Rosengårdsskolans högstadium läggs ned

I Ilmar Reepalus Malmö har det med massinvandring skapats en muslimsk enklav,  Rosengårdsskolan. I detta mångkulturella paradis avslöjas nu att det finns klasser där 50 % av eleverna är i behov av specialpedagog. Men ingen får det. På Rosengårdsskolan behöver 70 % av eleverna särskilda insatser och endast 31 % var behöriga till gymnasiet.

Segregationen och bristande resurser uppges vara orsaken till nedläggningen. Det är skitsnack, den verkliga orsaken är att vi tar emot för många invandrare, dessutom av fel sort.

-Pettersson säger att vi kan inte ha hela stadsdelar där det vanligaste språket är arabiska…

 

8 thoughts on “Rosengårdsskolans högstadium läggs ned

  1. De allra värsta måste få skickas i retur och varför inte många av de nyss anlända, då samma förstörelse av dessas värden, värderingar och annat kommer uttryckligen att hamna i konflikter. Det beror givetvis på den enorma skillnad, det är på de olika kulturerna, och varför ska svensken ge upp sin kulturella särart. Våra så kallade ministrar, skulle skickas till Saudiarabien för minst 200 piskrapp var. Det har de redan tjänat in med råge.

  2. Ännu en milstolpe i den svenska migrations politiken.Hur många till ska behövas slås ner innan det blir stop på den här skiten ?

  3. Undrar vad problemen kan bero på? Har man gjort en radonmätning?

    gjort [jort], supinum av göra

    göra – gjorde – gjort – gjord

    gjord [jord] är inget som man gräver i

    Vem blir förvånad?

  4. Utmärkt då kan man ju sprida problemen till skolor som inte har några problem. Alla ska med i multi kultit ingen ska komma undan.

  5. Vargen har rätt vad gäller blandningen i skolorna. Jag har varit runt i skolor i t ex Nederländerna där de har många olika nationaliteter. De har räknat ut den ideala mixen av inhemska och invandrade elever för att kunna uppnå målen.

  6. Ännu en förlorad generation! De har själva valt att leva segregerade och slippa de syndiga svenskarna. Skulle tro att det har satsats multum på Rosengårdsskolan jämfört med t ex Limhamn utan resultat. Varför inte kräva att eleverna talar svenska under skoltid? Föräldrarna har också ett ansvar för sina barn och då bör de också sträva efter att lära sig svenska riktigt.
    Nu ska de pyttsa ut dessa barn till andra skolor och få svenska barn att ta hand om dem? Får Malmö nu flera skolor med dåliga resultat?

  7. Ja, jag kan inte låta bli att reflektera över min egen bakgrund som invandrare. Jag har perspektiv som gör att jag kan jämföra dessa olika situationer som rådde då och som råder nu.

    Även om bortser från den lätt uträknade kulturkrocken som uppstår när avlägsna kulturer översvämmar ett annat, och det faktum att vi nordbor ligger närmare ur kultursynpunkt, så är det inte så märkligt att segregation uppstår under de förutsättningar som råder idag.

    Vad många, om inte de flesta som kallar sig ”antirasister” verkar sakna är insikt om människans psyke.

    Jag är fullt och fast övertygad, trots den kulturella närheten, att liknande problem (om än inte så grova som idag) hade uppkommit om vi finnar hade råkat ut för dagens invandringspolitik. Hade vi finnar haft enklaver på samma sätt som svenskar flydde ifrån, hade vi finnar dominerat antalsmässigt i en skola (istället för att vara en minoritet) så hade ”invandrarpsyket” tagit över då också. För att integration ska uppstå så måste värdlandets befolkning känna sig hemma kulturellt, inte fly för att de känner sig främmande. Det kan man bara uppnå genom att ration av iinvandrare och svenskar hålls på en viss nivå. dvs. det ska vara fler svenskar än invandrare i skolklasser, arbetsplatser, bostadsområden osv.

    Då integreras invandraren normalt utan att känna att hon förlorar sin identitet. Problemet med de som sätter agendan är att de inte förstår sig på invandringens komplexitet. Det är inte så enkelt att man kan sätta en bunt med människor mitt i en annan bunt och tro att deras fantasier om människans psyke ska ordna upp allting.

Kommentera