MEDIA. Tidningsutgivarna inleder en treårig kampanj om mediernas trovärdighet och pressetiken, med annonser med rubriker som ”Vi vägrar avpixla” och ”Pixlat av hänsyn”. Kampanjen handlar om trovärdighet, pressetik och systemet med ansvarig utgivare, med debattartiklar och annonser i dagstidningar.
”Var femte svensk nyhetskonsument misstror medierna. Därför drar TU igång en informationskampanj för att lyfta fram hur medierna arbetar journalistiskt”, säger Jeanette Gustafsdotter, VD för TU – Medier i Sverige, i en kommentar, precis som vi inte visste det.
”Mediernas trovärdighet har ifrågasatts förr. Men med en stor skillnad. Tidigare har misstroendet baserats på att allmänheten ville se en ökad hänsyn från pressen. I dag önskar många motsatsen. Medierna misstänks ibland för att mörka, att inte berätta sanningen”, säger Jeanette Gustafsdotter.
-Pettersson undrar om medier skämtar. ”Därför måste vi bli ännu bättre på att förklara hur ansvariga medier arbetar och varför vi gör på vissa sätt”, de måste inte bli bättre på att förklara utan på att följa sina egna regler och ge korrekt och allsidig information.
Till och med reklamkampanjen är vinklad. Brukar de pixlade, misstänkta brottslingarna vara ljushåriga? Medierna har en förmåga att skylla på andra i stället för att ta tag i problemen om varför journalisterna är den yrkesgrupp som har sämst förtroende av alla. ”Var femte svensk nyhetskonsument misstror medierna” skriver TU ovan och det innebär att 80 procent litar på medierna och det tror jag inte en sekund på.
Journalisterna påstår att de ska vara återhållsamma med nationalitet och etnicitet. Är det någon som tror att det gäller alla grupper…eller bara ”svenskar”…
[…] Eftersom hatmedia som just nu driver en förtroendekampanj och gör allt för att dölja de misstänktas bakgrund så går vi ut med namn och bakgrund så inga oskyldiga upplänningar blir misstänkta. […]
[…] Eftersom hatmedia som just nu driver en förtroendekampanj och gör allt för att dölja de misstänktas bakgrund så går vi ut med namn och bakgrund så inga oskyldiga upplänningar blir misstänkta. […]
[…] Södermanlands Nyheter bedriver en tre-årig kampanj tillsammans med andra tidningar och Tidningsutgivarna, kampanjen har teman som ”Vi vägrar avpixla” och ”Vad är sant och […]
[…] Som ni vet driver de etablerade medierna en treårig kampanj om mediernas trovärdighet och pressetiken, med annonser med rubriker som ”Vi vägrar avpixla” och ”Pixlat av hänsyn”. Kampanjen […]
[…] har i åratal hänvisat till pressetiska regler och annat snömos, och just nu driver Tidningsutgivarna en tre-årig kampanj om medias trovärdighet och pressetik. Den kampanjen kan de köra i 30 år utan att förtroendet […]
[…] Eftersom hatmedia som just nu driver en förtroendekampanj och gör allt för att dölja de misstänktas bakgrund så går vi ut med namn och bakgrund så inga oskyldiga upplänningar blir misstänkta. […]
[…] Eftersom hatmedia som just nu driver en förtroendekampanj och gör allt för att dölja de misstänktas bakgrund så går vi ut med namn och bakgrund så inga oskyldiga upplänningar blir misstänkta. […]
[…] Eftersom hatmedia som just nu driver en förtroendekampanj och gör allt för att dölja de misstänktas bakgrund så går vi ut med namn och bakgrund så inga oskyldiga upplänningar blir misstänkta. […]
[…] Eftersom hatmedia som just nu driver en förtroendekampanj och gör allt för att dölja de misstänktas bakgrund så går vi ut med namn och bakgrund så inga oskyldiga upplänningar blir misstänkta. […]
[…] bedriver till och med en kampanj om trovärdighet där de förklarar var för de inte […]
[…] Eftersom hatmedia som just nu driver en förtroendekampanj och gör allt för att dölja de misstänktas bakgrund så går vi ut med namn och bakgrund så inga oskyldiga upplänningar blir misstänkta. […]
[…] Det är svårt att förstå sig på media, tidningsutgivarna bedriver en kampanj om medan andra tidningar, som exempelvis den Eskilstunastyrda lokaltidning talar om för […]
[…] Alltså, media släpper lögnaren, även om någon påtalat lögnerna med små bokstäver och straffar sanningssägaren. Detta samtidigt som de driver en kampanj om trovärdighet. […]
[…] ser att trots att tidningsutgivarna den är veckan startade en kampanj om medias trovärdighet så struntar Sydsvenskan i att nämna familjens kopplingar till Slovakien och kallar de misstänkta […]
[…] Tidningsutgivarna bedriver en treårig kampanj om trovärdighet och pressetik, som ett led i den kampanjen så har Eskilstuna-Kuriren gjort ett reportage om Petterssons blogg. Det […]
[…] deltar i en trovärdighetskampanj borde hålla sig för goda för att sprida myter även om det är ett […]
[…] Eftersom hatmedia som just nu driver en förtroendekampanj och gör allt för att dölja de misstänktas bakgrund så går vi ut med namn och bakgrund så inga oskyldiga upplänningar blir misstänkta. […]
[…] skrev också om tjuven Ahmed och nu visar det sig att hatmedia trots sin trovärdighetskampanj spridet falska nyheter. Snart kom det dock fram uppgifter som verkade visa att nyheten inte […]
[…] Samtidigt som tidningsutgivarna bedriver en kampanj om medias trovärdighet och pressetik mot de ”oseriösa” alternativa medierna dit Petterssons räknas så passar Sydsvenskan […]
[…] bedriver en förtroendekampanj glömmer att nämna att det rör sig om asylinvandrare och […]
[…] Alexandre Bissonnette, etisk vit kanadensare, misstänkt, inte dömd. Då pixlar inte hatmedia… […]
[…] för detta stopp lades dock av den före detta presidenten Barack Obama, vilket PK-media trots sin trovärdighetskampanj inte nämner något […]
[…] noterar att hatmediernas förtroendekampanj inte går så bra. För det som media kallar hotell kallar alternativmedia för asylboende och då […]
[…] Eftersom hatmedia som just nu driver en förtroendekampanj och gör allt för att dölja de misstänktas bakgrund så går vi ut med namn och bakgrund. […]
Tidningsutgivarna gör ju parodi på sig själva.
Denna reklamsatsning är ju ett tydligt bevis på att de inte kan leverera en produkt av trovärdighet.
Man utgår alltså ifrån, att en stor grupp av tidningsläsare, inte har ett eget omdöme, som kan avgöra vad som är fakta, opartiskt och sanningsenligt.
Snacka om översittarattityd och nervärdering av många tidningsläsare.
Lägg ner denna ironi-kampanj. För effekten kommer bara att bli det motsatta. Tänk lite nu TU.
Fröken feminazistdirektör å TU umgås uppenbarligen immerfort med vanföreställningen att mainstream media skulle navigera efter något som ens kommer i närheten av pressetik och objektiv nyhetsförmedling. Denna ”folkupplysningskampanj” påvisar ett totalt förakt för gemene mans intelligens och förmåga till lägesbedömning, och får väl anses som den finala ansträngningen i den psykopolitiska presspropagandans alla avledningsmanövrar. Denna operation har onekligen den av något mystiskt virus drabbade P. Wolodarskis exorbitanta prägel över sig.
Andreas.
Skall dom annonsera i tidningarna?
Finns väl snart ingen jävel som läser en dagstidning!
Man kommer säkert att få gratisreklam i annonsfria SVT/SR. Inbäddat i ”debatt- och soffprogram” med enbart troende och utan erinran från Granskningsnämnden.
Hihi, ja folk som ser på stats-tv får säkert vänja sig vid tafatta ”product placements” á la Truman Show.
[…] ser att trots att tidningsutgivarna den är veckan startade en kampanj om medias trovärdighet så struntar Sydsvenskan i att nämna familjens kopplingar till Slovakien och kallar de misstänkta […]
Media vill fortsätta mörka invandras brottslighet och uppgifter som belastar migrationspolitikens trovärdighet.
De vill kalla alla åsikter till höger om (S) för extrema, populistiska och bruna.
De vill ha monopol på platser i TV-kanalernas tyckarsoffor och besätta apbergen med folk som tycker ”rätt”.
Media vill aldrig låta SD komma till tals utan låter utvalda förklara vad SD menar.
Public service tillsätter vänsterfolk i ledningen.
När får vi se någon med SD-sympatier i ledningen för SVT?
Vi behöva en Trump.
Medias trovärdighet känner vi till innan, den är lika med 0,
så till det behövs inga flödiga annonskampanjer, Media måste
precis som Fredrik Reinfeldt ha inbillat sig att Svenska folket
är en samling idioter som inget begriper, men vi begriper nog
vad dom sysslar med, mörkning av fakta, rena lögner och mycket
annat ljusskyggt, det är bara för media att vänja sig att upplagorna
kommer inte att bli större, bara mindre allt efter att fler inte
är beredda att betala för sekunda material.
Det bor en liten Peter Rawet i varje Journalist. Muhahaha.
Att medierna gör reklam för vilken trovärdighet och etik de då skulle ha är ju talande i sig:)
Det är ju också symptomatiskt att de talar osanning i ingressen 🙂 Det lär ju vara betydligt fler än var femte som misstror medierna 🙂
NU ÄR SN: DESPERATA fick brev i dag om att jag kan prenumerera,
en månad för en krona HOPPAS att denna SKIT TIDNING GÖR
KONKURS. Skulle aldrig prenumerera på denna skit blaska
Har skrivit ett tjugotal insändare in till den Blaskan men dom
har inte tagit in EN enda. Där emot har det varit på annat sätt
i Norrköpings Tidning där har det gått lite bättre.
Brukar skriva på HG(Hela Gotland)då det är ganska högt i tak men ibland blir man idiot förklarad trots bevis på bevis
Vi fick också ett erbjudande som luktar desperation, från Nerikes Allehanda. Vi råkade ha kvar den förra reklamen och jämförde: de har höjt alla varianter – IGEN. Årsprenumerationen är så hutlöst dyr att vi inte fattar hur NÅGON över huvud taget ens funderar på att betala sådana summor för en blaska, särskilt när de tog helt bort kommentarsmöjligheten på webben.
Det är bara att ögna Avpixlats referat från ”diskussionen” på Publicistklubben så finns svaret varför gammelmedia aldrig kan bli trovärdiga med dagens bemanning av enkelspåriga egoister som tror sig ha till uppgift att uppfostra läsarna. Men släng ni ut massor med pengar på kampanjer så tar resurserna för utgivning slut snabbare.
Desperationen ökar när snart ingen vill betala för censur, drev, hat, lögner, pixlingar allt är vinklat och tillrättalagt. Ett med andra ord sjunkande skepp. Arbetslösa journalister kommer bara att öka och öka.
För att komma närmare sanningen borde ljugmedia istället skriva:
”Vi vägrar avpixlat araber och somalier”