Är ni nöjda med att 90 procent är pojkar?

Olof Jarlbro  har ett debattinlägg i Expressen som tål att fundera på. Jarlbro kritiserar en regering som kallar sig världens första feministiska regering – och som totalt glömt genusperspektivet i sin migrationspolitik

INVANDRINGSDEBATT. Ewelina Anderson Edenbrink (S) skriver i sin replik (Expressen 13/2) att ”Det minsta du kan göra är att vara tyst och låta människor överleva i fred”, efter att jag ifrågasatt varför det nästan bara kommer män och pojkar till Sverige.

Det är skrämmande att du som politiker anser att jag som fotograf och journalist ska vara tyst för att jag kritiserar en regering som kallar sig världens första feministiska regering och som totalt glömt genusperspektivet i sin migrationspolitik.

I mitt arbete runtom i världen är jag dock van vid att befinna mig i risksituationer på grund av att jag representerar det fria ordet – grundstommen i en demokrati.

Till råga på allt tror jag du missförstod mitt inlägg totalt. Fokus låg på att jag ville ha fler kvinnor och flickor till Sverige som söker asyl. Vill ni inte det inom Socialdemokraterna? Är ni nöjda med att 90 procent är pojkar och 10 procent är flickor?

Är det att hata för att jag anser att regeringen brister i sin hantering och glömmer de mest utsatta i krig som är kvinnor och barn?

Jag tog mig in i Syrien slutet av 2012 på grund av att det fanns bristande medierapportering och för det behövdes oberoende journalister på plats inne i kriget. Det kostade mig nästan livet, jag förlorade kolleger och nyvunna vänner.

Där fanns varken choklad eller film som du dillar om utan bara död och elände. Vilken människa utsätter sig för det frivilligt om han/hon inte bryr sig?

Min senaste bok Refuge handlar om syriska flyktingar i Bulgarien och jag rekommenderar dig att skaffa den, för i den finns både hjärta och empati för just människor på flykt.

Ja, man kan säga att den är en direkt motpol till regeringens svek när det gäller kvinnor och flickor från krig och flykt.

Olof Jarlbro, Fotograf och författare

26 thoughts on “Är ni nöjda med att 90 procent är pojkar?

  1. Lilla Ewelina föddes kanske utan hjärna, och har hon någon,
    så är det nog länge sedan hon använde den till att tänka med.

  2. Vi som känner en samhörighet med skandinavisk natur och djuren här (nej, inte ni ”samer” som vandrade från ryska mongoliet hit till vårt land, ni har också invaderat oss och tagit på er offerkoftan i modern tid, ni ”samer” har ingenting här på vår mark att göra; traska hem till Mongoliet som de beduiner ni är)

    Vi skandinaver vars släkter funnits här i över 10 000 år, vi norska, svenska, och finländska själar: vi blöder just nu.

    Under förra veckans bastu såg jag hur vår framtid ser ut:

    Vi kommer att dö. Vära unga grabbar kommer att stämplas som nazister och sättas i fängelse, och våra döttrar kommer att skaffa sig andra män som anses politiskt korrekta.

    Vidare, frågade jag hur kan vi hejda denna utveckling. Svaret var:

    ”Om ni talar med varandra kommer ni att finna att ni alla har samma röst, och Vikingarna slår ännu en gång tillbaka Romarriket och vildarna från mongoliet och mellanöstern.”

    Jag har en sjuka som kallas ”synskhet”- samma som drabbar Terry Evans och Lena Ranehag, Det Okända på TV4.

    Men jag tjänar inga pengar på min ”sjuka”. Det är gratis. Om ni tror jag är satanist: Nej, Christos (Jesus) och Sophia (Moder Jord) är inga demoner.

  3. Olof Jarlbro avslöjar HYCKLERIET och är uppenbarligen en mycket klok och mycket insatt man i detta ämne, det är inte denna sosseråtta!!!

  4. Islam är Talmudism 2.0:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Islam:_The_Straight_Path

    Om inte Skandinaver begriper att zionister styrt världen sedan 250 år så har ni noll chans att återta era egna territorier. Det blir Romarriket en gång till.

    Plugga historia. Normala judar gilla demokrati. Zionister vill ta över världen och har infiltrerat alla säten i Sverige. Begriper ni inte det?

    Jag riktigt känner hur människor krymper ihop till små russin om man nämner judars planer på välrdsherravälde. – Va, är du antisemit?

    – Nej, verkilgen inte! Normala judiska semiter har ingenting med de ashkenaziska-wannabe-judarna att göra.

    Judendomen har inte fungerat sedan krigsherren YHWH i Tyre dog, 1 000 är före judisk tideräkning. YHWH var en vanlig man og dog som en vanlig man. I början av förra seklet kom en präst till Kejsar Wilhem och sa att YHWH var ingen gud och hela riket höll på att falla. Första världskriget startades för att distrahera medborgarna.

    Det mesta av världshistorien är lögn.

    VAKNA NU! Läs böcker! Inte tidningar!

    • Judendomen, kristendomen och humanismen är mänsklighetens enda chans till utveckling och fred – vi värnar demokrati och mänskliga rättigheter….-motsatsen heter islam = SATAN….Vi kan inte kunna allt och sätta oss in i allt en exempelvis judarna i Israel är mycket framgångsrika, mänga araber lever också där med en hög levnadsstandard,
      Finns Gud ? Vi bär alla upp världen tillsammans och våra handlingar sprider sig som ringar på vattnet….! Därför borde vi alla börja med att handla gott, skilja på rätt och fel, följa vårt samvete och vi bör ha ett ETISKT BETEENDE….-för hur ska vi annars få en bättre värld?!
      Tänk på att de fortfarande är den 7:e dagen….

      • Judarnas gud är Satan.

        Judarna skapade Islam för att ta kål på Kristus anhängare.

        Tror du att detta är en intellektuell strid?

        Vi hedningar/lutheraner har två fronter att bemöta, och en av dem har varit här mycket länge i form av ”offer” (judendomen)

        Vi blonda och rödhåriga, blåögda skandinaver har ingen framtid.

        Men vi kan skapa kultur om vår undergång så att de som kommer efter oss (de judiska storhjärnorna) kan skämmas.

      • Sam….Några av de främsta litterära mästerverken är skrivna av judar….Jag tycker det känns fel att använda ordet jude, det är löjligt….det finns bra och dåliga människor, några av de bästa tankarna kommer från judendomen, exempelvis : BEHANDLA ANDRA SÅSOM DU SJÄLV VILL BLI BEHANDLAD….!
        Eller behandla andra såsom de vill bli behandlade. Tänk om vi alla hade följt dessa kloka ord, då hade vi varit framme i paradiset redan nu här på jorden….
        ISLAM ÄR SATAN I HANDLING GLÖM ALDRIG DET!

  5. Judisk ”lag”:

    http://www.jewfaq.org/halakhah.htm

    What is Halakhah?

    Two Tablets Judaism is not just a set of beliefs about G-d, man and the universe. Judaism is a comprehensive way of life, filled with rules and practices that affect every aspect of life: what you do when you wake up in the morning, what you can and cannot eat, what you can and cannot wear, how to groom yourself, how to conduct business, who you can marry, how to observe the holidays and Shabbat, and perhaps most important, how to treat G-d, other people, and animals. This set of rules and practices is known as halakhah.

    The word ”halakhah” is usually translated as ”Jewish Law,” although a more literal (and more appropriate) translation might be ”the path that one walks.” The word is derived from the Hebrew root Hei-Lamed-Kaf, meaning to go, to walk or to travel.

    Some non-Jews and non-observant Jews criticize this legalistic aspect of traditional Judaism, saying that it reduces the religion to a set of rituals devoid of spirituality. While there are certainly some Jews who observe halakhah in this way, that is not the intention of halakhah, and it is not even the correct way to observe halakhah.

    On the contrary, when properly observed, halakhah increases the spirituality in a person’s life, because it turns the most trivial, mundane acts, such as eating and getting dressed, into acts of religious significance. When people write to me and ask how to increase their spirituality or the influence of their religion in their lives, the only answer I can think of is: observe more halakhah. Keep kosher or light Shabbat candles, pray after meals or once or twice a day. When you do these things, you are constantly reminded of your relationship with the Divine, and it becomes an integral part of your entire existence.

    Are these laws sometimes inconvenient? Yes, of course. But if someone you care about — your parent, your child, your spouse — asked you to do something inconvenient or unpleasant, something you didn’t feel like doing, you would do it, wouldn’t you? It is a very shallow and meaningless kind of love if you aren’t willing to do something inconvenient for the one you love. How much more so should we be willing to perform some occasionally inconvenient tasks that were set before us by our Creator, who assigned those tasks to us for our own good?
    Sources of Halakhah

    Halakhah comes from three sources: from the Torah, from laws instituted by the rabbis and from long-standing customs. Halakhah from any of these sources can be referred to as a mitzvah (commandment; plural: mitzvot). The word ”mitzvah” is also commonly used in a casual way to refer to any good deed. Because of this imprecise usage, sophisticated halakhic discussions are careful to identify mitzvot as being mitzvot d’oraita (an Aramaic word meaning ”from the Torah”) or mitzvot d’rabbanan (Aramaic for ”from the rabbis”). A mitzvah that arises from custom is referred to as a minhag. Mitzvot from all three of these sources are binding, though there are differences in the way they are applied (see below).
    Mitzvot D’Oraita (in Hebrew)Mitzvot D’Oraita: Commandments from the Torah

    At the heart of halakhah is the unchangeable 613 mitzvot (commandments) that G-d gave to the Jewish people in the Torah (the first five books of the Bible).

    Some of the mitzvot d’oraita are clear, explicit commands in the text of the Torah (thou shalt not murder; you shall write words of Torah on the doorposts of your house), others are more implicit (the mitzvah to recite grace after meals, which is inferred from ”and you will eat and be satisfied and bless the L-rd your G-d”), and some can only be ascertained by deductive reasoning (that a man shall not commit incest with his daughter, which is deduced from the commandment not to commit incest with his daughter’s daughter).

    Some of the mitzvot overlap; for example, there is a commandment to rest on Shabbat and a separate commandment not to do work on Shabbat.

    Tet-Reish-Yod-Gimmel (the numeral 613, pronounced ”taryag”)Although there is not 100% agreement on the precise list of the 613 (there are differences in the way some lists divide related or overlapping mitzvot), there is complete agreement that there are 613 mitzvot. This number is significant: it is the numeric value of the word Torah (Tav = 400 + Vav = 6 + Reish = 200 + Hei = 5), plus 2 for the two mitzvot whose existence precedes the Torah: I am the L-rd, your G-d and You shall have no other gods before Me. (Talmud Makkot 23b). The 613 are often referred to as the taryag mitzvot, because the standard way of writing the number 613 in Hebrew is Tav (400) Reish (200) Yod (10) Gimel (3). The most accepted list of the 613 mitzvot is Rambam’s list in his Mishneh Torah. In the introduction to the first book of the Mishneh Torah, Rambam lists all of the mitzvot, then proceeds to divide them up into subject matter categories. See List of the 613 Mitzvot.

    Mitzvot Aseh v’Lo Ta’aseh (Commandments To Do and Not To Do, in Hebrew)There is also complete agreement that these 613 mitzvot can be subdivided into 248 ”positive” mitzvot and 365 ”negative” mitzvot. Positive mitzvot are commandments to do something, such as the commandment to honor your mother and father. In Hebrew, these are called mitzvot aseh (commandments to do). Negative mitzvot are commandments not to do something, such as the commandment not to murder. In Hebrew, these are called mitzvot lo ta’aseh (commandments not to do). The Talmud explains that these numbers have significance: there are 365 days in the solar year, and 248 bones of the human male body (Makkot 23b). (Note: the Hebrew term translated as ”bones” includes some additional body parts, which explains the discrepancy from modern medicine’s count of 206 bones). Ancient sources also indicate that there are 365 sinews in the body, and a significant 248-day cycle of the moon, so both numbers have both anatomical and astronomical significance.

    Many of these 613 mitzvot cannot be observed at this time for various reasons. For example, a large portion of the laws relate to sacrifices and offerings, which can only be made in the Temple, and which does not exist today. Some of the laws relate to the theocratic state of Israel, its king, its supreme court, and its system of justice, and cannot be observed because the theocratic state of Israel does not exist today. In addition, some laws do not apply to all people or places. Agricultural laws only apply within the state of Israel, and certain laws only apply to kohanim or Levites. The 19th/20th century scholar Rabbi Israel Meir Kagan, commonly known as the Chafetz Chayim, identified 77 positive mitzvot and 194 negative mitzvot which can be observed outside of Israel today.
    Mitzvot D’Rabbanan (in Hebrew)Mitzvot D’Rabbanan: Laws Instituted by the Rabbis

    In addition to the laws that come directly from Torah (d’oraita), halakhah includes laws that were enacted by the rabbis (d’rabbanan). These rabbinic laws are still referred to as mitzvot (commandments), even though they are not part of the original 613 mitzvot d’oraita. Mitzvot d’rabbanan are considered to be as binding as Torah laws, but there are differences in the way we apply laws that are d’oraita and laws that are d’rabbanan (see below).

    Mitzvot d’rabbanan are commonly divided into three categories: gezeirah, takkanah and minhag.

    Gezeirah (in Hebrew)A gezeirah is a law instituted by the rabbis to prevent people from accidentally violating a Torah mitzvah. We commonly speak of a gezeirah as a ”fence” around the Torah. For example, the Torah commands us not to work on Shabbat, but a gezeirah commands us not to even handle an implement that you would use to perform prohibited work (such as a pencil, money, a hammer), because someone holding the implement might forget that it was Shabbat and perform prohibited work. The word is derived from the root Gimel-Zayin-Reish, meaning to cut off or to separate.

    Takkanah (in Hebrew)A takkanah is a rule unrelated to biblical laws that was created by the rabbis for the public welfare. For example, the practice of public Torah readings every Monday and Thursday is a takkanah instituted by Ezra. The ”mitzvah” to light candles on Chanukkah, a post-biblical holiday, is also a takkanah. The word is derived from the Hebrew root Tav-Qof-Nun, meaning to fix, to remedy or to repair. It is the same root as in ”tikkun olam,” repairing the world, or making the world a better place, an important concept in all branches of Judaism.

    Some takkanot vary from community to community or from region to region. For example, around the year 1000 C.E., a Rabbeinu Gershom Me’or Ha-Golah instituted a takkanah prohibiting polygyny (multiple wives), a practice clearly permitted by the Torah and the Talmud. This takkanah was accepted by Ashkenazic Jews, who lived in Christian countries where polygyny was not permitted, but was not accepted by Sephardic Jews, who lived in Islamic countries where men were permitted up to four wives.
    Minhag (in Hebrew)Minhag: Customs

    Minhag is treated as a category of mitzvot d’rabbanan (from the rabbis), mostly because it is clearly not d’oraita (from the Torah), but minhag is generally not the sort of rule that is created by reasoned decision-making. A minhag is a custom that developed for worthy religious reasons and has continued long enough to become a binding religious practice. For example, the second, extra day of holidays was originally instituted as a gezeirah, so that people outside of Israel, not certain of the day of a holiday, would not accidentally violate the holiday’s mitzvot. After the mathematical calendar was instituted and there was no doubt about the days, the added second day was not necessary. The rabbis considered ending the practice at that time, but decided to continue it as a minhag: the practice of observing an extra day had developed for worthy religious reasons, and had become customary.

    It is important to note that these ”customs” are a binding part of halakhah, just like a mitzvah, a takkanah or a gezeirah.

    The word ”minhag” is also used in a looser sense, to indicate a community or an individual’s customary way of doing some religious thing. For example, it may be the minhag in one synagogue to stand while reciting a certain prayer, while in another synagogue it is the minhag to sit during that prayer. It may become an individual’s minhag to sit in a certain location in synagogue, or to walk to synagogue in a certain way, and under appropriate circumstances these too may become minhag. Even in this looser sense, these customs can become binding on the individual, it is generally recommended that a person follow his own personal or community minhag as much as possible, even when visiting another community, unless that minhag would cause the other community discomfort or embarrassment..
    The Difference Between Torah Law and Rabbinic Law

    As we have seen, Jewish law includes both laws that come directly from the Torah (either expressed, implied or deduced) and laws that were enacted by the rabbis. In a sense, however, even laws enacted by the rabbis can be considered derived from the Torah: the Torah gives certain people the authority to teach and to make judgments about the law (Deut. 17:11), so these rabbinical laws should not be casually dismissed as merely the ”laws of man” (as opposed to the laws of G-d). Rabbinical laws are considered to be as binding as Torah laws, but there are differences in the way we apply laws that are ”d’oraita” (from the Torah) and laws that are ”d’rabbanan” (from the rabbis).

    The first important difference is a matter of precedence: d’oraita takes precedence over d’rabbanan. If two d’oraita rules come into conflict in a particular situation, rules of precedence are applied to determine which rule is followed; however, if a d’oraita rule comes into conflict with a d’rabbanan rule, the d’oraita rule (Torah rule) always takes precedence. Do we fast on Yom Kippur when it falls on Shabbat? These are both d’oraita, so rules of precedence must apply. Specific rules take precedence over general rules, so the specific rules of Yom Kippur fasting takes precedence over the general rule of Shabbat joy, and yes, we fast on Yom Kippur on Shabbat. However, the other fasts on the Jewish calendar are d’rabbanan, so the d’oraita rule of Shabbat joy takes precedence, and other fasts that fall on Shabbat are moved to another day.

    The second important difference is the strictness of observance. If there is doubt (in Hebrew: safek) in a matter that is d’oraita, we take the strict position (in Hebrew: machmir) regarding the rule; if there is doubt in a matter that is d’rabbanan, we take the lenient position (in Hebrew: makil) regarding the rule. In Hebrew, this rule is stated: safek d’oraita l’humra; safek d’rabbanan l’kula. This is easier to understand with an example: suppose you are reading the morning prayers and you can’t remember whether you read Bar’khu and Shema (two important prayers). You are in doubt, safek. The recitation of Shema in the morning is a mitzvah d’oraita, a biblical commandment (Deut. 6:7), so you must be machmir, you must go back and recite Shema if you are not sure whether you did. The recitation of Bar’khu, on the other hand, is a mitzvah d’rabbanan, a rabbinic law, so you can be makil, you don’t have to go back and recite it if you are not sure. If you are certain that you did not recite either of them, then you must go back and recite both, there is no doubt so no basis for leniency.
    © Copyright 5756-5771 (1995-2011), Tracey R Rich
    If you appreciate the many years of work I have put into this site, show your appreciation by linking to this page, not copying it to your site. I can’t correct my mistakes or add new material if it’s on your site. Click Here for more details.

  6. Hur gammal är du?
    Män. Män inom vissa ordnar, inom vissa strukturer, tycker likadant. Både i öst och väst.
    Barnbrudar är barnpornografi i andra läder. Samma sjuka, olika namn.

    Min bror är en läkare utan gränser. Han har sett småflickor säljas så att pojkarna i familjen ska kunna köpa mat.

    Ingenstans på denna planet har flickor något värde. De enda som stod upp för flickor var vikingarna men det finns inga kvar.

    Rabbinerna säger i sin Talmud att om en judegubbe knullar en flicka under tre år så är hon fortfarande oskuld. ”Att våldta en flicka som är tre år är som att sticka fingret i hennes öga.” – Judendomen.

    Svenskar, läs på om judendomen. Judar skrev Koranen då Mohammed aldrig funnits. (Källa: Robert Spencer)

    http://www.jihadwatch.org/books/did-muhammad-exist-an-inquiry-into-islams-obscure-origins

    Alla i väst måste fatta att även judarna har sin egen ”sharia”.

  7. Varje förnuftigt och självständigt tänkande person i Sverige har ju fattat för länge sedan att det finns en mycket ond Sverigeförgörande politisk agenda bakom massinvasionen av dysfunktionella klankulturer från Mena,varav minst 80 % är män i bästa vapenföra ålder.Aggressiva.10 -40 % beräknas vara kriminella dessutom. Globalisterna/oligarkerna ligger bakom detta.välregisserat och noga planerat sedan länge.Svenskarna är världens mest vilseledda folk.Hjärntvättade med kommunism sedan decennier tillbaka.Frågan är vad vill svensken göra åt detta?

    • Suzie, såklart. Judarna kommer att använda muslimerna för att förstöra den Svenska Lutherska mentaliteten.

      Vi hedningar/Lutheraner har vetat detta sedan 1600-talet. Men ingen lyssnar på oss.

      Män vid makten gillar just makten. De skiter i kvinnor och flickor som står i kontakt med Moder Jord och som vet vad livet handlar om.

      Män är suicidala, och vi kvinnor och flickor är för snälla så de tar först livet av oss innan de tar livet av varandra.

      Kanske vi ska låta dem ta kål på allt liv, all kreativitet, och all rättvisa, sedan deras penisar kommer först i alla lägen?

  8. Gnäll inte snälla pk! De hämtar hit sin familj och sina barnbrudar sedan, det ordnar sig. Vill inte ha muslimska kvinnor här heller, de vill inte fungera i svensk samhället och barnen växer upp till kriminella. Så att stoppa invandringen är det enda.

  9. Dom är så in i helvete korkade allihop ..jag menar vänsterjournalister politiker och alla andra blattevurmare,dom tror på fullaste alvar att dom kan få bort SD genom att göra tvärt emot vad dom än säger ,, varför tror ni att jag röstar på SD ,,för att få se Ekerot som integrations minister ,,nä fan heller jag röstar på dom för att det inte finns något alternativ ,,dom andra jävlarna har ju totalt mist förståndet,dom kraschar hela välfärdssystemet
    och utsätter sin egen befolkning för ett svek dom importerar våldtäkter mord rån och det kommer att bli upplopp och kravaller typ flera hundratusen vansinniga blattar som går bärsärk mot 20 000 poliser

  10. Jag har också funderat över varför regeringen inte låter könskvotera in fler kvinnor bland flyktingarna. Då skulle de kunna kalla sig en feministisk regering. De kvinnor och barn, unga flickor, gamla som lämnas kvar när ”försörjarna” drar västerut är de som har störst behov av skydd. 50 % av manligt kön borde få avslag för att få en balans mot kvinnorna.

Kommentera