Mycket om Åhlens reklam

Näthat är aldrig ok, framförallt inte när det är barn som blir drabbade. Denne lille mörkhyade gosse är totalt oskyldig och ändå är det han som är målet för hatet. Man skulle ”hata” de som försöker att utrota de svenska rötterna och traditionerna. De som försöker att göra oss könslösa genom att förändra våra barns uppfostran och värderingar.  Varför skall Åhlens provocera genom att använda en mörkhyad pojke som Lucia i sin reklam? De kunde haft en asiatisk flicka, det hade varit mer passande.Jag anser att det är en provocerande reklam som aldrig borde getts ut.

negerlucia

I dessa tider när de flesta tävlar om att bete sig mest politiskt korrekt gör vissa allt för att skapa rubriker. Rubriker som får somliga att resa ragg och andra att  förstora upp fjädern till en Struts.

Det finns t.o.m folk som ändrat sin profilbild på facebook till denna bild för att ”stödja” gossen. Tillåt mig att undra hur dessa människor tänker. Som sagt bli inte arga på den oskyldige gossen, han är oskyldig i sammanhanget. Han kommer säkerligen att må väldigt dåligt om någon visar eller läser upp näthatet mot honom. Den som gör det är minst lika skyldig till hans eventuella ”illamående”.

Personligen har jag inte läst något hat utan bara hört Lotta Brome´i efter 3 och någon kvinna som har en fb-grupp som kärleksbombar som svar på hatet. Nyheterna talar om det i varje sändning och Åhlens har tagit bort reklamen – då måste det varit illa!

Men – rubrikerna har gett eld i glöden för alla dessa PK-människor som tror att de kan ändra våra könsroller i samhället. Vem vill se Jonas Gardell eller Babsan som Stockholms Lucia? Förresten är Lucia ett kvinnonamn, vem vill ha en Lucio eller Lucifer som Lucia?? Nej då passar Anna Book bättre med sitt sydländska utseende. Kunde de inte använt henne i reklamen istället?  Självklart inte för det hade inte provocerat……….

Allt detta är ju bara exempel på hur förvridet vårt samhälle har blivit. Vi får inte säga han eller hon – vi skall säga HEN tills barnen hittat sina könsroller??!!  Har någon fattat vad detta betyder? HEN finns inte!  HBTQ-rörelsen har influerat vårt politiskt korrekta samhälle till att bli ett hån. Ett hån mot oss vanliga medborgare som njuter när männen ger oss uppmärksamhet, öppnar dörrar, betalar för bion etc.etc.  Männen som älskar när vi kliar på ryggen och hänger med en sväng på hojen, bjuder grabbarna på middag när de vill se en bra match.

Man är väl inte sämre för att man tycker om att visa varandra sin uppskattning? Jo, i Sverige är man det. Där får männen inte vara gentlemen. Snacka om att stjäla deras manlighet. En man vill inget hellre än att ta hand om sin familj men i Sverige är detta inte politiskt korrekt. Här skall mannen tryckas ned. Inte vara likvärdig – tryckas ned, för det är det som detta politiskt korrekta samhälle gör, nedvärderar oss vanliga.

Nu svävade vi iväg från den lille gossen på bilden men så blir det ibland. Han skall uppfostras till en man – inte till ett freak som PK-eliten utnyttjar till sina utstuderande provokationer.  Börja med att ”angripa” dem istället för ett barn som inte fattar någonting.  Ett barn som bara vill leka och ha kul.

21 thoughts on “Mycket om Åhlens reklam

  1. Jag har inte läst kommentarerna så i det fallet kan jag inte ha någon åsikt. Men det är inte ok av Åhlens att utsätta en oskyldig pojke för egen vinning. Jag ser en liten pojke med glädje i blicken och det gör mig ont om denne lille oskyldige pojke fått utstå elaka kommentarer vilket Åhlens borde räknat med om de följer samhällsdebatten. Gör om, gör rätt, Åhlens!

  2. Åhlens har utnyttjat ett barn för att få PK-poäng och reta upp svenskarna.
    Hur mår pojken nu?
    Varför inte ha en muhammed-karikatyr med Luciakrona i stället?
    Men den målgruppen vågar man inte reta upp.

  3. Ordet hat är ett misshandlat ord som har många olika betydelser men låt oss säga att pojken hade haft ljus hy och ljust hår istället
    Tveklöst är det så att ”hatet” hade varit i en mycket mindre omfattning då jämfört med att bilden är på ”ett biaffrabarn” som någon kallade pojken i ett annat inlägg här. En kränkande kommentar direkt mot pojken som också fick många gillanden!
    Bortförklara inte att många (kanske de allra flesta) stör sig på att han är mörkhyad och inte hans kön.
    Fattar inte hur någon kan bli kränkt av eller ens höjer på ögonbrynen åt en sån bild!
    Vill han vara lucia och vara med i reklamen så låt då han få vara det och gläds med honom ge honom uppmuntran att våga gå egna vägar istället.

    • Kan tänka mig vad som händer, ser bilden framför ögonen och citerar Involuntarium: Hahahohaaaaaahoha, Hahahohaaaaaahoha !

  4. Det är lika gott åt Åhlens, det är inget annat än för
    att provocera som dom gjort detta, för varför ta en
    svart pojke som Lucia när dom vet att Lucia var vit, ej pojke,
    det är tydligen okej att jävlas med den vita befolkningen,
    men om dom nu är ute för att provocera så kan
    dom ju erbjuda Muslimer att äta griskött till ex. ,
    men det vågar man inte.
    Jag vet i alla fall var jag inte skall inhandla julklappar i år!

  5. Jag skulle nog placera gossebarnets rötter till östra Afrika eller västra Asien. Kan vara adopterad men troligen inte.

    Är det verkligen då förenligt med hans kultur, traditioner och normer med detta könsöverskridande och hur reagerar familjen och klanen på det? Var det verkligen Åhléns eller PR-byråns avsikt att potentiellt utsätta honom för mobbning eller hedersvåld av de sina?

    Borde inte PK-maffian bekymra sig mera om ett gossebarn som av snöd vinnings skull blivit utsatt för detta övergrepp fastän de fullständigt sk.ter i svenska folkets traditioner och känslor?

  6. Nej, det var inte det mörkhyade barnet som var måltavla för kritiken mot skändandet av våra svenska traditioner!

    Måltavlan var: Åhléns.

    • HAR NI GLÖMT IKEA ta en titt i deras gratis katatog som delades ut ,, gratis i postlådan VITA möbler med svarta familjer

  7. Åhlens är ett skitföretag som säljer dåliga produkter till för höga priser och som vurmar för måmgkultur i alla dess former.

  8. Naturligtvisr det inte individen på bilden som är ansvarig för Åhlens och deras reklambyrås multikultigullande!
    De ansvariga här är cheferna på Åhlens, varuhusgruppens ägare och reklambyrån!
    Sannolikt sitter en överproportionerlig andel kvinnor/feminister/kommunister i dessa styrelser! Det är då det blir såhär!

    Granskar man Antonia Ax:son Johnson och hennes agenda är det knappast förvånande att Åhlens trummar ut detta budskap!

  9. Borde aldrig ha lagts ut, och inte heller dragits tillbaka när det väl var gjort. Synd om pojken!

  10. Har Åhléns månne samma reklambyrå som Audi med en brorsa till en stjärna på SVT som väljer ut kakorna.

Lämna ett svar till ÅMÅLAvbryt svar