Motiverad att studera?

Miljöpartiet fortsätter att prägla svensk migrationspolitik. Regeringen lägger nu fram ett förslag om att ensamkommande får stanna i Sverige så länge de studerar på gymnasiet.

Syftet enligt Gustav Fridolin är att de ensamkommande ska kunna vara kvar i Sverige så pass länge att de hunnit rota sig och skapat nya incitament för att få ett permanent uppehållstillstånd.

Hanif Bali är ganska klockren i denna kommentar.

skarmklipp

För frågan är hur motiverad man är att studera om man vet att gymnasiestudierna är en garanti för ett fortsatt liv i Sverige med gratis boende, gratis mat, fria gymkort och gratis entré till olika evenemang? Vi har ju också fått höra gång på gång att asylsökande inte är motiverade så länge de inte sammanförts med sina familjer. Kan man då tro att de ensamkommande unga männen känner sig motiverade att studera eller sitter de bara av tiden och söker nya gymnasielinjer så fort de är färdiga med den pågående?

Om Gustav Fridolin får som han vill kommer de afghanska unga männen att stanna så pass länge i landet att deras anhöriga snart knackar på dörren till Migrationsverket och socialkontoret.

SR

17 thoughts on “Motiverad att studera?

  1. Fröken Fridolin har åter drämt handväskan i bordet, denna gång till den akademiska världens fortlevnad och landets framtida välsignelse! Att sedan den sjunkande prestandan och det eskalerande våldet inom svenska skolor hävt vår status som kunskapsnation, kascherar han bak skälmska pedagogiska floskler. Den multikulturella experimentverkstaden, där radikalsocialismen omvandlat kunskap och bildning till indoktrinering av jämlikhetsorienterad samhällsfostran, har för länge sedan påvisat sitt kapitala misslyckande. Sjuklöverns demokratiska fostran i värdegrundens oheliga tecken utgör i grunden en försåtlig pretext, konstruerad i avsikt att tillmötesgå den nationsfientliga och globalistfraterniserande maffian i Bryssel. Att fröken Fridolins konsortium skulle hysa något genuint intresse för asylantimportens kunskapsinhämtande, går stick i stäv med Soros agenda att förvandla våra europeiska nationer till uppsamlingsplatser för intelligensbefriade och libidinösa knogstödjare på grottstadiet. De verkar fan så angelägna att behålla kulturberikarna inom landets hank och stör, men detta har mycket litet med normalt skolarbete och läxläsning att göra.
    Andreas.

  2. Sverige går ju back 50 miljarder tack vare denna invällning av analfabeter och kravmaskiner och vad kommer detta att kosta i framtiden ?.Löfven och Fridolin kör ju Sveriges ekonomi i botten . Hade hoppats på en bättre framtid i Sverige men nu så ser det riktigt mörkt ut. Man får hoppas på SD .

  3. Minioster Fridolin borde först ta i tu med det han avsåg göra på 100 dagar innan han belastar skolan med fler.

  4. Det finns tre problem här.

    1) Om man inte betalar för sin egen utbildning i Sverige förväntar vi oss att få investeringen tillbaka på något sätt; välinformerad och välanpassad medborgare exempelvis, eller spetskompetens som kommer nationen till godo och så vidare. Det centrala är att utbildningen är en investering i befolkningen i stort och något som inte ska slösas bort.

    2) Vilken grundutbildning har du när du kommer till Sverige och påbörjar en utbildning. Hur avgör vi att någon har grundkompetens att påbörja en gymnasieutbildning och vad gör vi om du inte har grundkompetensen.

    3) Vad gör vi om vi får en anstormning av studenter från andra länder som inte uppfyller alla krav, inte är villiga att betala, potentiellt vill utnyttja utbildningen för att sedan flytta till annat land eller bara vill bli ”överliggare” för att få PUT.

    Inga av dessa frågor verkar vara av intresse.

  5. Vad har de för nytta av att kunna halvdålig svenska när de kommer tillbaka till Afghanistan. Nej, lita inte på Fridolin! Det är ännu en fint för att alla ska få stanna. Hur gamla är de 1 – 2 procenten när de är klara med gymnasiet?
    Och de 98 – 99 % som aldrig klarar gymnasiet?

  6. Jaha och hur länge ska dom studera på gymnasiet, räcker kanske med en timma i veckan så har dom uppfyllt normen statistiskt sett , för det är väl på det viset man för statistik , för när det gäller arbetslösa då räcker det ju med att arbeta en timma i veckan så anses man som icke arbetslös ,vilket väl måste anses vara fel.

  7. Min funktionshindrade son ger inte förra socialistregeringen och inte nuvarande Löfven socialistjuntan någon möjlighet till gymnasiestudier då han inte klarar av att studera inom den mycket snäva fyrkanten som reglerar gymnasieutbildningen för svenska ungdomar ,för vuxna ljugande utländska barn gäller inga svenska lagar och regler där är det helt fritt spelrum ,inga tids eller åldersgränser heller, svenskfientliga regeringar har gått in och ändrat (sist 2011) försämrat och tagit bort möjligheten för mer individuell anpassad gymnasieutbildning för vissa funktionshindrade svenska ungdomar.Detta är vad Löfvenjuntan och deras medlöpare menar med ”allas lika värde”,värdegrundsdemokratin.Jag kämpar vidare för min sons rätt till ett meningsfullt och värdigt liv,en gymnasieutbildning som kan anpassas till hans förmågor och kapacitet.Skäms hela sjukklöverligan som ställer grupp mot grupp och misskrediterar svenska unga med funktionshinder,skäms med er då ni sparkar undan benen för och tar livskraften ur unga funktionshindrade svenskar.

    • Kära Suzie, det är revolterande ! Varför står man ut med S/MP/V juntan ? De är fienden inifrån, sålda till islam. Herre gud, skicka åska, blixt, dunder ned och släpp störtregnet för att spola bort skiten!

  8. Fridolin måste leva i sin egen värld. De sk ensk barnen=män är det ytterst få (3-4%) som klarar av gå ut grundskolan med 10 godkända betyg.
    Att gå ut gymnasiet är det kanske 1-2 % som klarar av.
    Hur kan folk rösta på MP? Detta totalt verklighetsokunniga parti!

Kommentera