade dessa hetat
    Andersson, Pettersson och Lundström så hade namnen
    varit utsatta. Håll Sverige rent, köp inte Svensk lögn media.

    • Märkligt att araber och vänsterextrema,uppmärksammat just denna kommentar ! Om det nu inte är de språkbegåvade guldklimparna, som just vaknat upp,inför dygnets ”arbete” i skydd av mörkret !

      • @ Mr Q

        Ja, Dom kan ju knappast var utarbetade och slutkörda av att bara klicka sina ”tummar ned” utan att ens med en endaste stavelse sakligt försöka kommentera vad det är som inte passar deras galoscher.

  7. Zigenarnas metoder – inte bara beträffande målvakter – kopieras nu av ”andra” invandrare.

  8. Om någon äger en bil, och dessutom har skulder, så kan jag inte förstå att Kronofogden avstår att driva in skulder genom införsel, d v s beslagtar och säljer bilen. Ägaren har ju ofta 10-tals upp till 100-tals andra bilar, så någon personlig skada kan ägaren knappast lida om några av hans ägda fordon införs. Han kan ju bara köra ett fordon i taget.

    Bedriver ägaren dold uthyrningsverksamhet, d v s svart företagsamhet, så är detta ändå grund för Kronofogden att agera, samt för åklagarväsendet resp Skatteverket att starta förundersökningar om brottslighet.

    Det naturliga vore samtidigt att Kronofogden söker upp de dyraste av ägarens många fordon. Skulle det bli pengar över i processen, så skall ägaren givetvis få dessa.

    Nu väljer Kronofogden uppenbarligen att arbeta rasistiskt (mot etniska svenskar) eftersom i stort alla bilmålvakter har invandringsanknytning, då jag är säker på att om en etnisk svensk var ägaren, så hade alla fordon tagits direkt.

    ÄR DET NÅGON SOM TROR ELLER TYCKER ANNAT?

Kommentera